TV-out funktion ?
Fra : Gerner

Dato : 09-03-02 13:45

Hvad går tv out ud på ?
Hvad går twinview ud på ?

I manualen står der blot at det kan lade sig gøre.

Jeg har læst i gruppen at tv out bruges til at se film på tv med, men skal man
så ikke have en dvd spiller installeret ?

Hvad skal man have tilsluttet s-video/rca stikket for at det virker ?

I egenskaber for skærm er der 2 monitorer vist og der er mulighed for at
aktivere 2 monitor, men det skal man vel glemme alt om da grafikkortet ikke
understøtter dual monitor, selv om den medfølgende manual fortæller den gør det.
At grafikkortet ikke understøtter dual monitor kan ses af en tabel i en pdf
dokument fra producenten. Men hvordan fungerer så twinview ?

Fra : Mogens

Dato : 09-03-02 16:23

On Sat, 09 Mar 2002 13:44:38 +0100, Gerner <gerner@teknik.dk> wrote:

>Hvad går tv out ud på ?

At du kan se computerens billede på et TV.
Kan bruges både til spil og film, men er dårligt til
tekst og den slags på grund af opløsningen.

>Hvad går twinview ud på ?

Du kan have 2 skærme ved siden af hinanden
og evt have en ekstra bred desktop. Kører du
musen ud i siden af den ene skærm dukker den
op på den anden.
Så kan du se film og surfe på nettet på samme tid.

>Jeg har læst i gruppen at tv out bruges til at se film på tv med, men skal man
>så ikke have en dvd spiller installeret ?

Ikke nødvendigvis. Der er masser af film ude på nettet i DivX format.
De fylder 1-2 almindelige CD'er og kræver ingen DVD afspiller.

> [...]
>At grafikkortet ikke understøtter dual monitor kan ses af en tabel i en pdf
>dokument fra producenten. Men hvordan fungerer så twinview ?

Twinview og dual monitor er det samme. Grafikkortet skal have 2
ens stik og så kan du sætte 2 skærme til.
Nogle modeller af grafikkort er ens bortset fra denne ene ting
og så bruger de ofte samme manual, bare med en lille note om
at dette kun gælder for den ene model.
Kik bag på maskinen og tjek om der er 1 eller 2 stik.

MVh Mogens

Fra : Gerner

Dato : 09-03-02 20:30

On Sat, 09 Mar 2002 16:22:48 +0100, Mogens <moveng@portalen.no> wrote:

>At du kan se computerens billede på et TV.
>Kan bruges både til spil og film, men er dårligt til
>tekst og den slags på grund af opløsningen.

Hvad skal der til for at overføre computerens billede til et tv/video og kan man
samtidigt se billedet på monitoren ?
Jeg har ikke det rigtige s-videostik (aopen grafikkort) så det bliver til rca
stikket, som jeg har et phonostik fra computeren til videoens av3 stikket, men
intet billede ses.

> [...]
>at dette kun gælder for den ene model.
>Kik bag på maskinen og tjek om der er 1 eller 2 stik.

Nixen, kun 1 vga output stik, så det er lidt underligt at der i tabellen for
kortet står "twinview"=yes.

Hvorfor står der i tabellen "twinview" og "dual monitor" hver for sig hvis det
er det samme ? For nogen typer står der at de kan begge ting og for nogle at de
kan enten det ene eller det andet.