domænenavn allerede registreret, men benyt~
Fra : mofo

Dato : 09-03-02 15:45

Jeg er interesseret i at købe et domænenavn, som allerede er registreret til
en af de større danske ISP' er.

Siden er registreret for 5 år siden, men benyttes iøvrigt *ikke*. Da dette
domænenavn er mit familienavn (hvilket ikke er et særligt udbredt
familienavn, jeg vil anslå at der findes under 1000 mennesker med navnet i
DK) har jeg bedt om at måtte købe det, og forespurgt en pris hos ISP´eren.

De vil imidlertid ikke sælge domænenavnet, da de 'ikke sælger ud af deres
domæner'. Ingen yderligere grund gives.

Kan jeg på nogen måde gøre krav på at købe domænenavnet som privat?
Og hvad hvis jeg opretter et firma i samme (familie)navn og derefter gør
krav på domænenavnet?

mofo

Fra : Svenne Krap

Dato : 09-03-02 16:14

On Sat, 9 Mar 2002 15:44:52 +0100, "mofo" <nospam@forgetit.dk> wrote:

> [...]

>DK) har jeg bedt om at måtte købe det, og forespurgt en pris hos ISP´eren.

Hvis der er 1.000 hvorfor skulle så lige du have ret til det, de kan
være at en af de andre 999 har brugt det erhvervsmæssigt i længere tid
?
Mit domæne er vi foruden mig 12 mennesker i danmark, der har som
efternavn (eller har haft det og bruger det som mellemnavn). De 11 af
dem er jeg i familie med :)

>De vil imidlertid ikke sælge domænenavnet, da de 'ikke sælger ud af deres
>domæner'. Ingen yderligere grund gives.

Er det ikke også en gyldig, omend noget tynd, grund ?

>Kan jeg på nogen måde gøre krav på at købe domænenavnet som privat?

Nej.

>Og hvad hvis jeg opretter et firma i samme (familie)navn og derefter gør
>krav på domænenavnet?

Nej. Ikke hvis din ret til domænet (typisk via navnbeskyttelse) ikke
er ældre end domænet.

Svenne
--
Job-offerings with more than a googolplex* USD a year are instantly accepted.
* = http://www.fpx.de/fp/Fun/Googolplex/

Fra : Svenne Krap

Dato : 09-03-02 16:15

On Sat, 09 Mar 2002 16:14:09 +0100, Svenne Krap <usenet@krap.dk>
wrote:

>Mit domæne er vi foruden mig 12 mennesker i danmark, der har som
>efternavn (eller har haft det og bruger det som mellemnavn). De 11 af
>dem er jeg i familie med :)

Der skulle jo have stået :

Mit efternavn er vi ...

Fra : Jakob Paikin

Dato : 09-03-02 16:19

> [...]

>domænenavn er mit familienavn (hvilket ikke er et særligt udbredt
>familienavn, jeg vil anslå at der findes under 1000 mennesker med navnet i

Det er ikke sjældent Mit efternavn er der tre (3!) der deler...

>Kan jeg på nogen måde gøre krav på at købe domænenavnet som privat?

Nej.

>Og hvad hvis jeg opretter et firma i samme (familie)navn og derefter gør
>krav på domænenavnet?

Så vil dit (fiktive?) erhvervsmæssige "krav" være nyere end ISP'ens
registrering, så det får du næppe heller noget ud af.

--
Jakob Paikin

Fra : Henning

Dato : 09-03-02 16:36

> [...]

>en af de større danske ISP' er.
>
>Siden er registreret for 5 år siden, men benyttes iøvrigt *ikke*. Da dette

Hvordan er du sikker på det? Mit eget domæne blev de første tre-fire
år kun brugt som mail-løsning. Dvs. søgte du på www-adressen fik du
ikke noget hit.

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : mofo

Dato : 09-03-02 18:21

takker for svarene

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 10-03-02 19:52

> Jeg er interesseret i at købe et domænenavn, som allerede er registreret
til
> en af de større danske ISP' er.

Overvej evt. at lade dit familienavn registrere under .org eller andet
toplevel domæne. (Efter at jeg ikke kunne få mit på .dk syntes jeg egenligt
at ORGanisation passer meget godt til en familie

*/A