The Godmaker?
Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 09-03-02 13:57

Der er to karakteristiske træk ved SDH og LO, et fældes punkt hvor de mener
det samme, men på to forskellige måder, nemlig at blive til en Gud.

SHD selvrenser sig og missioner til de en dag kan stå rene og guddommelige i
templet, hvorefter de i opstandelsen bliver til en Gud.

LO mener; at når de modtager Helligåndens dåb får den samme magt og de samme
kræfter som Jesus og bliver som Gud i deres gerninger og formåen.

Hvad Satan sagde til Adam og Eva var »Vist skal I ikke dø! Men Gud ved, at
den dag I spiser af den, bliver jeres øjne åbnet, så I bliver som Gud og kan
kende godt og ondt.«

Derfor er sammenhæng mellem SDH og LO som jeg kan se, den forførende slange
fra Eden!

Erik L

Fra : MartiN

Dato : 09-03-02 16:52

Erik Engelbrecht Larsen skrev:

> "Derfor er sammenhæng mellem SDH og LO som jeg kan se,
> den forførende slange fra Eden!"

Dit skarpe vid har før vakt undren.
Undskyld et måbende kreaturs tilbageståenhed
-og hvor logisk en følge det end måtte være af historien:
Hvem dølger sig bag så velkendt en forkortelse som LO?..

Bliver livets trøje for trang, udskifter tåben ret med vrang.

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 09-03-02 17:01

"MartiN" <dangold@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvem dølger sig bag så velkendt en forkortelse som LO?..
>
> Bliver livets trøje for trang, udskifter tåben ret med vrang.

Goddag; hvem er du???

Erik

Fra : MartiN

Dato : 10-03-02 17:59

Erik Engelbrecht Larsen skrev,
d. 09.03.02, kl. 17:01...

> Goddag; hvem er du???

Martin til tjeneste! Hvem er du?

Hvadenten du opfatter det som et svar på dit spørgsmål
eller ej, kanske følgende giver dig en anelse:

Jeg kan ikke på stående fod acceptere din antydning
af, at folk fra danske frikirkesamfund skal have den
kolde skulder med ekstra begrundelse i den flora
af evt. obskøne vækster, der fyger signd over hegnet.
Specielt fordi udvekslingen af relevante synspunkter
desangående jo derved blokeres. Argumentet med at
forbeholde sig plads til "sit eget" kan vel i
medieverdenen også overdrives.

Fra bjergpædikenen:
"Og hvis I kun hilser på jeres brødre, hvad
særligt gør I så"...(Matt.5,7.)

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 10-03-02 20:58

> [...]
> desangående jo derved blokeres. Argumentet med at
> forbeholde sig plads til "sit eget" kan vel i

Human set er vores meninger (sit eget) sikkert OK; men frelsemæssig er det
Guds meninger der tæller og vi har intet der kan bruges, for Gud er dog når
det kommer til stykket, Herren og Frelseren.

Erik

Fra : MartiN

Dato : 12-03-02 23:29

"Erik Engelbrecht Larsen"

>..."Guds meninger der tæller og vi har intet der kan bruges, "..

Ja, det kan du snakke med Moses om,
når I ses deroppe. Indtil videre må du vel
nøjes med at læse 2.Mos.32,7-8...

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 16-03-02 06:58

> "Erik Engelbrecht Larsen"

> Ja, det kan du snakke med Moses om,
> når I ses deroppe. Indtil videre må du vel
> nøjes med at læse 2.Mos.32,7-8...

Det er helt sikkert at jeg ikke kan tale med Moses fra 2 Mos 32v7-8, da jeg
ikke er spiritist.

Erik

Fra : E.Dalgas

Dato : 09-03-02 17:56

MartiN <dangold@mail.dk> skrev

> Hvem dølger sig bag så velkendt en forkortelse som LO?..

Det gør en bevægelse kaldet - Livets Ord -. Der for en (ca) 10-15 år siden,
har udemærket sig ved at føre "en ny vin" ind blandt frikirkefolket i
danmark, som derved splittedes. Denne bevægelses rødder, er den amerikanske
trosbevægelse, som jo har haft stor medvind, ved at forkynde det kristne
budskab som værende en "lykke religion", med materielle velsignelser i
overflod. Desuden - at fjerne læren om korset (forsoningen) som det centale
og istedet forkynde den kristnes Gudsgivne magt over djævelen, igennem en
personlig frigørelse fra det dæmoniske. (kort sagt : Navnet Jesus = En
Gudsgiven tryllestav.)

--

E.Dalgas

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 10-03-02 17:35

"E.Dalgas" <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og istedet forkynde den kristnes Gudsgivne magt over djævelen, igennem en
> personlig frigørelse fra det dæmoniske. (kort sagt : Navnet Jesus = En

Nu overgår du heldigvist dig selv, du forstår altså forsoningen!

Prøv at læse Romerbrevet 6-7-8 hver dag i en måned, for så får Helligånden
noget godt at arbejde med da han elsker at tage fra Guds og give det til
dig. Alt de fældeskirkelige aftaler om dåb, nadver og tjenester rører
Helligånden ikke ved, han giver dig kun Guds Ord og ikke andet.

Erik

Fra : MartiN

Dato : 10-03-02 17:50

"E.Dalgas" skrev,
Subj.re: The Godmaker, d. 09.03.02, kl. 17:56...

ref, pMn:

>"Det gør en bevægelse kaldet - Livets Ord -."..

Tak for den udførlige forklaring!

Dét kan jeg så forstå er et skud på den amerikanske
newage-gren af religiøse bevægelser. Måske med en
kendelig trend af lykkejægerens garn.

Skønt af ældre dato er det nyt for mig -og lyder ellers
ikke til at være gået stille af. Ja, det er vel helt ude i
skoven; men sørgeligt nok alligevel.