Links
Fra : J.Vestergaard

Dato : 08-03-02 13:49

Links for dem som ønsker mere afbalanceret viden om konflikten i Mellemøsten
end det de traditionelle medier leverer.

Hilsen
Jørgen Vestergaard

http://world.std.com/~camera/

http://www.honestreporting.com/

http://www.standwithus.com/

http://www.take-a-pen.org/

http://www.memri.org/

http://www.pmw.org.il

http://www.israelbehindthenews.com/

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 08-03-02 14:12

"J.Vestergaard" <jvestergaard@privat.dk> skrev:

> Links for dem som ønsker mere afbalanceret viden om konflikten i Mellemøsten
> end det de traditionelle medier leverer.

Hej Jørgen, dit indlæg er mildt sagt off topic. Det vedrører end ikke perifært kristendom,
og ville desuden have mere interesse i andre grupper. F.eks. dk.politik.

På nedenstående link kan du se, hvad der diskuteres i denne gruppe:

http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.livssyn.kristendom

--
De bedste hilsner
Kevin Edelvang

"Praeterea censeo ecclesiam populi esse delendam"

Fra : Mr. D

Dato : 08-03-02 14:20

Kevin Edelvang <barok@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c88b84a$0$34023$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
perifært kristendom,
> og ville desuden have mere interesse i andre grupper. F.eks. dk.politik.

Vestergaards indlæg er on-topic for min kristendom, fordi staten Israel
spiler en betydelig rolle i min og mit menighedssyns eskatologi. Jeg ved
også, at Vestergards interesse i nyhedsdæningen af Israel, ligesom min
interesse, ikke er politisk, men religøst orienteret.

Mr. D

Simon Griis

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 08-03-02 14:55

"Mr. D" <s-griis@post5.tele.dk> skrev:

> Vestergaards indlæg er on-topic for min kristendom, fordi staten Israel
> spiler en betydelig rolle i min og mit menighedssyns eskatologi.

Og flåede tomater fra Netto er spiller en betydelig rolle i min.
Det bliver det vel ikke mere on-topic af.

Jeg ved godt, vi har haft Israel-debatten oppe før, men det kan da ikke være
rigtigt, at *alt*, der vedrører Israel skulle være on-topic. Jeg mener, skulle
katolikkerne nu til at sende nyheder om Italien og Rom, som intet har med religion
at gøre. Eller SDH-folkene til at sende nyheder fra vinter-OL, fordi det foregik i
Salt Lake City? Kan du se, hvor jeg vil hen, Simon?

Fra : Mr. D

Dato : 08-03-02 19:05

Kevin Edelvang <barok@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c88c233$0$5087$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Mr. D" <s-griis@post5.tele.dk> skrev:
>
> Og flåede tomater fra Netto er spiller en betydelig rolle i min.
> Det bliver det vel ikke mere on-topic af.

Jamen hr. Edevang, det var dog et yderst sarkastisk og nedladende angreb på
min personlige tro. Jeg agter at gå i sort samt klage til din udbyder.

> Jeg ved godt, vi har haft Israel-debatten oppe før, men det kan da ikke
være
> rigtigt, at *alt*, der vedrører Israel skulle være on-topic.

Jamen det mener du jo kun på grund af din begrænsede åndelige indsigt. Jeg
er glad for linkerne, det samme er Ole, og sikkert flere andre. Så kan du jo
blot lade os være taknemmelige, og lade resten ligge. Vi har fået gavn af
dem, og du har ikke taget skade.

> Jeg mener, skulle
> katolikkerne nu til at sende nyheder om Italien og Rom, som intet har med
religion
> at gøre.

Nyheder om Vatikanstaten ville under alle omstændigheder være on-topic.

>Kan du se, hvor jeg vil hen, Simon?

Yes, and I am not going there

Mr. D

Fra : J.Vestergaard

Dato : 08-03-02 15:00

> [...]
> også, at Vestergards interesse i nyhedsdæningen af Israel, ligesom min
> interesse, ikke er politisk, men religøst orienteret.

Javist, Mr.! Helt enig. Og det bør enhver kristen være, såfremt der i hans
Bibel findes et 11. kap. i Romerbrevet!

Derfor er link'ene on-topic!

Mvh
Jørgen Vestergaard

Fra : Andreas Falck

Dato : 08-03-02 15:01

"J.Vestergaard" <jvestergaard@privat.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Derfor er link'ene on-topic!

Læs Kevins indlæg!

"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk

Fra : J.Vestergaard

Dato : 08-03-02 15:55

> [ ... ]
>
> Læs Kevins indlæg!

....læs mit foregående indlæg.

....indholdsrig debat ikke?

Mvh
JV

Fra : Andreas Falck

Dato : 08-03-02 16:02

> ...læs mit foregående indlæg.

Har jeg gjort.

Men læse disse to link:
http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-052.htm
http://home.swipnet.se/solascriptura/israel1.html

> ...indholdsrig debat ikke?

jep

Fra : J.Vestergaard

Dato : 08-03-02 16:04

Det drejer sig vel dybest set om hvorvidt man går ind for erstatningsteologi
eller ej!

Erstatningsteologerne mener at menigheden har fuldstændig overtaget Israels
rolle, og for dem er link'ene selvfølgelig off-topic.

Denne teologi mener jeg er helt fejlagtig, og betragter derfor link'ene som
klart on-topic.

Det geografiske Israel og de biologiske efterkommere efter Abraham/Isak er
nært sammeknyttede med menigheden, og der vil ske en sammensmeltning på et
eller andet tidspunkt, som nok ikke er så fjernt. (har netop læst Zakarias'
bog)

Mvh
JV

Fra : Andreas Falck

Dato : 08-03-02 16:10

"J.Vestergaard" <jvestergaard@privat.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> [...]
> der vil ske en sammensmeltning på et eller andet tidspunkt,
> som nok ikke er så fjernt. (har netop læst Zakarias' bog)

Ja, det er garanteret derfor Paulus skriver: "Jøde er IKKE den, som er
det i det udvortes, og omskærelse er heller ikke det, som sker
udvortes, i kød; men jøde er den, som er det i det indvortes, og
omskærelse er hjertets omskærelse!, Rom. 2, 28-29.

Og i Rom. 9, 6-8 skriver han det samme, og jeg citerer her vers 8:
"Det vil sige: det er ikke de KØDELIGE børn, der er Guds børn, men det
er kun de børn, som er født i kraft af forjættelsen, der regnes for
afkom.

Læs også Rom. 4, 11-12. 18, samt de to link jeg tidligere har bragt.
Der får du en god sammenhængende forklaring, funderet godt og solidt
på Bibelen.

Fra : J.Vestergaard

Dato : 08-03-02 16:42

Ja, jeg ved det godt - og så kan vi jo få lidt tid til at gå med at dunke
hinanden i hovedet med skriftsteder. Det synes jeg ikke vi skal.

Sagen er nemlig at der iflg flere skriftsteder vil ske en omvendelse af
Israel og dermed løses "gåden". F.eks. fra Zak: "De vil se hen til Ham de
har gennemstunget". Du må jo ikke annulere GT i din "iver", men bruge det
ældgamle princip med at tolke Skrift med Skrift.

Mvh
JV

Fra : Andreas Falck

Dato : 08-03-02 17:07

> Ja, jeg ved det godt - og så kan vi jo få lidt tid til at gå med
> at dunke hinanden i hovedet med skriftsteder. Det synes jeg
> ikke vi skal.

Nej, vi skal ikke dunke hinanden, - men det er vel på grundlag af
Bibelen vi skal afgøre hvad der er ret eller forkert lære?

> [...]
> til Ham de har gennemstunget". Du må jo ikke annulere GT i din
> "iver", men bruge det ældgamle princip med at tolke Skrift med

Læs artiklerne, de forklarer det, også spørgsmålet omkring Zak., for
det fremgår jo tydeligt af din kommentar her, at du slet ikke har læst
dem.

Og nej selvfølgelig må vi ikke glemme GT. NT er intet uden GT!

Fra : Peter B. Juul

Dato : 08-03-02 16:47

"J.Vestergaard" <jvestergaard@privat.dk> writes:

> Det drejer sig vel dybest set om hvorvidt man går ind for erstatningsteologi
> eller ej!

Stråmandsargument!

--
Peter B. Juul, o.-.o "I don't see much sense in that," said Rabbit.
The RockBear. ((^)) "No," said Pooh humbly, "there isn't. But there

Fra : Peter B. Juul

Dato : 08-03-02 16:46

"J.Vestergaard" <jvestergaard@privat.dk> writes:

> Javist, Mr.! Helt enig. Og det bør enhver kristen være, såfremt der i hans
> Bibel findes et 11. kap. i Romerbrevet!

Ja, for det er jo nu engang sådan, at man kan ikke være kristen, hvis
ikke man er det på din måde.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Har nogen lagt mærke til, hvordan de tre Back to the
The RockBear. ((^)) future-film hænger sammen? Det er helt vildt sejt, og

Fra : Andreas Falck

Dato : 08-03-02 17:07

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> der i hans Bibel findes et 11. kap. i Romerbrevet!
>
> Ja, for det er jo nu engang sådan, at man kan ikke være kristen,
> hvis ikke man er det på din måde.

Det er da bestemt ikke den holdning Jørgen Vestergaard ellers lægger
for dagen, hverken når han skriver her i gruppen, eller når jeg
debaterer med ham i private mails.

Så den der var vist et fejlskud i tågen!

Fra : Peter B. Juul

Dato : 08-03-02 17:58

"Andreas Falck" <admin@bibeltro.dk> writes:

> Det er da bestemt ikke den holdning Jørgen Vestergaard ellers lægger
> for dagen, hverken når han skriver her i gruppen, eller når jeg
> debaterer med ham i private mails.

Men det var det altså i dette tilfælde, og det var det jeg kommenterede.

--
Peter B. Juul, o.-.o Dyt, hvis du er Mel B. (fra Spice Girls)
The RockBear. ((^))

Fra : Andreas Falck

Dato : 08-03-02 18:05

> "Andreas Falck" <admin@bibeltro.dk> writes:

[ ... ]

> Men det var det altså i dette tilfælde, og det var det jeg
> kommenterede.

Det var også derfor jeg formulerede præcis på den måde jeg gjorde!

Fra : E.Dalgas

Dato : 08-03-02 18:17

Peter B. Juul <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:m3vgc75agw.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

> Ja, for det er jo nu engang sådan, at man kan ikke være kristen, hvis
> ikke man er det på din måde.

Er der ikke bare tale om en af de mere typiske "fodfejl", her (?)

--

E.Dalgas

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 08-03-02 23:12

"J.Vestergaard" <jvestergaard@privat.dk> skrev:

> Javist, Mr.! Helt enig. Og det bør enhver kristen være, såfremt der i hans
> Bibel findes et 11. kap. i Romerbrevet!
>
> Derfor er link'ene on-topic!

Sikke noget vrøvl.

Så kan jeg med samme ret hævde, at nedenstående links er on topic, så længe
der findes et kapitel 18 vers 6 i Jeremias' bog:

http://www.design.dk/artist/mige/
http://www.nts.dk/Pottemager.htm
http://www.natmus.dk/born/born/opmidpot.htm

Bah!

Fra : Andreas Falck

Dato : 08-03-02 14:55

"Mr. D" <s-griis@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> [...]
> interesse i nyhedsdæningen af Israel, ligesom min
> interesse, ikke er politisk, men religøst orienteret.

Men det ændrer stadig ikke på at den verdslige stat Israel og dens
gøren og laden, og ditto palæstinenserne, er politik og og ikke
kristendom!

Ud fra din ovennævnte holdning ville det så være lige så ontopic at
lave en masse nyhedsdækning af konflikten i Nordirland, da det jo over
i købet der er tale om to kristne fraktioner, der bekæmper hinanden.

Fra : Live4Him

Dato : 08-03-02 15:11

"Kevin Edelvang" <barok@mail.dk> wrote in message
> Hej Jørgen, dit indlæg er mildt sagt off topic. Det vedrører end ikke
perifært kristendom,
> og ville desuden have mere interesse i andre grupper. F.eks. dk.politik.

Så vil jeg foreslå at vi udvider fundatsen til at gælde - om ikke alt ved.
Israel - så i det mindste konflikten i Israel, da Israel og hvad der sker
der, har eskatologisk betydning.

jørgen.

Fra : Andreas Falck

Dato : 08-03-02 15:15

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Så vil jeg foreslå at vi udvider fundatsen til at gælde - om
> ikke alt ved. Israel

Der eksisterer en gruppe til politisk debat! Vil du debatere jødernes
og palæstinensernes gensidige terrorhandlinger m.m. er det dér det
skal foregå!

> - så i det mindste konflikten i Israel, da Israel og hvad der
> sker der, har eskatologisk betydning.

Men ikke meget med Bibelen og kristendom at gøre! Matt. 23, 38.

Fra : Live4Him

Dato : 08-03-02 15:31

"Andreas Falck" <admin@bibeltro.dk> wrote in message
> "Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Men ikke meget med Bibelen og kristendom at gøre! Matt. 23, 38.

Eskatologi har da netop med bibelen og kristendom at gøre.

jørgen.

Fra : Andreas Falck

Dato : 08-03-02 15:42

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Eskatologi har da netop med bibelen
> og kristendom at gøre.

Jøders og palæstiners gensidige terroristangreb har ikke noget med
eskatologi, Bibel og kristendom at gøre!

Læse du ikke Matt. 23, 38, eller skal det direkte citeres for dig?

Fra : Live4Him

Dato : 08-03-02 15:50

> Jøders og palæstiners gensidige terroristangreb har ikke noget med
> eskatologi, Bibel og kristendom at gøre!
>
> Læse du ikke Matt. 23, 38, eller skal det direkte citeres for dig?

Nej , men du må godt forklare mig hvordan omtalte bibelpassage kan bruges
som argument for at vi ikke skal diskutere Israel og dets fremtid.

Matt 23,37-39 : Jerusalem, Jerusalem! du, som slår profeterne ihjel og
stener dem, der er sendt til dig. Hvor ofte ville jeg ikke samle dine børn,
som en høne samler sine kyllinger under vingerne, men I ville ikke. v38 Se,
jeres hus bliver overladt til jer selv, øde og tomt. v39 For jeg siger jer:
Fra nu af skal I ikke se mig, før I siger: Velsignet være han, som kommer, i
Herrens navn!«

jørgen.

Fra : Andreas Falck

Dato : 08-03-02 16:02

> [...]

> Nej , men du må godt forklare mig hvordan omtalte bibelpassage
> kan bruges som argument for at vi ikke skal diskutere Israel og

Læs dette link http://home.swipnet.se/solascriptura/israel1.html og
samt det jeg sendte i et andet indlæg her i tråden! I disse link er
der en meget grundig og bibelsk underbygget forklaring på hele dette
spørgsmål.

Fra : Andreas Falck

Dato : 08-03-02 15:48

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Eskatologi har da netop med bibelen
> og kristendom at gøre.

Prøv at læse denne artikel:
http://home.swipnet.se/solascriptura/israel1.html

Og til orientering kan oplyses at jeg intet har med den at gøre, ikke
kender forfatteren eller præcist hvor hans religiøse ståsted er, ud
over at det virker temmelig evangelisk!

Fra : MartiN

Dato : 08-03-02 18:14

On Fri, 08.03.02, 14:12, Kevin Edelvang wrote:

>"Hej Jørgen, dit indlæg er mildt sagt off topic.
> Det vedrører end ikke perifært kristendom,"..

Kære Kevin:

Jeg er vel ikke den rette til at sige:
Du burde måske holde lav profil i dette spørgsmål.
Er det meningen, at vi skal have rav i den for enhver pris?..

Behovet for at stille sagen på spidsen kan jeg nok tildels
følge dig i. Men så vælter efter mit skøn samtidig ideen med
at acceptere såkaldte "sekters" integrering i gruppen.

Hele dette bravalla-slag om retten til at ytre sig udover,
hvad ypperstepræsten ved sine proselyter og løbende
forordninger kan tænkes at godtage, synes mig jævnthen
lidt af en pinlig forestilling. Denne 'vi alene vide'-
holdning har ofte vist sig uden hold i sandheden.

Desuden afholder end ikke Jesus sig fra at henvise til
problematiken vedr. jødeloven og de følger en skråsikker
sagkyndighed måtte have for modtagelsen af den gode nyhed.

--
Mvh, pmn.

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 08-03-02 23:24

"MartiN" <dangold@mail.dk> skrev:

> [...]
> følge dig i. Men så vælter efter mit skøn samtidig ideen med
> at acceptere såkaldte "sekters" integrering i gruppen.

Rolig, Martin. Jeg gør mig ikke til smagsdommer for, hvilke typer
(og utyper) af kristendom og postkristendom, der lader sig diskutere
her. Det er altsammen fint med mig. Så længe det dog omhandler kristendom.

Mit indlæg til Jørgen var ikke ondt eller nedsættende ment, men blot som et
venligt vink om, hvor hans indlæg hørte hjemme på usenet.

Fra : MartiN

Dato : 10-03-02 16:14

"Kevin Edelvang" skrev,
Subj.re: Links, d. 08.03.02, 23:23...

> Mit indlæg til Jørgen var ikke ondt eller nedsættende ment,

Sådan blev det ejheller opfattet.

> men blot som et venligt vink om, hvor hans indlæg hørte
> hjemme på usenet.

Det kan heller ikke rokke ved min rolighed.
Men immervæk er det, som du nok har bemærket, med
enhver sag således, at den kan ses fra tre sider...

Skønt min egen indvendig umiddelbart kunne fejes bort
som en 'overreaktion, var det ud fra dén holdning til
spørgsmålet, at jeg finder positive træk ved formålet
i, som kristen at sammenholde og udrede verdens tråde
med folk af tilnærmelsesvis den samme livsanskuelse,
if you get my point.

Jeg anser nemlig det problem, der med et 'fint' ord
kaldes for sækulariseringen, som et udslag af den
skumle hensigt med skiftevis at så splid og isolere
folk i skyggen af den onde trolddomsverden.

Adskillelsen af gejstlig og verdslig myndighed er
efter mit skøn ofte kun en skinmanøvre, der ikke
har afgørende betydning for evnen til at føre sag
i sandhedens interesse. Men jødestatens ortodokse
retsopfattelse lider under en sand Guds forbandelse
og ikke mindst den kristne menighed står magtesløs,
da mange, der kalder sig kristne end ikke finder det
umagen værd at sætte sig ordentligt ind i sagen.

Ps: Undskyld, men det her stod under signaturen:
> "Praeterea censeo ecclesiam populi esse delendam"

Jeg har det så dårligt med latin. So if you please
would translate the sentence for me -to danish..?
"Kevin Edelvang" skrev,
Subj.re: Links, d. 08.03.02, 23:23...

> [...]

efter mit skøn ofte kun en skinmanøvre, der ikke
har afgørende betydning for evnen til at føre sag
i sandhedens interesse. Jødestatens ortodokse
retsopfattelse lider under en sand Guds forbandelse
-og ikke mindst den kristne menighed står magtesløs,
da mange, der kalder sig kristne næppe finder det
umagen værd at sætte sig ordentligt ind i sagen.

Ps: Undskyld, men det her stod under signaturen:
> "Praeterea censeo ecclesiam populi esse delendam"

Jeg har det så dårligt med latin. So if you please
would translate the sentence for me -into danish..?

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 12-03-02 17:16

"MartiN" <dangold@mail.dk> skrev

> Ps: Undskyld, men det her stod under signaturen:

Ikke under signaturen, men netop *i* signaturen.

> Jeg har det så dårligt med latin. So if you please
> would translate the sentence for me -into danish..?

Gerne:

"For øvrigt mener jeg, at folkekirken bør ødelægges"

Fra : Ole Madsen

Dato : 08-03-02 14:28

"J.Vestergaard" <jvestergaard@privat.dk> wrote in message
> Links for dem som ønsker mere afbalanceret viden om konflikten i
Mellemøsten
> end det de traditionelle medier leverer.

> [...]

Tak for de gode links

Ole

Fra : Live4Him

Dato : 08-03-02 15:18

"J.Vestergaard" <jvestergaard@privat.dk> wrote in message
> Links for dem som ønsker mere afbalanceret viden om konflikten i
Mellemøsten
> end det de traditionelle medier leverer.

Så er det jo spørgsmålet om de nævnte sites leverer objektive og mere
afbalancerede nyheder. På en site hedder det bla. : "We scrutinize the media
for anti-Israel bias, and then mobilize subscribers to complain directly to
the news agency concerned."

Det synes jeg ikke lyder særligt seriøst eller objektivt. Man har
tilsyneladende på forhånd den holdning at al kritik af Israel er af det
onde.

Jeg sætter min lid til de store medier's dækning bla. DR, CNN, BBC osv.

jørgen.

Fra : J.Vestergaard

Dato : 08-03-02 16:12

> [...]
> onde.
>
> Jeg sætter min lid til de store medier's dækning bla. DR, CNN, BBC osv.

Jeg tør ikke garantere for 100% objektivitet, men en større balance i
forhold til det bedrag den muslimsk/palæstinensisk propaganda har held til
at viderebringe i mange vestlige medier.

Mvh
JV

Fra : Live4Him

Dato : 08-03-02 16:58

> Jeg tør ikke garantere for 100% objektivitet, men en større balance i
> forhold til det bedrag den muslimsk/palæstinensisk propaganda har held til
> at viderebringe i mange vestlige medier.

Kan du give mig et eksempel på den påståede muslimsk/palæstinensiske
propaganda ? Jeg vil påstå at de sites du linker til i høj grad er farvet
til fordel for jøderne, det er da også en jødisk fond som tilsyneladende har
startet dem. Jøderne har mange penge, især i New York, og nogen af dem
bruger de på jødisk propaganda.

Det er ikke alle jøder som ønsker fred, nogen af dem vil bare dræbe så mange
muslimer som muligt, hvilket de iøvrigt er godt igang med for tiden...

jørgen.

Fra : Andreas Falck

Dato : 08-03-02 17:07

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Det er ikke alle jøder som ønsker fred, nogen af dem vil bare
> dræbe så mange muslimer som muligt, hvilket de iøvrigt er
> godt igang med for tiden...

Og det er vel også "kristent" forsvarligt nok, ud fra den
eskatologiske holdning du tilsyneladende går ind for

FUT dk.politik

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 10-03-02 20:36

"Andreas Falck" <admin@bibeltro.dk> mælte sligt:

>Og det er vel også "kristent" forsvarligt nok, ud fra den
>eskatologiske holdning du tilsyneladende går ind for

Det virker som en aldeles urimelig påstand, når man ser på Jørgens
indlæg i denne tråd.

Hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Når nu den højtkultiverede Europæer finder det umuligt at tænke sig
der skulle være liv eller ånd i ting og i mennesker af en helt anden

Fra : J.Vestergaard

Dato : 08-03-02 17:49

> [...]
mange
> muslimer som muligt, hvilket de iøvrigt er godt igang med for tiden...

Eksemplerne får du bedst ved at se på link'ene.

100% objektivitet får du vel næppe nogen steder, men lidt afbalancering ved
at besøge link'ene.

....men det er jo kun et forslag

Mvh
JV

Fra : Live4Him

Dato : 08-03-02 19:09

> 100% objektivitet får du vel næppe nogen steder, men lidt afbalancering
ved
> at besøge link'ene.

De sites du linkede til virker alt andet end afbalancerede.

Personligt er mit første valg http://politiken.dk/

Eller www.jp.dk når jeg skal orientere mig lidt om hvad der foregår.

jørgen.