civilization III
Fra : Michael

Dato : 08-03-02 12:29

Jeg har nogle problemmer med at starte spillet op jeg kan se det første
forspil der efter går den i sort og der er kun lyden tilbage jeg har prøver
reinstall og nu ved jeg ikke hvad mere der er at gøre håber der er en der
kan hjælpe jeg køre med XP
Med Venlig Hilsen
Michael Nielsen

Fra : ASKF

Dato : 08-03-02 15:34

Michael ytrede sig i <3c88a06b$0$648$ba624c82@nntp02.dk.telia.net> med
dette:

> [...]
>reinstall og nu ved jeg ikke hvad mere der er at gøre håber der er en der

Jeg oplevede det samme, jeg kunne dog lukke spillet ved at skifte til
visning på mit fjernsyn.

Løsningen står i Readme.txt filen under Troubleshooting.
Prøv om ikke du kan køre den i Win2K kompatibilitets-mode, det virker
hos mig efter at have kopieret binkw32.dll fra cden.

Den havde dog stadig lidt tendens til at lave unoder fra tid til anden,
men det er stoppet efter at jeg installerede no-cd cracket for v1.17f
(hentet på www.gamecopyworld.com).

Følgende punkter i Readme filen vil nok også være interessante for dig:
*   Ini file tweaks:
The first time Civilization III is run, it will create a file called
'civilization3.ini'. The following lines can be added and allow you to
tweak the game:

*KeepRes=1 - When set to 1, your desktop resolution will be what the
game uses. 1024x768 screens will be centered, but you will be able to
see much more of the map on one screen.

*NoSound=1 - Disables all sound in-game.

*Video Mode=1792 / Video Mode=1600 / Video Mode=1280 / Video Mode=1152 -
Force screen resolution to one of these settings.
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Frost

Dato : 09-03-02 22:45

"Michael" <michaeldam@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
prøver
> reinstall og nu ved jeg ikke hvad mere der er at gøre håber der er en der

Jeg kan huske at der var noget bøvl med refresh raten på nogle computere
(som derfor fik en sort skærm), men det skulle være rettet i den nyeste
patch. Prøv evt. at hente den fra www.civ3.com

Som en lille ekstra kommentar, vil jeg sige dette:
Sæt venligst punktum og komma i dine posts! Jeg måtte læse den 2-3 gange i
gennem for at forstå akkurat hvad problemet var.