Tillyke, Norge!
Fra : Søren Mosegaard

Dato : 08-03-02 19:38

Vi bringer Horrorcomix' IQ-test for begyndere i anledning af den gode nyhed:

Skriv næste ord i rækken:
1) Sverige
2) Norge
3)

Med venlig hilsen
Søren Mosegaard
-- Get your free gravestone today at www.horrorcomix.com --

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 09-03-02 05:16

"Søren Mosegaard" <s_mosegaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Vi bringer Horrorcomix' IQ-test for begyndere i anledning af den gode
> [...]

Uganda? Lichtenstein? Tasmanien? Absurdistan?

Lad mig gætte: Du mener vel nu at dit pseudoantikristne manifest "Uhyret.."
har forårsaget adskillelsen mellem Kirke og stat i Danmark?

Du er sgu' langt mere naiv end jeg troede, Søren!

Hvad bliver det næste lille projekt i dit stort proklamerede omvendte
korstog?

At vi skal ændre Dannebrog til en rød fane, så det hvide kors ikke længere
optræder og kan støde dine følelser?

Krav til Vatikanet om at nedlægge sig selv i hht. FNs Menneskerettigheder og
din "Snehvide"-fond?

Som den "troll", du jo selv er med din egen karrikerede "Kirsten"-figur,
burde du på forhånd vide at alle dine "ædle" angreb på Kristendommen faktisk
er større indirekte reklame for Kristendommen end for dig selv.

Man kunne fristes til at sige, at hvis Kristendommen var det monster, du
fremstiller den som, så er du selv i allerhøjeste grad med til at fodre
"Bæstet". Ligesom jeg selv har fodret din "Kirsten" ved at gå imod "hende",
hvor jeg nok bare skulle have ignoreret dine chikanerier.

Kristendommen er som alle andre religioner og ideologier: Den klarer sig
bedst i modvind. Den kæmper bedst op ad bakke. Hvis den kommer til magten er
der akut fare for degeneration. Hvad de fleste kristne er udmærket klar
over. Men modstand styrker den, jvf. Nietzsches berømte ord om, at alt hvad
der ikke slår een ihjel, styrker een.

Så giv den endelig noget at leve af...

Du er altså således også åbenlyst uvidende om det faktum, at flere kristne
her i Gruppen (måske lige pånær "Lyrik") af selvsamme grund faktisk ØNSKER
denne adskillelse, fordi den reelt kun vil kunne styrke Kirken (som abstrakt
begreb) og den Kristendom, som du jo hader så inderligt? Folk har det med at
blive væsentligt mere religiøse, når der ikke er nogen statskirke.

Så jeg har svært ved at få øje på din "sejr", endsige at du fryder dig over
udviklingen.

Hvis du helt ærligt tror at du - ud fra en kristen betragtning - skulle være
Antikrist selv eller noget i dèn dur, siden du åbenbart mener at have
produceret "Historiens største angreb på Kristendommen" (Hvad der IMHO
stadig er en ære, der tilfalder Nietzsche), så er du vel egentlig bare lige
så langt ude som de storhedsvanvittige dommedagsprofeter, du er så god til
at karrikere...
Så er du jo bare en fundamentalist kristen "korsridder" (som du jo selv
anklager mig for at være pga. mit vredesudbrud over din skændige opførsel),
altså med andre ord en anden "Kirsten", bare med omvendt fortegn?

Pas nu endelig på "The Black Hum", ikke?

Anders Peter Johnsen

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 09-03-02 10:09

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@post8.tele.dk> skrev

> [...]
> har forårsaget adskillelsen mellem Kirke og stat i Danmark?
>
> Du er sgu' langt mere naiv end jeg troede, Søren!

Hmm, det er nok egentlig mest dig, Anders Peter, der er naiv.

Søren Mosegris driver dig rundt af manegen, og du følger trofast med.

Fat dog:

1. Mosegrisen svarer ikke på debatindlæg (højst som Kirsten).
2. Mosegrisen er kun ude på at provokere.
3. Når provokationerne virker (f.eks. på dig), så giver det luft til hans bål.

--
De bedste hilsner
Kevin Edelvang

"Praeterea censeo ecclesiam populi esse delendam"

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 09-03-02 13:30

"Kevin Edelvang" <barok@mail.dk> skrev i en meddelelse
> "Anders Peter Johnsen" <anderspj@post8.tele.dk> skrev

> Hmm, det er nok egentlig mest dig, Anders Peter, der er naiv.

Tja...

> Søren Mosegris driver dig rundt af manegen, og du følger trofast med.

Sorry, gotta take the fight...

> Fat dog:
>
> 1. Mosegrisen svarer ikke på debatindlæg (højst som Kirsten).

Det kunne være at man kunne få ham til det.

> 2. Mosegrisen er kun ude på at provokere.

Også når han skriver under eget navn her i Gruppen?

> 3. Når provokationerne virker (f.eks. på dig), så giver det luft til hans
bål.

Tja, men visse ting og visse personer gider jeg ikke køre strudsetaktik på.
I andre er velkomne til at stikke hovederne i busken, jeg er indstillet på
at gå ind i en debat med ham.

Og prøve at få ham til at indse de paradokser, som han IMHO selv ligger
under for...

Anders Peter Johnsen