Skærme
Fijala 3554
Min skærm er mørk i billedet.
Fra : Henning Lund

Dato : 08-03-02 19:47

Aner ikke hvad den hedder men der står Mycom på fronten og 7850C på
typepladen.
For kort tid siden kunne jeg ved at gå ind i skærmindstillinger lave
den lysere i billedet, men det kan jeg skisme ikke mere, kan jeg ved
at skille dyret ad, trimme den indvendig så der er mere at give af,
konen mener ikke jeg har lyst til at få en anden skærm nu.
--
Mvh/best regards
Henning Lund

Fra : Steen B

Dato : 08-03-02 21:54

On Fri, 08 Mar 2002 19:46:52 +0100, Henning Lund
<Fjerndettehla@tdcspace.dk> wrote:

> [...]
>at skille dyret ad, trimme den indvendig så der er mere at give af,
>konen mener ikke jeg har lyst til at få en anden skærm nu.

hvis du hiver bagklædningen af sidder der 2 -3 stk stillskruer som du
kan justere, en til fokus og en til lys/mørke kan ikke lige huske hvad
den 3. er til. jeg har nogen gange brugt det til at redde en lidt træt
skærm, så den kan bruges lidt endnu.
Dette skal gøres med billede på skærmen, så PAS PÅ du kan få nogle
ordenlige rap over fingene hvis du får rørt ved noget forkert

mvhSteen

Fra : Henning Lund

Dato : 08-03-02 22:21

Steen Bskrev:

> [...]
>Dette skal gøres med billede på skærmen, så PAS PÅ du kan få nogle
>ordenlige rap over fingene hvis du får rørt ved noget forkert

Tak for svaret, jeg mener nemlig at kunne huske fra dengang jeg var en
knajt på en 13-15 år, rodede jeg i gamle tv og kunne engang imellem
være heldig at få billedet bedre på de gamle sort/hvde B&O capri
modeller, så jeg må igang med skruetrækkeren igen.
Vedr. rep på fingrene, hehe ja når sugekoppen på billedrøret skulle
renses for snavs for at undgå at der sprang gnister rundt i
kabinettet, da kunne man godt nok lette et par meter op i luften.