os X og pmac 6500
Fra : Jørgen Tietze

Dato : 09-03-02 16:31

Hej, jeg ville høre om der er nogen der har nogle links til steder hvor
folk beskriver deres erfaringer med OS X på ældre maskiner som er
"unsupported".

Jeg går selv og funderer lidt at afprøve os X på min powermac6500, jeg
er klar over jeg ikke får nogen super performance, men er det mon
muligt, den har ikke G3 processor...

Er det er muligt at installere os 9,2 på en maskine uden G3 porcessor?

- Jørgen

Fra : Morten Reippuert

Dato : 09-03-02 17:15

In article <1f8sdqd.1lke34u6mas1sN%tietze@mac.com>,
tietze@mac.com (Jørgen Tietze) wrote:

> [...]

> Jeg går selv og funderer lidt at afprøve os X på min powermac6500, jeg
> er klar over jeg ikke får nogen super performance, men er det mon

Du får slet ingen perfomance

Det er ikke CPU'en der er problemet, det er selve bundkortet som Mac OS
X ikke vil kendes ved.

Bundkort der kan afvikle mac OS X:
----------------------------------
PowerMac 73/75/76/85/8600

PowerMac 95/9600 samt klonerne basseret på dette bundkort: PowerWave,
PowerTowerPro, Umax Pulsar 7/900 og Daystar Genisis/Millenium.

Bundkort der ikke kan afvikle Mac OS X:
---------------------------------------
PowerMac 72/8200 samt klonerne basseret på dette bundkort: PowerTower,
PowerCenter og PowerCenterPro

Motorola StarMax og Apple's klon PowerMac 4400/7220

Powermac/Performa 54/64/55/6500/6360 samt klonernene baseret på dette
bundkort dvs. PowerBase og Umax Agis.

NB. 601 CPU'en i PM7500 kan ikke afvikle Mac OS X.

> Er det er muligt at installere os 9,2 på en maskine uden G3 porcessor?

Det ved jeg ikke, men du kan ikke installere 9.2 direkte. Du vil være
tvunget til at kopiere systemmappen fra en anden maskine eller bruge "I
Wish i Where"

Jeg tvivler på at du skulle kunne vinde moget derved. Forskellen mellem
9.1 og 9.2x er primært kompatibilitet med Classic og nye eller
opdaterede drivere til USB, FW, ATI og Nvidia.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 09-03-02 19:00

Jørgen Tietze <tietze@mac.com> wrote:

> [...]
> muligt, den har ikke G3 processor...
>
> Er det er muligt at installere os 9,2 på en maskine uden G3 porcessor?

Du og andre med 5400, 5500 , 6400 og 6500 kan med fordel kigge på:
<http://hompepage.mac.com/zone6400>

/Preben
--
Lokalsætteriet ApS lukker 1. maj 2002 - se brugtsalg:
www.lokalsat.dk/brugtsalg

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-03-02 10:18

<http://homepage.mac.com/zone6400/>
--
Henrik Münster
Esbjerg, Danmark

Fra : Morten Reippuert

Dato : 10-03-02 10:42

In article <1f8sklp.2uvuiy10pa4cgN%gizmo@os.dk>,
gizmo@os.dk (Preben Bødker Nielsen) wrote:

> Du og andre med 5400, 5500 , 6400 og 6500 kan med fordel kigge på:
> <http://hompepage.mac.com/zone6400>

mht. til mac OS X understøttelsen er der en link til Sonet, der har
opgivet planerene.