Copy-paste fra classic til OSX
Fra : Storm

Dato : 09-03-02 14:56

Er det rigtigt at man ikke kan copy-paste elementer fra Classic
programmer ind i OSX programmer?

F.eks. kan jeg ikke copy-paste en url fra MacSOUP ind i Explorer 5.1.
hvis url'en ikke er tagged, der sker simpelthen ikke noget. Er den
tagged er der til gengæld ingen problemer med at æble-klikke på den - så
kommer den op i browseren.

Jeg har lige fået Illustrator 10, og her kan jeg ikke paste elementer
ind fra Classic programmer, men sagtens omvendt.

Er det bare sådan det er?
--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Morten Reippuert

Dato : 09-03-02 15:28

In article <1f8s6v5.10ovlj315mpmouN%Ninzen@ofir.dk>,
Ninzen@ofir.dk (Storm) wrote:

> Er det rigtigt at man ikke kan copy-paste elementer fra Classic
> programmer ind i OSX programmer?

Nej.

> [...]
> hvis url'en ikke er tagged, der sker simpelthen ikke noget. Er den
> tagged er der til gengæld ingen problemer med at æble-klikke på den - så

Øh, det er ikke egentligt klip/klister, det kalder på Internet Config

> Jeg har lige fået Illustrator 10, og her kan jeg ikke paste elementer
> ind fra Classic programmer, men sagtens omvendt.
>
> Er det bare sådan det er?

Har du opdateret til 10.13? Jeg havde et lignende problem med 10.12 hvor
jeg fik spinning-wheel-of-death og måtte 9 ud af 10 gange slå det
program jeg klistrede til i ihjel. Såvidt jeg kan se var det ikke et
genenrelt problem med 10.12, og jeg har ikke kunne konstatere hvor
fejlen lå - men den er i al fald forsvundet i 10.13

Fra : Storm

Dato : 09-03-02 15:41

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> Nej.

Godt nok, men...

> Øh, det er ikke egentligt klip/klister, det kalder på Internet Config

Også hvis jeg kopieren en url fra et indlæg og paster det ind i min
browser?

> Har du opdateret til 10.13? Jeg havde et lignende problem med 10.12 hvor
> jeg fik spinning-wheel-of-death og måtte 9 ud af 10 gange slå det
> program jeg klistrede til i ihjel.

Meget præcis beskrivelse.

> Såvidt jeg kan se var det ikke et genenrelt problem med 10.12, og jeg har
> ikke kunne konstatere hvor fejlen lå - men den er i al fald forsvundet i
> 10.13

Ja, jeg har opdateret til 10.1.3.

--
Venlig hilsen Nina

Fra : Morten Reippuert

Dato : 09-03-02 16:25

In article <1f8sbco.1qz8jnzddzkqoN%Ninzen@ofir.dk>,
Ninzen@ofir.dk (Storm) wrote:

> Også hvis jeg kopieren en url fra et indlæg og paster det ind i min
> browser?

nej så er det klip/klister

> Ja, jeg har opdateret til 10.1.3.

jeg tror at det er en indstilling der er korrupt, men jeg ved ikke
hvilken.

Fra : Storm

Dato : 09-03-02 16:34

> jeg tror at det er en indstilling der er korrupt, men jeg ved ikke
> hvilken.

Og så kan det jo være svært at komme korruptionen til livs. - Men tak
for forsøget

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Jan Jonasen

Dato : 09-03-02 15:37

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Er det rigtigt at man ikke kan copy-paste elementer fra Classic
> programmer ind i OSX programmer?

Hvis du siger at du ikke kan, så er det jo nok rigtigt Jeg kan dog
afsløre, at der ingen problemer er hos mig mellem suppen og paste til IE
på OS 10. Det samme gør sig gældende for Eudora til vilkårligt OS 10
program.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : Storm

Dato : 09-03-02 15:48

Jan Jonasen <jonasen@it.dk> wrote:

> Hvis du siger at du ikke kan, så er det jo nok rigtigt

:-/

> Jeg kan dog afsløre, at der ingen problemer er hos mig mellem suppen og
> paste til IE på OS 10. Det samme gør sig gældende for Eudora til
> vilkårligt OS 10 program.

Tak - Det er da godt at vide hvis jeg gerne vil finde en grund til
problemet. Har du også 10.1.3?

--
Venlig hilsen Nina

Fra : Jan Jonasen

Dato : 09-03-02 17:46

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Tak - Det er da godt at vide hvis jeg gerne vil finde en grund til
> problemet. Har du også 10.1.3?

Jeps. Mit eneste forslag er, at der er gået noget galt med enten din OS
9 eller OS 10, hælder nok mest til det første. Sørg for at komme op på
9.2.2, og jeg ser du har 10.1.3. Evt. kan du prøve at geninstallere OS
9'eren og se om det forøger din livskvalitet.

Fra : Storm

Dato : 10-03-02 16:33

Jan Jonasen <jonasen@it.dk> wrote:

> Jeps. Mit eneste forslag er, at der er gået noget galt med enten din OS
> 9 eller OS 10, hælder nok mest til det første. Sørg for at komme op på
> 9.2.2, og jeg ser du har 10.1.3.

Ja, jeg har begge dele.

> Evt. kan du prøve at geninstallere OS 9'eren og se om det forøger din
> livskvalitet.

OK. Livskvalitet kan vel både bestå af stort og småt, og som Morten
beskriver "spinning-wheel-of-death og quit program" er ikke en af de små
ting der forøger den ihvertfald

Det går forbavsende hurtigt at ta' nye muligheder for givet.
Men møj-hamrende irriterende er det, når noget man syns man sku' ku'
ikke funker.

--
Venlig hilsen Nina