se lige dette
Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 08-03-02 22:12

http://www.horrorcomix.com/
se lige dette

--
Kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen i Viborg
_________________________________________ Børge Jensen ICQ#:107634963
Current ICQ status: SMS: (Send an SMS message to my ICQ): +2783142107634963
More ways to contact me: http://wwp.icq.com/107634963

Fra : Andreas Falck

Dato : 08-03-02 22:13

"Børge Højlund Jensen" <bhj@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> se lige dette

Hvorfor dog det. synes du ikke Søren Mosegaard alias "Kirsten" har
haft omtale nok i denne gruppe!

"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 09-03-02 08:23

--
Kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen
www.nydheder.subnet.dk www.oplevjesus.dk

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 09-03-02 05:49

"Børge Højlund Jensen" <bhj@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.horrorcomix.com/
> se lige dette

Har set det.

Reklame for en auktion over brændt bibel, afholdt af en mand der på samme
side udstiller kristne som bogbrændende nazister.
Hvilket parodoks.

Desuden har han skrevet en 900-siders roman, som han reklamerer for med en
selvhævdelse, der får Nietzsche til at ligne en fyr med akutte
mindreværdskomplekser....

Romanen "Uhyret Fra Betlehem", som jeg p.t. er igang med at læse, er da
ganske spændende godnatlæsning, men dog handlingsmæssigt så usandsynligt
langt ude ude i paranoiaens dunkle tåger, at Chris Carters
konspirationsteorier om UFOer fremstår som dybt saglige og konsistente set i
forhold...

Man får i løbet af de første to hundrede sider bla. beskrevet i saftige
vendinger hvordan Joseph står og onanerer ud over den fødende Maria (onani
er skæg nok et evigt tilbagevendende tema i bogen!), mens en UFO
(Betlehemsstjernen) ledet af en Han Solo-agtig rumskipper flyver hen over
stalden.
Derudover handler den om at Jorden "synger", ved at udsende to sæt
infralyde, den ene lyd er lykkefremkaldende, den anden pirrer meneskers
dyriske sider og gør dem aggresive.
Oveniblandes en skjult sammensværgelse, som på bedste Orwellske vis styrer
alle medier, og som påtager sig det som opgave at offentliggøre fundet af
Jesu Skelet med henblik på een gang for alle at fjerne fundamentet for al
Kristentro...Til dette vælger de en afdanket kunstmaler som de viser sig
selv at have "præpareret" som "agent" til sin "mission" siden han var
barn...

Garner med pædofile præster, antisemitister og vodelige kristne efter
behov...

Meget spændende, men ALDELES ikke særlig seriøst...Jeg har svært ved at se
den som "History's strongest attack on Christianity", som Søren ellers selv
hævder nederst på siden...Nu MÅ han altså snart tage sig sammen og læse
Nietzsches "Antikrist"...

Den eneste reelle Kristendomskritik er de momentvise sekvenser med en idiot
og en nonne, der diskuterer modsigende Bibelskriftsteder.

Søren, du kunne jo evt. selv smide disse modsigende skriftsteder ud på
dk.livssyn.kristendom eller dk.videnskab.teologi som relle bibelkritiske
debatoplæg, for nu vil jeg jo nødig have dig i nakken med sagsanlæg for
krænkelse af din copyright?

Anders Peter Johnsen

Fra : Marina Norling Jørge~

Dato : 09-03-02 06:43

Anders Peter Johnsen <anderspj@post8.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c899428$0$97398$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]

idiot
> og en nonne, der diskuterer modsigende Bibelskriftsteder.

Jeg hørte for nylig den uhyggelige beretning om en amerikansk katolsk præst,
som havde begået voldtægt mod små drenge - og som bare blev flyttet til et
andet sogn af sin leder, når klagerne haglede ned. Jeg har ikke læst
Moesgaards bog (men faktisk Lewis rejse - på din anbefaling - helt
fantastisk bog forresten) - men at han (mosegaard) fremturer med kritik af
kristendommens praksis, det mener jeg er temmelig relevant: Den dreng som
ikke turde angive sin præst til politiet i angst for at komme i helvede og
som senere så sine små brødre blive misbrugt; han har ikke meget at have sin
tro i i dag - faktisk ikke meget af et liv overhovedet.

Det er for nemt at mene at brodne kar findes overalt, når man finder
individuelle tilfælde af magtmisbrug i kirkerne, og så bare lukke øjnene for
den autoritære magtstruktur kristendommen også repræsenterer. Kristendommen
er ikke kun en lære (bibelen) Det er i høj grad også en praksis.

..

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 09-03-02 10:03

"Marina Norling Jørgensen" <marina-n@mail.tele.dk> skrev:

> [...]
> den autoritære magtstruktur kristendommen også repræsenterer. Kristendommen
> er ikke kun en lære (bibelen) Det er i høj grad også en praksis.

Ja, det er måske for nemt at mene, at der findes brodne kar overalt. Det er ikke desto
mindre rigtigt. Det vigtigste er dog at slå fast, at seksuelt misbrug (og da især af børn) er
fuldkommen uacceptabelt hvorend det finder sted. Som du nævner er kirkerne måske
et særligt farligt sted, fordi børn ser op til de kirkelige ledere, som fremstår med
autoritet.

Naturligvis skal kirkelige ledere, der begår den slags, fratages alle muligheder for at
omgås børn i enrum. For evigt.

Men det er forkert at mene, at kirkerne har et problem, man ikke kender fra den
"profane" verden. Ude i virkeligheden er sportsforeninger en god parallel. Også
her findes der lederfigurer, som har ting at lokke med, og som måske kan true børn
til tavshed.

Overordnet set er problemet ikke kirkeligt. Men naturligvis bliver det den enkelte
kirkes problem, ligeså snart, der sker noget sådant indenfor dens cirkler.

--
De bedste hilsner
Kevin Edelvang

"Praeterea censeo ecclesiam populi esse delendam"

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 09-03-02 13:23

"Marina Norling Jørgensen" <marina-n@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> som havde begået voldtægt mod små drenge - og som bare blev flyttet til et
> andet sogn af sin leder, når klagerne haglede ned.

Det er også beskrevet i hans bog.

Jeg finder det bare noget så latterligt at Kristendommen ligepludselig skal
gøres ensbetydende med pæderasti, fordi nogle katolske præster har en
fuldstændig sindssyg fortolkning af Jesu ord om de små børn...

Retorikken som Søren Mosegaard er inde på og som også du her lægger for
dagen, ville vel nærmest svare til at man sagde at sportsudøvelse i sig selv
er pæderastisk fordi pædofile - ligesom præster - har det med at søge samvær
med børn for at opfylde deres perverse "behov".

Og ligesom den frivillige sportsverden i Danmark for alvor er langt ude at
sk... mht. sine halvkvædede dårlige undskyldninger om ikke at ville tjekke
straffattester (hvad man ellers gør i næsten ALLE andre brancher), ligeledes
har Den Katolske Kirke været fremragende til at dække over forbryderen i
forhold til ofret...

Og ja, det er forkert. Og skal stoppes. Det kan godt være at Gud tilgiver
den pædofile præst eller korleder, men det skal Kirken F..... ikke.

Der er desværre en LANG tradition for at de mest selverklærede hellige mænd
er de mest perverse skiderikker: Ud over de katolske gejstlige, der har lang
tradition for den slags seksuel korruption, er der selvfølgelig også folk
som Elijah Muhammad (Malcolm X' mentor), der gjorde flere teenagepiger i sin
menighed gravid ligesom David Koresh fra Branch Davidians og senest Sai
Baba, der er til smådrenge eller endda "idealisten" Amdi, der ikke går af
vejen for at duske sine kvindelige "disciple"...De er dog over18, så det er
ikke ulovligt, men bare bundråddent dobbeltmoralsk...Også indenfor Jehovas
Vidner i Danmark har der været en skandale med et højtstående medlem som
udnyttede sin position som til at misbruge børnebørnene....Og ham belgieren
Andras Pandy, der både begik mord og blodskam.

Men tilbage til udgangspunktet: Det er fuldstændig absurd at skyde
Kristendommen, med dens lange tradition for seksuel afholdenhed og
restriktiv seksualmoral i skoene at der findes en del perverse skiderikker,
der misbruger den, ligesom sports og spejderklubber, der bestemt aldrig har
haft til hensigt at være "slikbutik" for pæderater eller på nogen måde
legitimere pæderasti...

Eneste problem KAN være (især indenfor katolicismen) at gejstlige embeder
med tvungent cølibat først og fremmest appellerer til mænd, der ikke har en
"normal" seksualitet, som de kan praktisere åbent, hvad enten det er fordi
de f.eks. er homoseksuelle og derved bruger Kirken som fristed for verdslige
krav om at efterleve normalt patriarkalsk familiemønster med kone og børn,
eller de i visse tilfælde er decideret pædofile, der bruger arbejdet til at
komme i kontakt med og få magt over børn.

Jeg er som kristen ikke den store tilhænger af udstødelse som sanktion i
forhold til menighedstugt, men jeg mener at der skal være "absolutely no
mercy" - INGEN tilgivelse - overfor folk, som bogstaveligt talt bliver taget
sammen med børn med bukserne ned.
Seksuelle krænkelser er nok det eneste, som jeg ikke mener bør tilgives.

Anders Peter Johnsen

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 09-03-02 14:04

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@post8.tele.dk> wrote in message

> [...]
har
> haft til hensigt at være "slikbutik" for pæderater eller på nogen måde

Jeg er meget enig i hvad du skriver her. Princippet er jo at man ikke kan
projektere enkelte personers fejl over på en hel gruppe af mennesker. Det er
desværre en meget brugt argumentationsform i alt fra udlændinge debatten
(fra alle partiers side), over kristendoms debatten og til div.
argumentationer fra anti-sekt grupper.

Jeg mener ligesom dig at det er en absurd argumentationsform, men ikke kun i
forhold til den kristendom Søren Mosegaard angriber, men i forhold til alle
steder den bliver brugt.

Med den nylige anti-mormon debat i tankerne, kan jeg da ikke undgå at morer
mig lidt over at de samme metoder SDH har været udsat for, nu bruges imod
den "traditionelle historiske kristendom". Ikke at jeg ønsker at hovere, men
det kan måske få nogle til at indse hvor absurd en sådan argumentationsform
bliver, når man selv er genstand for den.

Det er måske det mest absurde ved den argumentationsform overhovedet. At man
er tilbøjelig til først at se hvor absurd den er, når man selv bliver udsat
for den.

Med venlig hilsen

Kenn L. Schjødt

Fra : Marina Norling Jørge~

Dato : 09-03-02 16:27

Anders Peter Johnsen <anderspj@post8.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c89fe95$0$63829$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
samvær
> med børn for at opfylde deres perverse "behov".

Min hensigt var heller ikke at gøre kristendom til pædofili: Når jeg nævner
historien, er det for at sige at denne dreng var endnu mere i klemme, fordi
krænkeren var hans præst end havde det været hans fodboldtræner.

For mange kristne har kirken en stor betydning - og spørgsmål om økonomi,
familie, fritidsinteresser og lign er en del af et hele, hvor kirken og
troen er et afgørende aspekt. Når der finder magtmisbrug sted i kirkeligt
regi (her tænker jeg på alle former - ikke særligt seksuelle krænkelser) så
er det meget svært for den enkelte troende at gøre op med sit trossamfund -
den evige salighed står jo på en anden måde på spil, end hvis det drejede
sig om at gøre op med træneren i den lokale fodboldklub.

Kan du følge mig i tanken?

Når mange kirker traditionelt har et demokratisk underskud og ofte har
forventninger til medlemmerne om at kunne leve et gudfrygtigt liv - så er
der et potentielt problem: F.eks handler debatten om tiende ikke kun om
hvorvidt den enkelte kristne burde vise gavmildhed, men burde i høj grad
også handle om, hvad de indsamlede midler skal bruges til. Hvis ens kirke
både mangler demokrati og åbenhed, hvad nytte er det så at følge bibelens
principper? Uden åbenhed og demokrati er det umuligt at finde ud af om
kirken egentligt lever op til sit formål - for som Søren M pointerer, er det
meget let at få øje på fejl og mangler op igennem kirkens historie.

Marina

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 10-03-02 02:44

> [...]

> eller de i visse tilfælde er decideret pædofile, der bruger arbejdet til at
> komme i kontakt med og få magt over børn.

Nu synes jeg, du gætter lovlig meget. Lommepsykologi kan være dejligt, om man
ikke har nogen konkret viden om en dunkel sag. Men den holdes bedst for sig selv.

Denne kommentar fra din side rammer helt urimeligt de millioner af katolske præster,
der både finder homoseksuel praksis og seksuelle overgreb af enhver art dybt forkasteligt.

I øvrigt er det som oftest helt almindelige, voksne kvinder, katolske præster "falder i" med,
når den slags endelig forekommer.

Dine påstande svarer jo til, at jeg (som er modstander af sportsudøvelse) påstod, at alle
sportsledere og -trænere valgte det hverv, fordi de er pædofile og dermed har ubesværet
adgang til nøgne børn.

Uha, og hvad med pædagoger? They're all the same!

Fra : Andreas Falck

Dato : 09-03-02 11:28

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> der får Nietzsche til at ligne en fyr med akutte
> mindreværdskomplekser....

Se, det er en vurdering jeg kan tilslutte mig )

Og til orientering, - så rejser jeg på 8 dages ferie kl. 4 i morgen
tidlige.

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 10-03-02 20:48

"Andreas Falck" <admin@bibeltro.dk> mælte sligt:

>Se, det er en vurdering jeg kan tilslutte mig )

Hvad baserer du det på?

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Mammuttræet har aldrig nogen sinde udkonkurrere nogen anden plante art.
Da arten er knyttet til Elefanterne.