Huskøb og sælgers forhold
Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 08-03-02 21:24

Hej NG ..

Jeg håber I kan hjælpe mig lidt gennem en lang weekend ..

Vi står foran at købe hus. Det er planlagt at vi skal skrive under på
mandag, og alle er glade - men nu har vi lige fået at vide, at toldvæsenet
+ politi ) har været i vores kommende hus, for at hente sælgers regnskaber
mv. Kan dette på nogen måde komme til at forstyrre vores handel ?? Er der
noget vi skal være opmærksomme på ?? Min mor, som har evnen til at finde
noget at bekymre sig over - mener at nu bliver det hele noget rod .. og hun
har nu smitte mig, så jeg begynder at blive utryg ..

Da vi fik oplysningen ( gennem ejendomsmægleren ) havde vores advokat
lukket, så vi må vente til mandag morgen med at snakke med ham .. så jeg
håbede at I kan enten berolige os, eller forberede os .

På forhånd tak

Hilsen Pia - forhåbentlig kommende husejer ..
--

Pia@lihme.com
New Photoalbum :

Fra : Pentan

Dato : 08-03-02 23:10

Hej Pia
Jeg er absolut ikke jurist - ved kun noget om bygninger og hushandel - så
husk lige at kigge efter, hvad juristerne i gruppen siger...
Jeg vil dog lige fortælle, at vi har købt et hus, hvor der allerede inden
handlen var tydeligt meget rod i økonomien fra sælgers side. Men nu har vi
så handlet huse mange gange, så det lod vi os ikke afskrække af. Jeg ringede
til dommerkontoret og fik at vide, at der ikke var gæld i ejendommen (ud
over det vi kendte til i forvejen) og så kunne vi jo ikke risikere noget.
Hvis I er nervøse ved at skrive under på købsaftalen , så kontakt
dommerkontoret for informationer om, hvad der er af gæld i ejendommen. Al
mulig anden gæld, end det som dommerkontoret nævner for pågældende ejendom,
det vedrører sælger, og kommer derfor ikke jer ved.

MVH - I håbet om en rolig weekend for Jer alle
Pentan

Fra : alexbo

Dato : 09-03-02 11:31

Pia Lihme Petersen <Pia@lihme.com> skrev

> [...]
regnskaber
> mv. Kan dette på nogen måde komme til at forstyrre vores handel ??

Nej, ikke selve det, at sælger har haft besøg af Told/skat, selv hvis
Told/skat har taget pant, ødelægger det ikke noget for Jer. Told/skat vil
hellere have nogen af Jeres penge end et pant i et hus.

Jeres advokat sikrer at der ikke bliver frigivet penge til sælger, før der
foreligger et anmærkningsfrit skøde.

I skal selvfølgelig afstå for at indgå aftaler med sælger, økonomiske eller
andre, uden om selve handelen.
Her tænker jeg på køb af indbo, løfter fra sælger om at ordne gulvet senere,
eller lign.

mvh
Alex Christensen

Fra : J Nielsen

Dato : 09-03-02 21:48

>regnskaber

Sørg for at jeres advokat hurtigst muligt lyser et betinget skøde, så der er
"lukket af" for sælgers evt. kreditorer. Udlæg kan forsinke huskøb meget.

Mvh

J. Nielsen