Problem med gulv.
Fra : Klitgaard

Dato : 08-03-02 12:17

Hej.

Jeg bor i en lejlighed hvor der er noget meget sart gulv af en eller anden
træsort. En dag kom jeg til at spilde noget væske på det og nogle timer
senere havde det udvidet sig så det bulede i sammenføjningerne og der kom
2-3 synlige revner.

Kan man gøre noget ved det? Evt. slibe det ned og give det klar lak som en
ven foreslog - og vil dette kunne ses som en klar reperation eller vil det
ligne resten af gulvet? Vil det "synke" tilbage til normal tilstand når det
tørrer?

Problemet er at det er en leje-lejlighed og jeg gruer for hvor meget jeg
skal betale ved evt. udflytning. Hvad vil en evt. reperation af en fagmand
koste? Det drejer sig om ca. 1 kvadratmeter der skal repareres...

Håber på svar...

--
....Klitgaard

Fra : Ida Nielsen

Dato : 08-03-02 13:47

Giv nogle flerer detailer om gulvet, mørkt lyst, massivt paket eller finer.
Hvis du kikker på gulvet ligner stykkerne / bræderne så hinanden ligesom
kopier, for så kan det være et laminat gulv og det er værre.

Hilsen
Ida
Farvehandler

Fra : Klitgaard

Dato : 08-03-02 18:59

"Ida Nielsen" <idani@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvis du kikker på gulvet ligner stykkerne / bræderne så hinanden ligesom
> kopier, for så kan det være et laminat gulv og det er værre.

Det er et lyst paket-gulv.

....Klitgaard

Fra : Per H

Dato : 08-03-02 18:57

On Fri, 8 Mar 2002 12:16:39 +0100, "Klitgaard" <na@na.dk> skrev:

>senere havde det udvidet sig så det bulede i sammenføjningerne og der kom
>2-3 synlige revner.

Det kunne tyde på et meget tyndt gulv gulv, med sugende pap/ spån
kerne.

>Kan man gøre noget ved det? Evt. slibe det ned og give det klar lak som en
>ven foreslog

Hvis det er et tyndt flydende gulv i pergo eller lign der ikke har en
masiv trækerne, så kan der ikke slipes.

>- og vil dette kunne ses som en klar reperation eller vil det
>ligne resten af gulvet? Vil det "synke" tilbage til normal tilstand når det
>tørrer?
jeg tror ikke at det vil synke tilbage.

>Problemet er at det er en leje-lejlighed og jeg gruer for hvor meget jeg
>skal betale ved evt. udflytning.

Gulvet skal være iorden, ellers skal du betale, hvis det opdages,

> Hvad vil en evt. reperation af en fagmand
>koste? Det drejer sig om ca. 1 kvadratmeter der skal repareres...

det kommer an på

1. om gulvet stadig er i handlen

Og om det er beregnet til at blive skiftet,
i nogle tilfælde kan man ikke bare skifte en lille smule midt på
gulvet, men skal skifte hen til væggen.

Hvis det er rigtigt gammeldaws gulv er der ikke det store problem.

regn med 1000 kr for en rep.

PH-BYG/Per Hansen

www.ph-byg.dk

icq 8212837

Fra : Klitgaard

Dato : 08-03-02 19:08

"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Det kunne tyde på et meget tyndt gulv gulv, med sugende pap/ spån
> kerne.

Kan det være fordi det ikke er blevet lakeret? Jeg har nemlig mistanke om
det...
Det kan da ikke passe at det buler, bare der ligger lidt vand eller?

> Gulvet skal være iorden, ellers skal du betale, hvis det opdages,

Selvfølgelig

> [...]
> gulvet, men skal skifte hen til væggen.
>
> Hvis det er rigtigt gammeldaws gulv er der ikke det store problem.

Jeg siger mange tak for svarene indtil videre. Jeg er mere rolig nu

--
....Klitgaard

Fra : Per H

Dato : 08-03-02 20:44

On Fri, 8 Mar 2002 19:07:53 +0100, "Klitgaard" <na@na.dk> skrev:

> [...]
>det...
>Det kan da ikke passe at det buler, bare der ligger lidt vand eller?

hvis undergulvet er feks spånplade, eller mdf plade så kan det bule
op, mere end "rigtigt" gulv, fordi der suger vand som en svamp.

Pergogulv har ca 1mm slidflade, resten er pap/spånpl.

Silvan har laminatgulv der er under 1 mm, det er skide billigt, men
noget lort til vand og rødvin

Vh Per
ICQ 8212837