/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Forår fra på mandag :-))))
Fra : Carsten


Dato : 08-03-02 11:21

Det var bare lige det jeg ville sige...

hej

Carsten




 
 
Anders Majland \(Rep~ (08-03-2002)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 08-03-02 11:49

Så må jeg hellere få samlet aprilia'en



Henrik Nielsen - Rap~ (08-03-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 08-03-02 11:53

Jeg synes (fra) i dag er fin

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk/

Fjern x i mailadr. ved svar på mail



Henning Sørensen (08-03-2002)
Kommentar
Fra : Henning Sørensen


Dato : 08-03-02 12:51

Foråret _er_ da startet

Første tur var i mandags - øs sjask regnvejr - men det kan da ikke tage
glæden fra én !!
Har allerede kørt 135 km, hvilket er _meget_ for mig

Må vist hellere se at få den vasket (har der ikke været tid til endnu..),
samt få skiftet olie/filter
inden glæden bliver vendt til det modsatte..Kaliberne trænger også til at
blive smurt.

Er forresten pt på udkig efter en knallert til knægten, som bliver 16 til
januar.
Jeg havde sådan noget som en Puch Monza eller andet fra dengang.....i
tankerne.
Og selv et ældre "lig" kan vel nå at blive peppet lidt op på 10 måneder..
Nogen der har sådan en "oldsag" stående på SydFyn ?? Er blevet tilbudt en
Monza til 2000,-
er dog lidt i tvivl, for den har kørt med 10 kh tun og "..der er et eller
andet med 2.gear..."

/Henning
Yamaha XS750/1977
(135 km i år)




Dennis Hellan Peders~ (08-03-2002)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 08-03-02 13:12


"Carsten" <carjak@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
news:3c889072$0$97389$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Det var bare lige det jeg ville sige...
>
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

YESSSSS !!!! så kan vi få alu drengene på dytten He-he !!

Jeg laver bare sjav ))))


--
Hilsen
Dennis Pedersen
XJ 600 S



Lasse Lundberg (08-03-2002)
Kommentar
Fra : Lasse Lundberg


Dato : 08-03-02 13:54

det kan godt være at det ser godt....men jeg nægter fra nu af at tro på det
indtil andet er bevidst

Lasse
170 km på i alt 3 ture i denne uge...og som nu tager tidligt hjem for at
ligge lidt flere bag mig



Anders Sune Jensen (08-03-2002)
Kommentar
Fra : Anders Sune Jensen


Dato : 08-03-02 15:16


> Lasse
> 170 km på i alt 3 ture i denne uge...og som nu tager tidligt hjem for at
> > ligge lidt flere bag mig

55 km hver dag året rundt. Men det er selvfølgelig også på en 45'er. Hvilket
får mig til at spekulere over hvor meget køreerfaring folk på motorcykler
egentlig får??. ½ delen af året kører de ikke, og resten af tiden pudser de
crom.

MVH Anders.





Pein (08-03-2002)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 08-03-02 20:24

"Anders Sune Jensen" wrote ...
>
>55 km hver dag året rundt. Men det er selvfølgelig også på en 45'er.
>Hvilket får mig til at spekulere over hvor meget køreerfaring folk på
>motorcykler egentlig får??. ½ delen af året kører de ikke, og resten
>af tiden pudser de crom.
>
En generalisering, men samme fornemmelse kan jeg også få ved at følge d.f.m.
Men vi er jo nogen der gør det anderledes. Indtil jeg flyttede i december,
kørte jeg 75 km pr. dag året rundt bare til/fra arbejde. Sne, isslag og den
slags fik mig dog som regel til at lade mc'en stå. Og det er ikke en lille
vinter-mc. Det er min TransAlp, som vi også har været 4 gange i Alperne på.

Efter jeg er flyttet har jeg kun 700 m. på arbejde, men så sent som i går
(torsdag) kørte jeg 180 km fordi jeg lige skulle til klubaften i Ålborg (fra
Bjerringbro). Uden at bruge den i forbindelse med arbejde, har jeg i denne
uge kørt 345 km. på TransAlp'en og ugen er ikke slut endnu!

Forresten, i denne uge har jeg kun mødt 2 andre mc'ere. De fulgtes ad på
motorvejen rundt om Ålborg torsdag aften ved 22:20 tiden. Man får jo ikke
ligefrem vinkelappen slidt op.

/Pein
Honda TransAlp (145.174,8 km)
Yamaha DT125R (km. ligegyldigt - kun offroad)




Jens U (08-03-2002)
Kommentar
Fra : Jens U


Dato : 08-03-02 22:22

Pein skrev ...
>Honda TransAlp (145.174,8 km)
>Yamaha DT125R (km. ligegyldigt - kun offroad)
>
Mmm.... føler mig overhalet :-|

Har fået stumper i dag, så må jeg se om 2000 km kan nås her i weekenden.
--
Hilsen Jens,
HONDA Revere (124.323,0) men på samme motor
Skoda 120L (km. ligegyldigt - kun offroad - øhh, ...road)
E-mail: reveredk@studmc.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X
http://www.geocities.com/MotorCity/Pit/8811/ (tip til NTV/Revere ejer)
Studmc#, DMCN#, MCTC#, ÅRL#. V2-Power.




Pein (09-03-2002)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 09-03-02 00:17

"Jens U" wrote...
>
>Har fået stumper i dag, så må jeg se om 2000 km kan nås her i weekenden.
>
2000 km på en weekend er da fint
Jeg har engang kørt 1350 km. på ca. 14 timer, men aldrig mere end det på en
weekend.

> HONDA Revere (124.323,0) men på samme motor
>
Hvis du følger mit eksempel, så er den motor 100% færdig indenfor de næste
8000 km.

Nej, det er jo småting det her. Rolf Skovløkke har da vist kørt over 250.000
km på samme maskine uden problemer.

/Pein



Jes Vestervang (09-03-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 09-03-02 13:18


"Pein" <niels@pein.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
news:9Ebi8.6404$Bo.73150@news010.worldonline.dk...
.....
> Nej, det er jo småting det her. Rolf Skovløkke har da vist kørt over
250.000
> km på samme maskine uden problemer.
>
Var det på ikke en XS1100'er, eller hvodden var det nu det var?

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600



Pein (09-03-2002)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 09-03-02 20:56

"Jes Vestervang" wrote ...
>
> "Pein"...
>>Nej, det er jo småting det her. Rolf Skovløkke har da vist
>>kørt over 250.000 km på samme maskine uden problemer.
>>
>Var det på ikke en XS1100'er, eller hvodden var det nu det var?
>
Ik' helt sikker, men jo, det var noget hen i den retning.

/Pein
(der har kørt ca. 250.000 ialt, men på 4 forskellige maskiner og 5
forskellige motorer)



Armand (09-03-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 09-03-02 23:25


Pein <niels@pein.fjerndette.dk> skrev i en
news:ORti8.707$RB.22625@news010.worldonline.dk...
> "Jes Vestervang" wrote ...
> >
> > "Pein"...
> >>Nej, det er jo småting det her. Rolf Skovløkke har da vist
> >>kørt over 250.000 km på samme maskine uden problemer.
> >Var det på ikke en XS1100'er, eller hvodden var det nu det var?
> Ik' helt sikker, men jo, det var noget hen i den retning.

Jo, lad os bare sige det!

--
Armand.
(GSXF-skeptiker)





Jes Vestervang (10-03-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 10-03-02 14:18

Armand skrev:
>
> Pein <niels@pein.fjerndette.dk> skrev:
>> "Jes Vestervang" wrote ...
>> >
>> > "Pein"...
>> >>Nej, det er jo småting det her. Rolf Skovløkke har da vist
>> >>kørt over 250.000 km på samme maskine uden problemer.
>> >Var det på ikke en XS1100'er, eller hvodden var det nu det var?
>> Ik' helt sikker, men jo, det var noget hen i den retning.
>
> Jo, lad os bare sige det!
>
> --
> Armand.
> (GSXF-skeptiker)
>
*grill* Nåja, det var da vist en gsx1100f agtig maskine istedet
*lol*
--
mvh Jes Vestervang - der snart vil ud at lufte Fazeren
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600

Jakob Barfod (11-03-2002)
Kommentar
Fra : Jakob Barfod


Dato : 11-03-02 15:21

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote in message
news:a6e3vd$1ds3$1@news.cybercity.dk...
> --
> Armand.
> (GSXF-skeptiker)

A propos: Hvordan gik det liige med knastkontrollen ved P-dag?

--
Jakob







Mads Lund (11-03-2002)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 11-03-02 17:55

> A propos: Hvordan gik det liige med knastkontrollen ved P-dag?

Nu var der jo totalt skodvejr (ala islag og sne) så der var vist kun en
enkelt mc der mødte op. Så vi inspicerede godt med forskelling P-vand
istedet og tog en rask lille gang ameriakansk fodbold istedet.

Mads Lund
Ninja9RT



Armand (12-03-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 12-03-02 00:39


Jakob Barfod <jbarfod_FJERNDETTEFORSPAM@ruc.dk> skrev i en
news:iH3j8.568$uA1.2656@news.get2net.dk...
>
> A propos: Hvordan gik det liige med knastkontrollen ved P-dag?

Fornuftigt nok udsat (til senest før maj, hvor garantien står for tur!)


--
Armand.




Morten Dahl (14-03-2002)
Kommentar
Fra : Morten Dahl


Dato : 14-03-02 08:45


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:a6ji34$2s5h$2@news.cybercity.dk...
>
> Jakob Barfod <jbarfod_FJERNDETTEFORSPAM@ruc.dk> skrev i en
> news:iH3j8.568$uA1.2656@news.get2net.dk...
> >
> > A propos: Hvordan gik det liige med knastkontrollen ved P-dag?
>
> Fornuftigt nok udsat (til senest før maj, hvor garantien står for tur!)
>

Jahh det var nu nok egentlig godtnok at lau ikke var istand til at køre
derned, det kunne have givet en farlig ballade sådan som aftenen udviklede
sig

-
Morten Dahl



Jes Vestervang (15-03-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 15-03-02 00:43

Morten Dahl skrev:

> Jahh det var nu nok egentlig godtnok at lau ikke var istand til at køre
> derned, det kunne have givet en farlig ballade sådan som aftenen udviklede
> sig
>
Øhhhh.... Er det nu galt med min hukommelse igen?
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600

Jens U (10-03-2002)
Kommentar
Fra : Jens U


Dato : 10-03-02 18:21

Pein skrev...
>"Jens U" wrote...
>>
>>Har fået stumper i dag, så må jeg se om 2000 km kan nås her i weekenden.
>>
>2000 km på en weekend er da fint
>Jeg har engang kørt 1350 km. på ca. 14 timer, men aldrig mere end det på en
>weekend.

Nu har jeg skruet og kørt her i weekenden, så der har ikke været tid til at sidde
og spilde tiden foran pc'en, når mc'en kan/skal luftes, men 2K blev det ikke til.

Lækkert er det igen at have luft under vingerne, Honda fly with us...

>> HONDA Revere (124.323,0) men på samme motor
>>
>Hvis du følger mit eksempel, så er den motor 100% færdig indenfor de næste
>8000 km.

Jeg vil_ikke_følge dit eksempel, jeg vil bringe det til skamme.

>Nej, det er jo småting det her. Rolf Skovløkke har da vist kørt over 250.000
>km på samme maskine uden problemer.
>
>/Pein

Det kan næppe være på en på en suzuki(bøttejern)

--
Hilsen Jens, HONDA Revere - on the road again
E-mail: reveredk@studmc.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X
http://www.geocities.com/MotorCity/Pit/8811/ (tip til NTV/Revere ejer)
Studmc#, DMCN#, MCTC#, ÅRL#. V2-Power.



Jes Vestervang (10-03-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 10-03-02 20:04

Jens U skrev:

> Pein skrev...
>>
>>Nej, det er jo småting det her. Rolf Skovløkke har da vist kørt over
>>250.000 km på samme maskine uden problemer.
>>
> Det kan næppe være på en på en suzuki(bøttejern)
>
Forkert! Det var vist en gsx1100f.
men du skal nu ikke kimse af Suzukiernes kvalitet! Godt nok er de kendt for
dårlig finish, men det er vist ikke et problem længere. Den mekaniske
kvalitet derimod, den er (meget generaliseret!) mindst på højde med de
andre japanere, hvis man da lige ser bort fra gsxf-knastakslerne. Der er jo
en grund til at alle voldtunere i mange år har foretrukket Suzukis
1100'ere, for de holder til voldsomt meget tuning! Men det er der vist
andre her i gruppen der ved en hel del mere om
--
mvh Jes Vestervang - hvis gamle gixxer vist har begået motorisk selvmord
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600

Anders Majland \(Rep~ (08-03-2002)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 08-03-02 22:20

> 55 km hver dag året rundt. Men det er selvfølgelig også på en 45'er.
Hvilket
> får mig til at spekulere over hvor meget køreerfaring folk på motorcykler
> egentlig får??. ½ delen af året kører de ikke, og resten af tiden pudser
de
> crom.

Den nyeste rapport fraDanmarks TransportForskning,
(http://www.vejsektoren.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=61806) der
primært handler om knallert uheld står at en motorcyklist i snit kun kører
1777km/året - Det lyder i mine øger af meget lidt.... Mit bud ville være
5-10kkm i snit - Men der er åbnenbart mange der kører meget lidt

/Anders - 38600km siden 8/98


Allan Bojesen (08-03-2002)
Kommentar
Fra : Allan Bojesen


Dato : 08-03-02 22:56


"Anders Sune Jensen" skrev i en meddelelse > > Lasse
> Hvilket får mig til at spekulere over hvor meget køreerfaring folk på
motorcykler
> egentlig får??. ½ delen af året kører de ikke,

Vi er da nogle stykker der kører hele året

> og resten af tiden pudser de crom.

Nåh!!! Så er det derfor jeg ikke får pudset så meget.

Allan Bojesen (45 kkm siden 1. april 2000)





Lasse Lundberg (09-03-2002)
Kommentar
Fra : Lasse Lundberg


Dato : 09-03-02 09:15


Anders Sune Jensen: hvis du havde fulgt med i tidligere tråde, vil du vide
at mange mc'ister venter med at trække modellen frem indtil at saltet er
væk....i modsætnig til øverte og knallerte som koster typisk 16 kkr fra ny
....køre mange mc'ister rundt på modeller der starter ved 50kkr dvs cirka det
4 dobbelte...så kan man godt forstå at de fleste holde cyklen inden dørs
indtil salten er væk.

personligt plejer jeg at køre ca 20kkm om året

Lasse
skipper 150 (10kkm havde den i 5 mdr)
xj600n (26kkm havde den i 1 år)
cbr1000f(40kkm havde den i 2 år)
mille (0,320kkm haft den i 1 uge))
(10+26+40+0,320)/(4*365)=52km om dagen i gennemsnit
hvis vi fjerne de 3 vinter måneder bliver det til 69 km om dagen




Anders Sune Jensen (09-03-2002)
Kommentar
Fra : Anders Sune Jensen


Dato : 09-03-02 16:31


> Anders Sune Jensen: hvis du havde fulgt med i tidligere tråde, vil du vide
> at mange mc'ister venter med at trække modellen frem indtil at saltet er
> væk....i modsætnig til øverte og knallerte som koster typisk 16 kkr fra ny
> ...køre mange mc'ister rundt på modeller der starter ved 50kkr dvs cirka
det
> 4 dobbelte...så kan man godt forstå at de fleste holde cyklen inden dørs
> indtil salten er væk.
>
> personligt plejer jeg at køre ca 20kkm om året
>
> Lasse
> skipper 150 (10kkm havde den i 5 mdr)
> xj600n (26kkm havde den i 1 år)
> cbr1000f(40kkm havde den i 2 år)
> mille (0,320kkm haft den i 1 uge))
> (10+26+40+0,320)/(4*365)=52km om dagen i gennemsnit
> hvis vi fjerne de 3 vinter måneder bliver det til 69 km om dagen
>
>
>

Lasse Lundberg : Det var ikke en anklage vendt imod mc'ister. Men mere en
generel betragtning over kørte kilometer.
Jo mere man kører jo mere erfaring. På min ( AREA51 ) som du iøvrigt kalder
for en øvert, er det meste af teknikken
inde bag skjolde hvad der gør den mindre sårbar overfor salt. Og så er
ferskvand opfundet i min haveslange. Iøvrigt koster netop min model 22000
Kr. Mange MC kan fås for mindre. Men du vil vel hellere hilse på en Jincheng
JC 90-6 fordi den har nummerplade i 'rigtig' størrelse end på mig??. Min
Aprilia kører som tiltænkt fra fabrikkens side. Dette gør at jeg følger med
trafikken og ikke er til gene for gud og hvermand. Og da vi begge skal
overholde gældende hastighedsbestemmelser på offentlig vej er mine kørte
kilometer erfaringsmæssigt lige så gode som dine da vi begge kører på vejen.
Ok dog ikke motorvej og motortrafikvej hvad jeg heller ikke kunne drømme om
at bevæge mig ud på. Men det er synd og skam at mange ( bestemt ikke alle )
motorcykler står og keder sig indtil det bliver Lørdag for så skal folk
nemlig ud og vise at de har styr på situationen på deres jegvedikkehvormange
kubik MC. Fred være med dem,men mange kilometers 'erfaring' er der ikke på
øverste etage. Hverdagene går med kørsel i bil nemlig, og kørsel på 2
hjul er en lidt anden sag. Men jeg betragter jo også kun min 45'er som et
transportmiddel hvor andre har det som hobby.
Potentielt vil jeg mene en ung fyr (typisk ) der har skillinget sammen til
en stor motorcykel og kører 1000-2000 km hver sommer er farligere i
trafikken end mig på 35 er.

MVH Anders ( MC wanabee )



Claus Rittig (09-03-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 09-03-02 20:09

> Jo mere man kører jo mere erfaring.

Jah, måske har det en ikke uvæsentlig betydning HVORDAN man kører?

> På min ( AREA51 ) som du iøvrigt kalder
> for en øvert, er det meste af teknikken
> inde bag skjolde hvad der gør den mindre sårbar overfor salt.

Det er skam ikke kun moderne knallerter der er pakket ind i plastic, det er
mange motorcykler også. Nå, der er også den ubetydelige forskel, at en
22.000 kroners knallert er man nok mindre øm over end en 200.000 kroners
motorcykel - tror du den faktor kan tænkes at spille ind?

> Men du vil vel hellere hilse på en Jincheng
> JC 90-6 fordi den har nummerplade i 'rigtig' størrelse end på mig?

Jeg kan ikke svare på andres vegne, men jeg hilser på motorcyklister fordi
det er tradition at motorcyklister hilser på hinanden. Jeg hilser ikke på
knallerter.

> Min
> Aprilia kører som tiltænkt fra fabrikkens side. Dette gør at jeg følger
med
> trafikken og ikke er til gene for gud og hvermand.

Hvad er det du siger? Jeg er ikke sikker på at jeg forstår din udtalelse,
mener du at du kører mere end de tilladte 45 km/t?
Min GS500 er fra fabrikkens side tiltænkt at kunne køre 170 km/t, men nu må
den altså kun køre 80 på landeveje i DK, så jeg kører ikke 170.

> Og da vi begge skal
> overholde gældende hastighedsbestemmelser på offentlig vej...

Menøh, vil det så sige at du kun kører de lovlige 45 km/t?

> ... er mine kørte
> kilometer erfaringsmæssigt lige så gode som dine da vi begge kører på
vejen.

Det kan man ikke uden videre påstå, tror jeg, det hænger sikkert også lidt
sammen med kørselsmønster, geografisk område og andre ukendte faktorer?

> Men det er synd og skam at mange ( bestemt ikke alle )
> motorcykler står og keder sig indtil det bliver Lørdag for så skal folk
> nemlig ud og vise at de har styr på situationen på deres
jegvedikkehvormange
> kubik MC.

Synd og skam? Hvorfor det? Mange (mig selv inklusive) er meget glade for
primært at køre i weekend'erne, det er vel ikke "synd og skam" - det forstår
jeg ikke? Det meste af året kører jeg i regelen onsdag og lørdag, og så
måske (hvis der er tid, for hus, familie og andre interesser skal jo også
passes) om søndagen, og for det meste foregår kørslen på bane eller i
"uvejsomt terræn".

> Fred være med dem,men mange kilometers 'erfaring' er der ikke på
> øverste etage.

Det var da noget af en påstand! (Og noget eklatant pladder). Hvad er det for
en "erfaring" du tror du har mere af end jeg? (Måske skal jeg nævne at jeg
udover motorsport har kørt motorcykler i over 20 år).

> Hverdagene går med kørsel i bil nemlig, og kørsel på 2
> hjul er en lidt anden sag. Men jeg betragter jo også kun min 45'er som et
> transportmiddel hvor andre har det som hobby.

Nåh, min hverdagskørsel er nu mest i bus eller på pedalcykel. Jeg er holdt
op med at bruge mine motorcykler til transport fordi jeg ... tjah, det er
nok ikke det mest populære at sige herinde, men jeg synes transport på mc er
blevet kedeligt. Det er nok desværre en uheldig bivirkning ved at køre race
på mc, når man gennem flere år har vænnet sig til altid at presse sig selv
til det yderste, så bliver to daglige ture i trafikken i sove-tempo en
anelse trivielt i længden.

Hvorfor er det så svært at acceptere at mange kører motorcykel for sjov, og
i den udstrækning de synes det er sjovt? Er der overhovedet nogen ide i at
"konkurrere" om hvem der er "sikrest i trafikken"? Og hvem ER egentlig
sikrest, ham der kører lidt mindre, men til gengæld overholder færdselsloven
og holder en rigelig sikkerhedsmargen, eller ham der kører hver dag, men
ikke mener færdselsloven gælder for ham?

Rittig



Ole Baun (09-03-2002)
Kommentar
Fra : Ole Baun


Dato : 09-03-02 21:15


"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
news:3c8a5db3$0$5058$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Nåh, min hverdagskørsel er nu mest i bus eller på pedalcykel. Jeg er holdt
> op med at bruge mine motorcykler til transport fordi jeg ... tjah, det er
> nok ikke det mest populære at sige herinde, men jeg synes transport på mc
er
> blevet kedeligt. Det er nok desværre en uheldig bivirkning ved at køre
race
> på mc, når man gennem flere år har vænnet sig til altid at presse sig selv
> til det yderste, så bliver to daglige ture i trafikken i sove-tempo en
> anelse trivielt i længden.

Så skal jeg da i hvert fald ikke til at køre race på mc. De tre måneder om
året kører jeg i bus, (20 km på 45 min., gaaab), og resten af året nyder jeg
de "to daglige ture i trafikken"

Ole Baun
CB 500, ´96



Pein (09-03-2002)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 09-03-02 23:28

"Ole Baun" wrote ...
>
>"Claus Rittig" ...
>> ... tjah, det er nok ikke det mest populære at sige herinde, men jeg
>> synes transport på mc er blevet kedeligt. Det er nok desværre en
>> uheldig bivirkning ved at køre race på mc, ...
>
> Så skal jeg da i hvert fald ikke til at køre race på mc. De tre måneder
> om året kører jeg i bus, (20 km på 45 min., gaaab), og resten af året
> nyder jeg de "to daglige ture i trafikken"
>
Det Claus siger skal nok passe. Jeg har hørt det fra andre også.
Men til en vis grænse kan man måske også opleve den modsatte effekt. Jeg er
for nylig begyndt at køre noget man vel godt kan kalde ræs, selvom det endnu
går lidt langsomt, nemlig enduro.

Efter det synes jeg det er blevet en lille smule sjovere at køre gade-mc. Nu
er jeg nemlig meget mere rolig når den "giver" sig lidt, fordi der ligger
sand i et sving, eller man rammer et vådt metaldæksel.
Og skulle jeg ramle ind i en grusvej, f.eks. på en hyggetur ad ukendte veje,
så er jeg også meget mere afslappet nu.

Så kombinationen daglig transport og ræs har virket fint for mig indtil nu.
Jeg kunne forestille mig det er værre hvis vi snakker Road Racing.

/Pein
Honda TransAlp
Yamaha DT125R




Claus Rittig (10-03-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 10-03-02 00:22

"Pein" <niels@pein.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
news:V%vi8.747$RB.28344@news010.worldonline.dk...

> Efter det synes jeg det er blevet en lille smule sjovere at køre gade-mc.
Nu
> er jeg nemlig meget mere rolig når den "giver" sig lidt, fordi der ligger
> sand i et sving, eller man rammer et vådt metaldæksel.

Pas på derude, på sigt kan det være en god ide at være opmærksom på
"adrenalin-faktoren".
Jeg oplevede at jo mere race jeg kørte, jo bedre blev mine køre-evner, og
samtidig med at min rutine i at håndtere uventede risiko-situationer steg
(det gør den af sig selv, for jo mere man presser sig selv, jo oftere kommer
man i en risikabel situation som skal afværges på et split-sekund), steg
også min "kølighed" overfor de risikable situationer.
Egentlig ikke noget underligt i det, hvor mange gange har jeg ikke stået og
forklaret en håbefuld rookie der synes de erfarne kører liiidt tæt om ørerne
på ham i et alt for højt tempo, at det skal han ikke blive nervøs for: Jo
bedre man er til at køre, jo mindre fejlmargen behøver man. Så hvor en
rookie måske skal bruge en meters sikkerhedsafstand til den kører han vil
overhale, kan en gammel rotte måske klare sig med nogle cm.
Derfor har vi i off-road kredse altid kørt efter den uskrevne regel, at det
ALTID er ham der kommer bagfra som har hele skylden, hvis en overhaling går
galt. Så er det nemlig ham der er langsomst, der tages mest hensyn til. I
praksis kan man også se, især under træning, at enduro og off-road kørere
holder en lidt større sikkerhedsmargen til rookies og dem de ikke kender,
end til de andre gamle rotter. En af de største komplimenter man kan få på
sporet, er hvis en erfaren pilot kører på een i overhalingsforsøget. Lyden
af metal mod metal er en ytring af "jeg synes du er så god til at køre at du
sikkert godt kan klare et lille puf".

Første gang jeg kastede raceren ind mellem træerne med 70 km/t var jeg ved
at skide i bukserne. 117. gang jeg gjorde det, ænsede jeg det ikke. Det
tænkte jeg ikke meget over.
Så en dag er jeg ude i trafikken på min off-roader. Jeg skal overhale en
blød hat i en Lada og trække ud i venstresvings banen. Jeg kører ikke meget
hurtigere end hatten, og jeg er heller ikke ret opmærksom, det er lissom
nogen gange svært at mønstre den store opmærksomhed når der hverken er
træer, hop eller skrænter, men kun jævn asfalt og gode oversigtsforhold. Nå,
hatten skal også til venstre, så jeg er kun 1/3 gennem min overhaling da han
trækker med mig ud i venstresvingsbanen. Der er midterrabat med kantsten.
Jeg tager det ikke så tungt, for der er venstresvingsbane nok til at jeg
også kan være der - men min "kølighedsfaktor" gør at jeg dagdrømmer videre
og ikke ændrer fart. Da jeg er lidt over halvvejs i min overhaling har
hatten fået slæbt Ladaen helt ud i venstresvingsbanen, og det kniber lidt
med pladsen, så jeg må læne mig ind over hans forrude for at få plads til
det hele - først da, ser han mig! (Ikke underligt, jeg har jo ligget i en
ret blind vinkel). I et forskrækket ryk, hiver han Ladaen halvt tilbage i
ligeud banen og katastrofebremser, mens jeg gennemfører mit venstresving.
Resten af turen den dag brugte jeg på at filosofere over om ikke jeg var
lidt for meget et dumt svin i den situation.
Jeg prøver at være opmærksom på hvornår jeg tager trafikken FOR køligt, men
jeg griber stadig jævnligt mig selv i at køre aaaaalt for tæt på de biler
jeg overhaler, bremse aaaalt for sent op mod den ubetingede vigepligt, lave
aaaalt for meget andet end at være opmærksom på mine medtrafikanter når jeg
kører...

Rolig i trafikken, javel, men man kan gå hen og blive FOR rolig.

Rittig



Claus Rittig (09-03-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 09-03-02 23:57

"Ole Baun" <ole.baun@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3c8a6d67$0$303$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Så skal jeg da i hvert fald ikke til at køre race på mc. De tre måneder om
> året kører jeg i bus, (20 km på 45 min., gaaab), og resten af året nyder
jeg
> de "to daglige ture i trafikken"

Ja ja, jeg kører da stadig en hyggetur af og til på GS'en, men det handler
jo også lidt om at mit "køre-behov" er så rigeligt dækket med to ugentlige
ture på bane (eller skov, grusgrav, stubmark, mose, whatever). 3 x ½ time på
en udfordrende motocross bane for fuld hammer rykker mere end en uges daglig
transport - for mig.

Men du har lidt ret, jeg kender ikke ret mange motorsports-aktive som også
kører motorcykel til daglig transport. Til gengæld kender jeg nu nogle
stykker som igen er begyndt at køre motorcykel i det daglige, efter at de
har stoppet med motorsport, så helt lost er jeg nok ikke.

Rittig



Armand (10-03-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 10-03-02 00:04


Anders Sune Jensen <lillejensen@mail.tele.dk> skrev i en
news:3c8a2b6c$0$5083$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> ............... På min ( AREA51 ) er det meste af teknikken
> inde bag skjolde hvad der gør den mindre sårbar overfor salt.

Absolut vrøvl!
Det er godt skjult for øjet inde bag alt plastikken; men salten kommer
ind hvor der kan komme vand til - Og eneste plet på såvel motorcykel som
scooter der ikke er våd efter kørsel i regn/på våd
vejbane er under førerens røv

> Og så er ferskvand opfundet i min haveslange.

problemet med folks brug af haveslangen er at gadevand og salt kommer op
nedefra gennem vedvarende sprøjt á finhed helt ned til tåge-konsistens -
Vandslangen derimod spuler koncentreret ovenfra og ned og højest nogle
minutter

> .....det er synd og skam at mange ( bestemt ikke alle ) motorcykler
> står og keder sig indtil det bliver Lørdag for så skal folk nemlig ud
og vise
> at de har styr på situationen på deres jegvedikkehvormange kubik MC.
> Fred være med dem,men mange kilometers 'erfaring' er der ikke på
> øverste etage. - Hverdagene går med kørsel i bil nemlig,
> Potentielt vil jeg mene en ung fyr (typisk ) der har skillinget
> sammen til en stor motorcykel og kører 1000-2000 km hver sommer er
> farligere i trafikken end mig på 35 er.

Nu er den unge fyr på sin nyindkøbte motorcykel med sikkerhed(!) ham der
holder statistikken oppe, så dét er et dårligt eksempel.

For mit eget vedkommnede:
- Sov jeg nærmest på min første motorcykel, den første sæson jeg havde
dén.
- Min anden motorcykel blev købt lige før jeg skulle ind og springe, og
trods det at den derved kun var weekend-køretøj i 1½ år er det den
motorcykel jeg har kørst længst på i løbet af én sæson!
- Efter at have forærede mig selv en GPZ 900 R i 30-års fødselsdagsgave
kørte jeg omkring 65.000 km de følgende tre sæson'er!

Ærkeweekend-køreren er måske snarere den midelaldrende Virago-ejer, som
forsikringsselskaberne forøvrigt lefler godt for idet det er ham der er
interessant kunde qua sandsynligheden for både hus, sommerhus, bil og
meget mere at forsikre sammen med Viragoen; men det er måske kun et
spørgsmål om tid førend at dé træder igennem skades-statistikken
forudsat at din skepsis holder :-/
I mellemtiden bliver vi nødt til at læne os op ad de bestående tal - Og
de tilgodeser IKKE ØV'erterne med positive tal :-|

--
Amand.






Anders Sune Jensen (10-03-2002)
Kommentar
Fra : Anders Sune Jensen


Dato : 10-03-02 13:57


> > ............... På min ( AREA51 ) er det meste af teknikken
> > inde bag skjolde hvad der gør den mindre sårbar overfor salt.
>
> Absolut vrøvl!
> Det er godt skjult for øjet inde bag alt plastikken; men salten kommer
> ind hvor der kan komme vand til - Og eneste plet på såvel motorcykel som
> scooter der ikke er våd efter kørsel i regn/på våd
> vejbane er under førerens røv

Jeps. Længe leve Goretex.
>
> > Og så er ferskvand opfundet i min haveslange.
>
> problemet med folks brug af haveslangen er at gadevand og salt kommer op
> nedefra gennem vedvarende sprøjt á finhed helt ned til tåge-konsistens -
> Vandslangen derimod spuler koncentreret ovenfra og ned og højest nogle
> minutter

OK
>
> > .....det er synd og skam at mange ( bestemt ikke alle ) motorcykler
> > står og keder sig indtil det bliver Lørdag for så skal folk nemlig ud
> og vise
> > at de har styr på situationen på deres jegvedikkehvormange kubik MC.
> > Fred være med dem,men mange kilometers 'erfaring' er der ikke på
> > øverste etage. - Hverdagene går med kørsel i bil nemlig,
> > Potentielt vil jeg mene en ung fyr (typisk ) der har skillinget
> > sammen til en stor motorcykel og kører 1000-2000 km hver sommer er
> > farligere i trafikken end mig på 35 er.
>
> Nu er den unge fyr på sin nyindkøbte motorcykel med sikkerhed(!) ham der
> holder statistikken oppe, så dét er et dårligt eksempel.


Men det er imervæk ham der holder statestiken oppe til gene for alle jer
andre.


>
> For mit eget vedkommnede:
> - Sov jeg nærmest på min første motorcykel, den første sæson jeg havde
> dén.
> - Min anden motorcykel blev købt lige før jeg skulle ind og springe, og
> trods det at den derved kun var weekend-køretøj i 1½ år er det den
> motorcykel jeg har kørst længst på i løbet af én sæson!
> - Efter at have forærede mig selv en GPZ 900 R i 30-års fødselsdagsgave
> kørte jeg omkring 65.000 km de følgende tre sæson'er!
>
> Ærkeweekend-køreren er måske snarere den midelaldrende Virago-ejer, som
> forsikringsselskaberne forøvrigt lefler godt for idet det er ham der er
> interessant kunde qua sandsynligheden for både hus, sommerhus, bil og
> meget mere at forsikre sammen med Viragoen; men det er måske kun et
> spørgsmål om tid førend at dé træder igennem skades-statistikken
> forudsat at din skepsis holder :-/



> I mellemtiden bliver vi nødt til at læne os op ad de bestående tal - Og
> de tilgodeser IKKE ØV'erterne med positive tal :-|



De sidste tal for knallert 45 er at det desværre pr. kørte kilometer er 50
gange mere farligt at køre på denne kontra bil.

Men hvad der var mere interessant var at hvadenten man havde mc kort eller
kun kørekort til bil var der ingen forskel i ulykkesstatestikken!! Så en
lynhurtig konklusion må være at det ikke er pappet's art der indflurerer på
statestikken men derimod maskinen. Og her tror jeg vi er inde ved noget af
det bassale ved knallert45. Hvordan i alverden kan man tillade et køretøj i
DK der kun må køre 45?? I bytrafik er den for langsom og på landeveje er den
direkte farlig. Jeg indrømmer blankt at min AREA51 kan køre som fabrikken
havde tiltænkt den. Det betyder at den kan køre ( med god vilje og medvind )
ca 70 km/t. Nu er der sikkert nogle der vil hyle op om at det er ulovligt.
Ja men klap hesten. Vi syntes alle sammen det var enormt sjovt at høre om
nogle gutter der kørte rundt ALLE mulige mærkelige steder i Ålborg på MC.
Det er potentielt lige så farligt som at jeg kan følge med traffiken mener
jeg.
Og nej, jeg vrider ikke bare gassen i bund konstant hvor jeg kan, men
overholder færdselsreglerne, dvs. 50 km i by, og så hurtigt jeg nu kan på
landevej. Og tro mig det er mere sikkert at kunne køre lidt stærkere end 45.
Hvis man ikke tror det så er man velkommen mig ikke hvemme i diskusioner om
hvorvidt man skal bruge hjelm eller ej fordi det ødelægger ens frisure.
Så 'herovre' føler jeg mig mere hjemme.
Jeg har også problemmer med bremsecalibre,dæk,motor, sindsyge forhandlere og
lign.


MVH Anders der tror at Rittig og Armand er de eneste jeg ville turde side
bagpå en MC af.



Jes Vestervang (10-03-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 10-03-02 17:22

Anders Sune Jensen skrev:
....
> MVH Anders der tror at Rittig og Armand er de eneste jeg ville turde side
> bagpå en MC af.
>
Rittig??? Han er da vist en af dem der styrter oftest her i ng'en
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600

Anders Sune Jensen (10-03-2002)
Kommentar
Fra : Anders Sune Jensen


Dato : 10-03-02 18:11


Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c8b85ec$0$204$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Anders Sune Jensen skrev:
> ...
> > MVH Anders der tror at Rittig og Armand er de eneste jeg ville turde
side
> > bagpå en MC af.
> >
> Rittig??? Han er da vist en af dem der styrter oftest her i ng'en


Ja men jeg tror samtidig han er en mand med erfaring ( køretimer ) nok til
at tage vare på situationer i trafikken, og passe på når der er andre
mennesker indblandet. Jeg tror ikke han er den der vælter rundt i trafikken
som en anden kubiktosse. Styrt er noget han klarer alene og på bane :


MVH Anders



Claus Rittig (10-03-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 10-03-02 21:03

"Anders Sune Jensen" <lillejensen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3c8b9415$0$37683$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Styrt er noget han klarer alene og på bane.

Arh, jeg kan da godt finde på at trække et par andre kørere med i faldet

Rittig





Anders Sune Jensen (10-03-2002)
Kommentar
Fra : Anders Sune Jensen


Dato : 10-03-02 23:03


Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c8bbbd4$0$37653$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Anders Sune Jensen" <lillejensen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:3c8b9415$0$37683$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> > Styrt er noget han klarer alene og på bane.
>
> Arh, jeg kan da godt finde på at trække et par andre kørere med i faldet

>
> Rittig


Gnæk

Anders



Ole Baun (10-03-2002)
Kommentar
Fra : Ole Baun


Dato : 10-03-02 18:19


"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:3c8b85ec$0$204$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Anders Sune Jensen skrev:
> ...
> > MVH Anders der tror at Rittig og Armand er de eneste jeg ville turde
side
> > bagpå en MC af.
> >
> Rittig??? Han er da vist en af dem der styrter oftest her i ng'en

Det tror jeg til gengæld ikke at Armand gør.
Men han har svjv heller ikke noget at køre på, og har vel også dårlig tid
til det med alt det han skriver her

Ole Baun



Jens U (10-03-2002)
Kommentar
Fra : Jens U


Dato : 10-03-02 18:56

Ole Baun skrev ...
>> ...
>> > MVH Anders der tror at Rittig og Armand er de eneste jeg ville turde
>> >side bagpå en MC af.
>
>Det tror jeg til gengæld ikke at Armand gør.
>Men han har svjv heller ikke noget at køre på, og har vel også dårlig tid
>til det med alt det han skriver her
>
>Ole Baun
>
Måske mere rusten i hans køre erfaring

Rittig tror jeg heller ikke at man bliver siddende længe på,
når det går ud over stok og sten på en KTM.

--
Hilsen Jens, HONDA Revere
E-mail: reveredk@studmc.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X
http://www.geocities.com/MotorCity/Pit/8811/ (tip til NTV/Revere ejer)
Studmc#, DMCN#, MCTC#, ÅRL#. V2-Power.




Claus Rittig (10-03-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 10-03-02 18:52

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:3c8b85ec$0$204$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Anders Sune Jensen skrev:
> ...
> > MVH Anders der tror at Rittig og Armand er de eneste jeg ville turde
side
> > bagpå en MC af.
> >
> Rittig??? Han er da vist en af dem der styrter oftest her i ng'en

Nix! Mads Lund slår mig med flere længder.
Men helt ærligt: Jeg ville heller ikke sidde bag på mig på en motorcykel.

Rittig



Jes Vestervang (10-03-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 10-03-02 19:58

Claus Rittig skrev:

> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev:
>> Anders Sune Jensen skrev:
>> ...
>> > MVH Anders der tror at Rittig og Armand er de eneste jeg ville turde
> side
>> > bagpå en MC af.
>> >
>> Rittig??? Han er da vist en af dem der styrter oftest her i ng'en
>
> Nix! Mads Lund slår mig med flere længder.
>
Nåja, nu skrev jeg jo også "en af dem"
Men Mads er nok den der er gået mest i stykker ved at køre mc herinde

> Men helt ærligt: Jeg ville heller ikke sidde bag på mig på en motorcykel.
>
Pudsigt, men jeg kan da egentlig godt forstå det, med den afslappede
holdning til trafikken du sagde at du har.

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600

Claus Rittig (10-03-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 10-03-02 21:05

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:3c8baa81$0$203$bc7fd3c@news.sonofon.dk...

> Pudsigt, men jeg kan da egentlig godt forstå det, med den afslappede
> holdning til trafikken du sagde at du har.

Prøver at UNDGÅ at have! Men man skal jo blive klar over problemet, for man
kan gøre noget ved det.

Rittig



Jes Vestervang (11-03-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 11-03-02 16:42

Claus Rittig skrev:

> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> news:3c8baa81$0$203$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
>
>> Pudsigt, men jeg kan da egentlig godt forstå det, med den afslappede
>> holdning til trafikken du sagde at du har.
>
> Prøver at UNDGÅ at have!
>
Selvfølgelig.

> Men man skal jo blive klar over problemet, for
> man kan gøre noget ved det.
>
Det har du helt ret i!

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600

Mads Lund (11-03-2002)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 11-03-02 17:59

> >> Rittig??? Han er da vist en af dem der styrter oftest her i ng'en

> >
> > Nix! Mads Lund slår mig med flere længder.
> >
> Nåja, nu skrev jeg jo også "en af dem"
> Men Mads er nok den der er gået mest i stykker ved at køre mc herinde

2 sekunders uopmærksomhed og straks bliver man mobbet på det skammeligste


Næh næh, jeg har kun brækket en arm, et kraveben og hærget et knæ gennem de
66% af mit liv(eller 20 år om man vil) jeg har kørt MC. Og angående
styrtfrekvensen så er den kraftigt nedadgående, igår styrtede jeg kun en
enkelt gang på ca 3 timer, hvem kan stikke den ???

Mads Lund
Ninja9RT



Jes Vestervang (11-03-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 11-03-02 19:06

Mads Lund skrev:

> Jes Vestervang skrev:
>> Men Mads er nok den der er gået mest i stykker ved at køre mc herinde
>
> 2 sekunders uopmærksomhed og straks bliver man mobbet på det skammeligste
>
>
*lol*

> Næh næh, jeg har kun brækket en arm, et kraveben og hærget et knæ gennem
> de 66% af mit liv(eller 20 år om man vil) jeg har kørt MC.
>
Ja, det er jo egentlig ikke så galt igen, situationen taget i betragtning
Hvor gammel var du lige da du startede med at køre mc?

> Og angående
> styrtfrekvensen så er den kraftigt nedadgående, igår styrtede jeg kun en
> enkelt gang på ca 3 timer, hvem kan stikke den ???
>
*lol* Det er da altid noget at det er ved at gå i den rigtige retning


--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600

Mads Lund (12-03-2002)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 12-03-02 09:02

> > Næh næh, jeg har kun brækket en arm, et kraveben og hærget et knæ gennem
> > de 66% af mit liv(eller 20 år om man vil) jeg har kørt MC.
> >
> Ja, det er jo egentlig ikke så galt igen, situationen taget i betragtning
> Hvor gammel var du lige da du startede med at køre mc?

Jes nu må du tage dig sammen. Det er et relativt simpelt regnestykke, hvis
nu man har kørt mc i 20 år og det dækker 66% af ens liv, så kræver det ikke
den store matamatiker at regne ud at jeg er ca 30 år, hvilket jo så
efterlader os med konklutionen at jeg fik min første mc som 10 årig. (suzuki
80ccm crossting) den blev dog ret hurtigt udskiftet med noget knallert
stuff, og så fik jeg min første rigtige mc som 16årig (Husquarna 250 cross)
et forfærdentlig bæst mine 45 kg taget i betragtning. Og resultatet at et
fastsiddende gaskabel var en tur vinkelret ind i min mor og fars hus, med en
flækket hjelm som resultat. Så blev den solgt og jeg fik min første gademc,
en suzuki GT250. Den kom nu aldrig på plader.

Min første mc på nummerplader fik jeg råd til da jeg ver 24 (jeg ved det er
surt på SU)
Mads Lund
ninja9RT



Ole Baun (12-03-2002)
Kommentar
Fra : Ole Baun


Dato : 12-03-02 22:36


"Mads Lund" <Mads@XtremeBikes.dk> skrev i en meddelelse
news:fCij8.189$2E2.732@news.get2net.dk...

- snip -
> og så fik jeg min første rigtige mc som 16årig (Husquarna 250 cross)
> et forfærdentlig bæst mine 45 kg taget i betragtning. Og resultatet at et
> fastsiddende gaskabel var en tur vinkelret ind i min mor og fars hus, med
en
> flækket hjelm som resultat. Så blev den solgt og jeg fik min første
gademc,
> en suzuki GT250.

et eksempel på nordjysk logik ?

Mor Lund: "Hva´ ska´ vi da´ gøre ved knægten; - nu er han kørt ind i huset
på den crosser ?"
Far Lund: "Ja det er for farligt at ha´ ham til at ræse rundt her; - han må
hellere få en gademc i stedet"

>Den kom nu aldrig på plader.

Det var måske heldigt nok

Ole Baun



Jes Vestervang (13-03-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 13-03-02 01:41

Mads Lund skrev:

>> > Næh næh, jeg har kun brækket en arm, et kraveben og hærget et knæ
>> > gennem de 66% af mit liv(eller 20 år om man vil) jeg har kørt MC.
>> >
>> Ja, det er jo egentlig ikke så galt igen, situationen taget i betragtning
>> Hvor gammel var du lige da du startede med at køre mc?
>
> Jes nu må du tage dig sammen. Det er et relativt simpelt regnestykke, hvis
> nu man har kørt mc i 20 år og det dækker 66% af ens liv, så kræver det
> ikke den store matamatiker at regne ud at jeg er ca 30 år,
>
*lol* jeg har vist sovet lidt Jeg læste nemlig ikke mere end at du
havde hærget knæet i 66% af dit liv at at du havde kørte mc i 20 år... Det
er sgu heller ikke nemt at se fjernsyn mens man læser ng'er :*)

> hvilket jo så
> efterlader os med konklutionen
>
*mumle-mulme* ...kan da stave til konklusion i det mindste


> at jeg fik min første mc som 10 årig.
> (suzuki 80ccm crossting) den blev dog ret hurtigt udskiftet med noget
> knallert stuff, og så fik jeg min første rigtige mc som 16årig (Husquarna
> 250 cross) et forfærdentlig bæst mine 45 kg taget i betragtning.
>
*lol* Det siger du ikke Hvad tænkte du egentlig på?

> Og
> resultatet at et fastsiddende gaskabel var en tur vinkelret ind i min mor
> og fars hus, med en flækket hjelm som resultat.
>
*lol* For så senere at gentage tricket på 9'eren Nogle folk er født
motortosser

> Så blev den solgt og jeg
> fik min første gademc, en suzuki GT250. Den kom nu aldrig på plader.
>
Den kørte vel offroad a la Per M P's GS'er

> Min første mc på nummerplader fik jeg råd til da jeg ver 24 (jeg ved det
> er surt på SU)
>
Selvtortur Jeg håber nu på at lidt opsparing og sådan gør at jeg har
råd til at beholde Fazeren
--
mvh Jes Vestervang - med sin første mc da jeg var 16 En RM125'er
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600

Mads Lund (13-03-2002)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 13-03-02 08:19

> > at jeg fik min første mc som 10 årig.
> > (suzuki 80ccm crossting) den blev dog ret hurtigt udskiftet med noget
> > knallert stuff, og så fik jeg min første rigtige mc som 16årig
(Husquarna
> > 250 cross) et forfærdentlig bæst mine 45 kg taget i betragtning.
> >
> *lol* Det siger du ikke Hvad tænkte du egentlig på?

Den var gratis, og krævede ca 500kr i rep før den var kørende.

> *lol* For så senere at gentage tricket på 9'eren Nogle folk er født
> motortosser

Det er nemlig lige det. Man skal blot erkende det

> Den kørte vel offroad a la Per M P's GS'er

Jep.

Mads Lund
ninja9RT



Jes Vestervang (15-03-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 15-03-02 00:42

Mads Lund skrev:
>> > og så fik jeg min første rigtige mc som 16årig
>> > (Husquarna 250 cross) et forfærdentlig bæst mine 45 kg taget i
>> > betragtning.
>> >
>> *lol* Det siger du ikke Hvad tænkte du egentlig på?
>
> Den var gratis, og krævede ca 500kr i rep før den var kørende.
>
Det ville jeg heller ikke have kunnet sige nej til!

>> Nogle folk er født motortosser
>
> Det er nemlig lige det. Man skal blot erkende det
>
Jeps

>> Den kørte vel offroad a la Per M P's GS'er
>
> Jep.
>
Det kan jo også sagtens lade sig gøre, det er bare et spørgsmål om vilje

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600

Claus Rittig (11-03-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 11-03-02 19:03

"Mads Lund" <Mads@XtremeBikes.dk> skrev i en meddelelse
news:0n5j8.587$uA1.3210@news.get2net.dk...

> styrtfrekvensen er kraftigt nedadgående, igår styrtede jeg kun en
> enkelt gang på ca 3 timer, hvem kan stikke den ???

Hmmmm...
Jeg er lidt bekymret over hvor hurtig du bliver når du på et tidspunkt får
lært det der med at køre off-road.

Rittig



Armand (11-03-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 11-03-02 23:34


Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
news:3c8b9d04$0$34059$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Men helt ærligt: Jeg ville heller ikke sidde bag på mig på en
motorcykel.

Ditto!
Jeg bryder mig heller ikke om tanken om at være skizofren

--
Armand.




Pein (10-03-2002)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 10-03-02 18:45

"Anders Sune Jensen" wrote ...
>
>MVH Anders der tror at Rittig og Armand er de eneste jeg ville turde
>side bagpå en MC af.
>
Kylling

Min køreerfaring:
Honda TransAlp (ca. 146.000 km.)
Yamaha DT125R (ca. 5.000 km.) mest offroad.
Tidligere:
Yamaha XJ900 (ca. 18.000 km.)
Honda CX650E (ca. 57.000 km.)
og lidt andet små-kørsel.
+ over 100.000 km. i bil og lidt i lastvogn.
Tillæg: Deltager i Enduro DM, har altid kørt vinterkørsel og har brugt mc
til ferietur, f.eks. alperne, 6 gange.

Så jeg kender min motorcykel, jeg kender de andre trafikanttyper og jeg er
vant til glat føre og andre "sjove" situationer.
Jeg kender den tyske autobahn, jeg kender alpevejene og jeg kender
italienernes alternative opfattelse af færdselsloven.

Og ikke nok med jeg stadig lever, jeg har heller aldrig prøvet at komme til
skade ved mc-kørsel (men til gengæld på ski og på cykel).
Er motorcykler farlige? Næh, ikke mere end så meget andet.

/Pein



Armand (10-03-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 10-03-02 15:37


Anders Sune Jensen <lillejensen@mail.tele.dk> skrev i en
news:3c8b58b3$0$37677$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> > > .....det er synd og skam at mange ( bestemt ikke alle )
> > > motorcykler står og keder sig indtil det bliver Lørdag for så skal
> > > folk nemlig ud og vise at de har styr på situationen
> > > Potentielt vil jeg mene en ung fyr (typisk ) der har skillinget
> > > sammen til en stor motorcykel og kører 1000-2000 km hver sommer er
> > > farligere i trafikken end mig på 35 er.
> > Nu er den unge fyr på sin nyindkøbte motorcykel med sikkerhed(!) ham
> > der holder statistikken oppe, så dét er et dårligt eksempel.
> Men det er imervæk ham der holder statestiken oppe til gene for alle
> jer andre.

Eftersom at det var en kommentar til det med weekend-kørerne, og derfor
var det km-statistikken jeg henviste til!

--
Armand.





Lasse Lundberg (10-03-2002)
Kommentar
Fra : Lasse Lundberg


Dato : 10-03-02 20:07


"Anders Sune Jensen" <lillejensen@mail.tele.dk> wrote in message
news:3c8a2b6c$0$5083 >Og så er
> ferskvand opfundet i min haveslange. Iøvrigt koster netop min model 22000
> Kr. Mange MC kan fås for mindre.

tjoo, men nu har jeg lige ofret godt 200k(samt sat mig i gæld de næste 5 år)
på mit nye legetøj....så vil jeg dælme ikke udsætte den for vand så længe
der er salt på vejen....desuden er det praktisk talt umuligt at komme ind og
vaske alle de steder hvor salten sniger sig ind under kørsel (+ Karin vil
sikkert heller ikke have en våd mc ind i stuen ...på det nye parket gulv

jeg kunne egentligt godt tænke mig at vide hvor mange motorcykler kan du få
fra ny af til 22kkr ?

og hvorvidt hvor meget kører-erfarenhed der er i hjelmen....vil jeg nok mene
at en knallert som lige kan følge med trafikken...ikke bliver udsat for det
vilde...jo billister er altid dumme/utilregnlige....men en mc der kører på
landevejen vil typisk køre lidt mere friskt...og derved få mere erfarenhed
end en øvert der sover sin vej igennem trafikken.

og i øvrigt har mc været mit eneste transport middel igennem al den tid jeg
har haft mc-kørekort(knabt 5 år)...både på godt og ondt (det er dælme svært
at komme i netto med 30 1½liters flasker..men det kan lade sig gi' sig


Lasse
som nu har tilbagelagt 520 km så er der kun 480 tilbage før der må åbnes
op for den.....kors den v2 lyd er vanedannende vrooooUUUUMMMM.....det kan
kun blive bedre med flere RPM



Anders Sune Jensen (10-03-2002)
Kommentar
Fra : Anders Sune Jensen


Dato : 10-03-02 22:58


Lasse Lundberg <laslun@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c8bade1$0$97483$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Anders Sune Jensen" <lillejensen@mail.tele.dk> wrote in message
> news:3c8a2b6c$0$5083 >Og så er
> > ferskvand opfundet i min haveslange. Iøvrigt koster netop min model
22000
> > Kr. Mange MC kan fås for mindre.
>
> tjoo, men nu har jeg lige ofret godt 200k(samt sat mig i gæld de næste 5
år)
> på mit nye legetøj....så vil jeg dælme ikke udsætte den for vand så længe
> der er salt på vejen....desuden er det praktisk talt umuligt at komme ind
og
> vaske alle de steder hvor salten sniger sig ind under kørsel (+ Karin vil
> sikkert heller ikke have en våd mc ind i stuen ...på det nye parket gulv


LOL!! Tror også min kone ville rulle en omgang hvis hun så de samme.
>
> jeg kunne egentligt godt tænke mig at vide hvor mange motorcykler kan du

> fra ny af til 22kkr ?

CZ 180 : 14985 Kr
Daelim VS 125 Evolution : 24400 Kr ( Lidt over men hvad faen )
Jawa 350 : 24996 Kr ( det samme )
Jincheng JC 90-6 : 17997 Kr
Jincheng JC 100-7 Knight : 19500 Kr
Moto Union MU 125 : 19668 Kr
MZ Kanuni 251 : 24996 Kr ( også lidt over )
Peugeot Speed Fight 100 : 25995 Kr
PGO T-Rex 150 : 24995 Kr
Suzuki GZ 125 Marauder : 24995 Kr
Yamaha YA 90 Axis : 15999 Kr
Aprilia Scarabeo 100 2T : 17998 Kr

>
> og hvorvidt hvor meget kører-erfarenhed der er i hjelmen....vil jeg nok
mene
> at en knallert som lige kan følge med trafikken...ikke bliver udsat for
det
> vilde...jo billister er altid dumme/utilregnlige....men en mc der kører på
> landevejen vil typisk køre lidt mere friskt...og derved få mere erfarenhed
> end en øvert der sover sin vej igennem trafikken.

Her generaliserer du vist. Ifølge Hans Lund's Rapport nr 1 2002 over
45-knallerter kan der udledes følgende:

Det er lige risikofyldt at køre på 45'er og motorcykel!!

Flest uheld på 45'er sker på lige vej om fredagen i beruset tilstand!!

Flest uheld på MC sker i weekend i landzone med over 80 i timen ved højlys
dag og alene!!

Gennemsnitlig kører en 45'er 1577 Km om året og en MC 1777 Km


>
> og i øvrigt har mc været mit eneste transport middel igennem al den tid
jeg
> har haft mc-kørekort(knabt 5 år)...både på godt og ondt (det er dælme
svært
> at komme i netto med 30 1½liters flasker..men det kan lade sig gi' sig

Uf!! kører du også fra Netto med 30 fyldte 1½ liters flasker
>
>
> Lasse
> som nu har tilbagelagt 520 km så er der kun 480 tilbage før der må
åbnes
> op for den.....kors den v2 lyd er vanedannende vrooooUUUUMMMM.....det kan
> kun blive bedre med flere RPM
>
>



Lasse Lundberg (11-03-2002)
Kommentar
Fra : Lasse Lundberg


Dato : 11-03-02 09:54


"Anders Sune Jensen" <lillejensen@mail.tele.dk> wrote in message
news:3c8bd78a$0> > jeg kunne egentligt godt tænke mig at vide hvor mange
motorcykler kan du
> få
> > fra ny af til 22kkr ?
>
> CZ 180 : 14985 Kr
> Daelim VS 125 Evolution : 24400 Kr ( Lidt over men hvad faen )
> Jawa 350 : 24996 Kr ( det samme )
> Jincheng JC 90-6 : 17997 Kr
> Jincheng JC 100-7 Knight : 19500 Kr
> Moto Union MU 125 : 19668 Kr
> MZ Kanuni 251 : 24996 Kr ( også lidt over )
> Peugeot Speed Fight 100 : 25995 Kr
> PGO T-Rex 150 : 24995 Kr
> Suzuki GZ 125 Marauder : 24995 Kr
> Yamaha YA 90 Axis : 15999 Kr
> Aprilia Scarabeo 100 2T : 17998 Kr
>

hmm nu sagde jeg motorcykler og jeg kan kun se jawa, mz og en skruzuki
:-0

statestikker kan du stikke et vist sted for de tjener kun at forvrænge
virkeligheden(hvor katten ved ham Hans Lund hvor langt jeg har kørt ? og har
han nogensinde spurgt dig ?)

har du et link til hans rapport ?

du siger "Gennemsnitlig kører en 45'er 1577 Km om året og en MC 1777 Km" vi
snakker her om en mc eller hvad ? det siger jo ikke noget om hvorlangt
piloten kører på sine mc'er !
så hvidt jeg ved findes der i øvrigt ikke nogen uhelds statestik der
adskiller knallert45 og mc'er endnu, da de fleste hospitaler/skadestuer
registrere dem som motorcykeluheld alle sammen.


.....det er jo logik at hvis du kører scooter som lige kan følge med
trafikken så bliver man ikke udsat for det helt vilde (har selv kørt
øvert...det eneste man bliver udsat for er at man bliver overset af biler
fra sideveje og at bilerne generelt kører alt for tæt).....hvorimod en mc
som bla. overhaler og måske ligefrem kører hurtigere end resten af trafikken
vil blive bedre til at håndtere uventet situationer, samt lære sin cykel og
egne grænser bedre at kende....hvor mange 45-kørere har mc kørekørekort, har
været på kørekursus ud over det til kørekortet ? hvor 45-kørere har prøvet
noget så banalt som en dobbelt undvige manøvre...

og i øvrigt er det da rigtigt at man er lidt rusten efter vinterhiget....men
ligesom man ikke glemmer hvordan man cykler....glemmer man heller ikke
hvordan man skal begå sig i trafikken....efter bare få hundrede km er man
tilbage i 90% af formen....igen.


>Uf!! kører du også fra Netto med 30 fyldte 1½ liters flasker
NEJ der kan kun være 10 i topboksen.....eller en kasse netto øl (24 stk)
topboksen er en kappa 48l...men det er slut nu for der skal ikke topboks på
millen !...karins rs125 er ikke sjov at køre 2 på så der montere jeg bagage
pladen på passagersædet i stedet...

Lasse
med 1 banedag + 1 kørekursus...udover kortet....






Claus Rittig (11-03-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 11-03-02 16:42

"Lasse Lundberg" <Lasse@lundberg-net.dk> skrev i en meddelelse
news:a6hrfq$c7m$1@news.net.uni-c.dk...

> hmm nu sagde jeg motorcykler og jeg kan kun se jawa, mz og en skruzuki

Hmmm - selv! Du vil have en motorcykel til en knallerts pris, og så må det
ikke være Jawa, Mz og Suzuki (eller de andre nævnte)? Kan du selv se der er
noget galt her et sted?

> statestikker kan du stikke et vist sted for de tjener kun at forvrænge
> virkeligheden

Ja, så er niveau'et vist lagt?

> du siger "Gennemsnitlig kører en 45'er 1577 Km om året og en MC 1777 Km"
vi
> snakker her om en mc eller hvad ? det siger jo ikke noget om hvorlangt
> piloten kører på sine mc'er !

Nej, og det siger heller ikke noget om hvor mange kilometer piloten kører på
FLERE motorcykler SAMTIDIG. Eller hvor mange kilometer han FLYVER. Eller ...
Og hvilken betydning har din indvending så for validiteten af rapporten?

> så hvidt jeg ved findes der i øvrigt ikke nogen uhelds statestik der
> adskiller knallert45 og mc'er endnu, da de fleste hospitaler/skadestuer
> registrere dem som motorcykeluheld alle sammen.

Aha! Og det kan du dokumentere hvor?

> ....det er jo logik at hvis du kører scooter som lige kan følge med
> trafikken så bliver man ikke udsat for det helt vilde

Det vil jeg gerne høre nogle argumenter for. I fald du har ret, har du
nemlig lige modbevist påstanden om at "farten dræber".

Rittig



Lasse Lundberg (11-03-2002)
Kommentar
Fra : Lasse Lundberg


Dato : 11-03-02 19:49


"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
news:3c8cd081$0$97389> > hmm nu sagde jeg motorcykler og jeg kan kun se
jawa, mz og en skruzuki
>
> Hmmm - selv! Du vil have en motorcykel til en knallerts pris, og så må det
> ikke være Jawa, Mz og Suzuki (eller de andre nævnte)? Kan du selv se der
er
> noget galt her et sted?

yep efter gennemlæsning kan jeg godt se den kan misforstås .....sorry...jeg
mente sæfølig at de eneste mc jeg kunne se var de ovennævnte (jawa,mz og
suzuki) husk at lægge mærke til smilyen(og disse kan indsættes efter behov
= )

> > statestikker kan du stikke et vist sted for de tjener kun at forvrænge
> > virkeligheden
>
> Ja, så er niveau'et vist lagt?
yep arbejder til dagligt med dem, og ved hvordan de kan få hvad som helst
til at lyde som de lyster

> > du siger "Gennemsnitlig kører en 45'er 1577 Km om året og en MC 1777 Km"
> vi
> > snakker her om en mc eller hvad ? det siger jo ikke noget om hvorlangt
> > piloten kører på sine mc'er !
>
> Nej, og det siger heller ikke noget om hvor mange kilometer piloten kører

> FLERE motorcykler SAMTIDIG. Eller hvor mange kilometer han FLYVER. Eller
....
> Og hvilken betydning har din indvending så for validiteten af rapporten?

det er da yderst relevant om det er pr. mc eller person...når vi snakker om
hvor meget erfarenhed man får ved at køre....har gutten 10 mc'er vil han
således køre 17770 km om året hvis der bliver snakket om mc kilometer.
hvorimod har han kun en køres der 1777 km...ergo vil ham med flest mc'er
have størst km erfarenhed


> > så hvidt jeg ved findes der i øvrigt ikke nogen uhelds statestik der
> > adskiller knallert45 og mc'er endnu, da de fleste hospitaler/skadestuer
> > registrere dem som motorcykeluheld alle sammen.
> Aha! Og det kan du dokumentere hvor?

Danmarks statestik efteråret 2001, da jeg arbejde derude et kort stykke
tid.....der forhørte jeg mig og alt der kunne graves frem var mc uhelds
statestikker.

hmm jeg arbejder på et hospital...(som it gut)...og ved den lejelighed
snakkede jeg med en kollega som gør sin doctor turnus i øjeblikket på flere
skadestue(r) (da han har flyttet rundt) og jeg da forhørte jeg mig......

men det er da også eneste bevis....

>
> > ....det er jo logik at hvis du kører scooter som lige kan følge med
> > trafikken så bliver man ikke udsat for det helt vilde

> Det vil jeg gerne høre nogle argumenter for. I fald du har ret, har du
> nemlig lige modbevist påstanden om at "farten dræber".

farten alene dræber ikke....latterlige kørsel uden sans for situationen
dræber....f.eks fuld på vej hjem fra arbejde på knallert=uden
sans/latterligt.....køre for stærkt på landevej på sin mc...døm selv.

Lasse
nu med 630 km på klokken 80 % på landevej



Pein (11-03-2002)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 11-03-02 22:04

"Claus Rittig" wrote ...
>
> Hmmm - selv! Du vil have en motorcykel til en knallerts pris, og så må det
> ikke være Jawa, Mz og Suzuki (eller de andre nævnte)? Kan du selv se
> der er noget galt her et sted?
>
Jeg vil give Lasse ret der, men måske med et andet ordvalg.
Anders påstår man kan få mange MC til under 22.000 (2001 prisen på hans
Aprilia Area 51 var 20.998), og Lasse kalder "bluffet".

Anders disker så op med en liste man kan stille visse spørgsmålstegn ved.
Her er listen renset for de der lå over 22.000:

CZ 180 : 14985 Kr
Jincheng JC 90-6 : 17997 Kr
Jincheng JC 100-7 Knight : 19500 Kr
Moto Union MU 125 : 19668 Kr
Yamaha YA 90 Axis : 15999 Kr
Aprilia Scarabeo 100 2T : 17998 Kr
6 stk.

Vi har haft diskussionen før; er det en motorcykel bare fordi der er stor
nummerplade på? Eller er der noget der hedder scooter? Der er grænsetilfælde
som f.eks. Yamaha XP 500 T-Max og måske også Suzuki Burgman og de andre
store, men i mine øjne (og flere andres) er både Yamaha YA 90 Axis og
Aprilia Scarabeo 100 2T så klart _ikke_ motorcykler.
Så er vi nede på 4 stk.

Og Jincheng JC 90-6 og 100-7.
Helt ærligt. Vi taler om maskiner hvor den største af dem har 6,5 hk og et
moment på 0,6. Er det ikke lidt til grin? Med MC-Revyens ord "Som motorcykel
betragtet er kineseren en fuser". Men ok, den er opbygget som en motorcykel,
og den har stor plade, så lad os kalde den en motorcykel.
Så med lidt god vilje landede listen på 4 stk. Det er IMHO ikke ret mange.

Og med hensyn til person-kilometer eller mc-kilometer. Plejer du ikke selv
at påpege, at det ikke er pænt at råbe (store bogstaver) i nyhedsgruppen. Og
det Lasse påpeger er endda korrekt.
(Mine maskiner har jeg i gennemsnit kørt 15 km på i dag. Hvor langt har jeg
kørt?
Og svaret er: TaDaaa: 30 km. for jeg har 2 maskiner)

Mvh. Pein




Michael Frederiksen (11-03-2002)
Kommentar
Fra : Michael Frederiksen


Dato : 11-03-02 22:46


"Pein" <niels@pein.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
news:wY8j8.5120$RB.141321@news010.worldonline.dk...

>
> Vi har haft diskussionen før; er det en motorcykel bare fordi der er stor
> nummerplade på? Eller er der noget der hedder scooter? Der er
grænsetilfælde

Det vil jeg holde på det er, ellers vil jeg ha' lov at køre på sådan én med
mit traktor kørekort!


--
Michael Frederiksen
Honda SFX :,-/ mig ha' MC
ICQ: 121663556
Fjern NOSPAM ved svar på email ;-P


Claus Rittig (11-03-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 11-03-02 23:24

"Pein" <niels@pein.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
news:wY8j8.5120$RB.141321@news010.worldonline.dk...

> Plejer du ikke selv
> at påpege, at det ikke er pænt at råbe (store bogstaver) i nyhedsgruppen.

Øh, hvad? Råbte jeg? Hvor?

Rittig



Jes Vestervang (11-03-2002)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 11-03-02 23:50

Claus Rittig skrev:

> "Pein" <niels@pein.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
> news:wY8j8.5120$RB.141321@news010.worldonline.dk...
>
>> Plejer du ikke selv
>> at påpege, at det ikke er pænt at råbe (store bogstaver) i nyhedsgruppen.
>
> Øh, hvad? Råbte jeg? Hvor?
>
FLERE SAMTIDIG FLYVER
....lyder som en fugleflok

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk
FZS600

Pein (11-03-2002)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 11-03-02 23:52


"Claus Rittig" wrote ...
> "Pein" ...
>
> > Plejer du ikke selv
> > at påpege, at det ikke er pænt at råbe (store bogstaver) i
nyhedsgruppen.
>
> Øh, hvad? Råbte jeg? Hvor?
>
[Rittig]
Nej, og det siger heller ikke noget om hvor mange kilometer piloten kører på
FLERE motorcykler SAMTIDIG. Eller hvor mange kilometer han FLYVER. Eller ...
Og hvilken betydning har din indvending så for validiteten af rapporten?

Men ok, det var nok i mangel af formateringsmuligheder. Lidt usædvanligt
dog.
Er det ikke standard at understrege _sådan_ her? Eller *sådan* her?

/Pein



Armand (12-03-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 12-03-02 17:09


Pein <niels@pein.fjerndette.dk> skrev i en
news:Nxaj8.4546$8A5.152835@news000.worldonline.dk...
>
> Er det ikke standard at understrege _sådan_ her? Eller *sådan* her?

- - - Eller sådan(!) her?

*-*'erne er da til brug for lydord á f.eks *ploink*, eller *wroooum*

--
Armand.



Uffe R. B. Andersen (12-03-2002)
Kommentar
Fra : Uffe R. B. Andersen


Dato : 12-03-02 18:50

On Tue, 12 Mar 2002 17:08:48 +0100, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

>
>Pein <niels@pein.fjerndette.dk> skrev i en
>news:Nxaj8.4546$8A5.152835@news000.worldonline.dk...
>>
>> Er det ikke standard at understrege _sådan_ her? Eller *sådan* her?
>
>- - - Eller sådan(!) her?
>
>*-*'erne er da til brug for lydord á f.eks *ploink*, eller *wroooum*

Jeg støtter Pein - underscore angiver understregning og *'er (de
hedder vist asterisker) omkring et ord angiver fed/fremhævet skrift.
At asterisken skulle angive lydord har jeg ikke set beskrevet før -
det skulle da lige være et fremhævet lydord

--
Med venlig hilsen - Sincerely
Uffe R. B. Andersen - mailto:urb@twe.net
http://www.twe.net/

'Wer bremst, hat Angst!' - Werner Beinhart

Martin Sørensen (12-03-2002)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 12-03-02 19:35

> >> Er det ikke standard at understrege _sådan_ her? Eller *sådan* her?
> >*-*'erne er da til brug for lydord á f.eks *ploink*, eller *wroooum*
> Jeg støtter Pein - underscore angiver understregning og *'er (de
> hedder vist asterisker) omkring et ord angiver fed/fremhævet skrift.

Ja, og /dette/ angiver kursiv skrift.. Er dog ikke brugt særligt meget.
Enkelte readere oversætter dem faktisk og viser det som hhv. understreget,
fed og kursiv.

> At asterisken skulle angive lydord har jeg ikke set beskrevet før -
> det skulle da lige være et fremhævet lydord

Det får da lyden til at virke stærkere.

--
signing off.. Martin Sørensen



Armand (13-03-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-03-02 18:49


Uffe R. B. Andersen <urb@twe.net> skrev i en
news:3c8e3fb9$0$34007$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> On Tue, 12 Mar 2002 17:08:48 +0100, "Armand"
> <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:
>
> >*-*'erne er da til brug for lydord á f.eks *ploink*, eller *wroooum*
> *'er (de hedder vist asterisker) omkring et ord angiver fed/fremhævet
> skrift.
> At asterisken skulle angive lydord har jeg ikke set beskrevet før -
> det skulle da lige være et fremhævet lydord

Det ér ihvertfald set (jeg(!) har brugt dem som sådan)!

Jeg har dog (fejl?)adopteret brugen fra flere "waw-lydord" der i tilgift
plejer at være supleret med Obel.. øh - asterixer!

--
Armand.





iMok (12-03-2002)
Kommentar
Fra : iMok


Dato : 12-03-02 20:22

d. 12-3-2002 17:08 var der nogen der skrev om netikette:

>
> Pein <niels@pein.fjerndette.dk> skrev i en
> news:Nxaj8.4546$8A5.152835@news000.worldonline.dk...
>>
>> Er det ikke standard at understrege _sådan_ her? Eller *sådan* her?
>
> - - - Eller sådan(!) her?
>
> *-*'erne er da til brug for lydord á f.eks *ploink*, eller *wroooum*
>
_understreget_ /italic/kursiv/ *fed* :)

sålænge man bare tyer til 'lookout depress' kan det selvfølgelig være lige
meget hvordan man fremhæver. Der er dog visse 'nyhedsbrowsere' der afkoder,
og efterfølgende fremhæver som ovenfor...

-imko


Claus Rittig (12-03-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 12-03-02 18:10

"Pein" <niels@pein.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
news:Nxaj8.4546$8A5.152835@news000.worldonline.dk...

> Men ok, det var nok i mangel af formateringsmuligheder. Lidt usædvanligt
> dog.
> Er det ikke standard at understrege _sådan_ her? Eller *sådan* her?

Argh, flueknepper.


Rittig



Claus Rolsted (11-03-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rolsted


Dato : 11-03-02 20:00

"Lasse Lundberg" <Lasse@lundberg-net.dk> skrev i en meddelelse
news:a6hrfq$c7m$1@news.net.uni-c.dk...

> har du et link til hans rapport ?

Vejdirektoratets rapport findes på
http://www.dtf.dk/upload/documents/rap0102.pdf .
Du kan også læse om den i tråden ""50 gange farligere at køre 45-knallert
end bil" - ny rapport fra Vejdirektoratet om 45-knallertkørsel" i
news:dk.fritid.knallert .


> så hvidt jeg ved findes der i øvrigt ikke nogen uhelds statestik der
> adskiller knallert45 og mc'er endnu, da de fleste hospitaler/skadestuer
> registrere dem som motorcykeluheld alle sammen.

Det er vel bl.a. dette ovennævnte rapport gør.


> (..) hvor mange 45-kørere har mc kørekørekort, har
> været på kørekursus ud over det til kørekortet ? hvor 45-kørere har prøvet
> noget så banalt som en dobbelt undvige manøvre...
> og i øvrigt er det da rigtigt at man er lidt rusten efter
vinterhiget....men
> ligesom man ikke glemmer hvordan man cykler....glemmer man heller ikke
> hvordan man skal begå sig i trafikken....efter bare få hundrede km er man
> tilbage i 90% af formen....igen.

Ikke desto mindre formår M-cyklisterne alligevel ikke at holde sig mere
skadefri end øvertkørerne (deres 2-hjuler-uddannelse til trods) ;-(

--

mvh. Claus Rolsted
Vespa ET2 - kommer sommer, kommer mc-kort
ICQ #91028400. Fjern "NOSPAM" ved svar på email.




Anders Sune Jensen (11-03-2002)
Kommentar
Fra : Anders Sune Jensen


Dato : 11-03-02 23:20


> Vejdirektoratets rapport findes på
> http://www.dtf.dk/upload/documents/rap0102.pdf .
> Du kan også læse om den i tråden ""50 gange farligere at køre 45-knallert
> end bil" - ny rapport fra Vejdirektoratet om 45-knallertkørsel" i
> news:dk.fritid.knallert .
>


Nå Lasse. Har du tygget dig igennem den ??

MVH Anders ( indsat fordi så kan man tillade sig at sige alt )



Armand (12-03-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 12-03-02 01:20


Lasse Lundberg <Lasse@lundberg-net.dk> skrev i en
news:a6hrfq$c7m$1@news.net.uni-c.dk...
>
> ....du siger "Gennemsnitlig kører en MC 1777 km om året" vi
> snakker her om en mc eller hvad ? det siger jo ikke noget om hvorlangt
> piloten kører på sine mc'er !

Jeg har heller aldrig kunnet se hvorfra de tal kommer :-/
Slå op i enhver udgave af Den Blå Avis og beregn hvor langt nyere
motorcykler har kørt pr. år ud fra de annoncerede opgivelser - Der
ihvertfald(!) ikke er overdrevne (ældre modeller derimod kan mistænkes
for speedo-fusk o.lign.), og se at gennesnittet kører betragteligt
længere end det nævnte tal!

--
Armand.





Anders Sune Jensen (10-03-2002)
Kommentar
Fra : Anders Sune Jensen


Dato : 10-03-02 23:18


> > "Anders Sune Jensen" <lillejensen@mail.tele.dk> wrote in message
> > news:3c8a2b6c$0$5083 >Og så er
> > > ferskvand opfundet i min haveslange. Iøvrigt koster netop min model
> 22000
> > > Kr. Mange MC kan fås for mindre.
> >
> > tjoo, men nu har jeg lige ofret godt 200k(samt sat mig i gæld de næste 5
> år)
> > på mit nye legetøj....så vil jeg dælme ikke udsætte den for vand så
længe
> > der er salt på vejen....desuden er det praktisk talt umuligt at komme
ind
> og
> > vaske alle de steder hvor salten sniger sig ind under kørsel (+ Karin
vil
> > sikkert heller ikke have en våd mc ind i stuen ...på det nye parket gulv
>
>
> LOL!! Tror også min kone ville rulle en omgang hvis hun så de samme.
> >
> > jeg kunne egentligt godt tænke mig at vide hvor mange motorcykler kan du
> få
> > fra ny af til 22kkr ?
>
> CZ 180 : 14985 Kr
> Daelim VS 125 Evolution : 24400 Kr ( Lidt over men hvad faen )
> Jawa 350 : 24996 Kr ( det samme )
> Jincheng JC 90-6 : 17997 Kr
> Jincheng JC 100-7 Knight : 19500 Kr
> Moto Union MU 125 : 19668 Kr
> MZ Kanuni 251 : 24996 Kr ( også lidt over )
> Peugeot Speed Fight 100 : 25995 Kr
> PGO T-Rex 150 : 24995 Kr
> Suzuki GZ 125 Marauder : 24995 Kr
> Yamaha YA 90 Axis : 15999 Kr
> Aprilia Scarabeo 100 2T : 17998 Kr
>
> >
> > og hvorvidt hvor meget kører-erfarenhed der er i hjelmen....vil jeg nok
> mene
> > at en knallert som lige kan følge med trafikken...ikke bliver udsat for
> det
> > vilde...jo billister er altid dumme/utilregnlige....men en mc der kører

> > landevejen vil typisk køre lidt mere friskt...og derved få mere
erfarenhed
> > end en øvert der sover sin vej igennem trafikken.
>
> Her generaliserer du vist. Ifølge Hans Lund's Rapport nr 1 2002 over
> 45-knallerter kan der udledes følgende:
>
> Det er lige risikofyldt at køre på 45'er og motorcykel!!
>
> Flest uheld på 45'er sker på lige vej om fredagen i beruset tilstand!!
>
> Flest uheld på MC sker i weekend i landzone med over 80 i timen ved højlys
> dag og alene!!
>
> Gennemsnitlig kører en 45'er 1577 Km om året og en MC 1777 Km
>
>
> >
> > og i øvrigt har mc været mit eneste transport middel igennem al den tid
> jeg
> > har haft mc-kørekort(knabt 5 år)...både på godt og ondt (det er dælme
> svært
> > at komme i netto med 30 1½liters flasker..men det kan lade sig gi' sig

>
> Uf!! kører du også fra Netto med 30 fyldte 1½ liters flasker





[KTN]FalkenDK (11-03-2002)
Kommentar
Fra : [KTN]FalkenDK


Dato : 11-03-02 23:51

Hej NG

<Lasse spyttede lige det her ud>
> og hvorvidt hvor meget kører-erfarenhed der er i hjelmen....vil jeg nok
mene
> at en knallert som lige kan følge med trafikken...ikke bliver udsat for
det
> vilde...jo billister er altid dumme/utilregnlige....men en mc der kører på
> landevejen vil typisk køre lidt mere friskt...og derved få mere erfarenhed
> end en øvert der sover sin vej igennem trafikken.
<Snip>

Ja undskyld mig, meeeen der er dælme ikke noget med at sove på ryggen af
"pygmæ-jernet" du !. Er der noget man lære når man køre med den mindste
nummer plade, så er det at genkende "Båt-ørene" der virkelig kan sende en,
en tur på intensive afd. på det lokale sygehus. Harsaderet overhalinger hvor
der kun er plads til et f.... hår der er tæsket fladt med en 40 punds
muggert, folk der tror de lige kan nå ud fra sidevejen(MC ister genkender
dette), tåber der ikke _vil_ finde sig i knallerthjernen foran(taget i
betragtning jeg kørte 70 i et 50 km område, ja ja det er dumt !) !.

Og by the by den lille ting med at folk køre ud foran en fra en sidevej er
mest inde i byen for mit vedkommende, men vil svare til en MC´ere på
landevejen og den lokale møgbonde suser ud i sin forbandet diesel pick-up
25-30 meter foran dig og nålen viser 120km/t. Ikke en særlig behaglig
situation vel .

Mit b7

Hilsen

H;P


[KTN]FalkenDK (Quake 3 Nickname)
Praise The Lord & pass the Ammo !
http://falken.vikingdk.net < Køre Periodiske >
hpaalling@hotmail.com
Peter_falken@hotmail.com <Msn Messenger & Game Voice>
Hvis livet ikke er sjovt - hvorfor griner jeg så ?



m.poll (07-03-2002)
Kommentar
Fra : m.poll


Dato : 07-03-02 18:40


> Det var bare lige det jeg ville sige...
> Carsten

Jamen så må du se at komme op og hente din MC hos mig , jeg har ladet
batteriet op så den er er lige til Wrooommmm.

Hilsen
Martin
Aprilia SL1000
( der har kørt 350 KM i denne sæson)



Tony Lorentzen (08-03-2002)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 08-03-02 21:07

"Carsten" <carjak@wanadoo.dk> wrote in message
news:3c889072$0$97389$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Det var bare lige det jeg ville sige...

Foråret startede da 1. marts Ok - indrømmet - lørdag aften var det godt
nok træls at skulle trille hjem i frostgader efter en ordentlig gang snefald
.... Men jeg har da allerede kørt omkring 450 km siden dyret blev sluppet løs
i lørdags. Og på sådan en dag som i dag er det herligt at komme ud så cykel
rigtigt kan få "strukket benene" og så vi kan få hilset på hinanden ...

Hilsner,
Tony
XJ600S Divvy



Niels S. (09-03-2002)
Kommentar
Fra : Niels S.


Dato : 09-03-02 19:49

Jep! VFR'en blev samlet og startet op her i dag og står nu klar til en
lllaaaannnnnnggggggg tur i morgen )))))))))))))

Vi ses derude.
--
Niels S.
VFR800FI
Medlem af VFR klub Danmark (www.vfr.dk)



Dennis Hellan Peders~ (09-03-2002)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 09-03-02 20:10


"Niels S." <HondaVFR@krudt.dk> skrev i en meddelelse
news:gTsi8.696$RB.19579@news010.worldonline.dk...
> Jep! VFR'en blev samlet og startet op her i dag og står nu klar til en
> lllaaaannnnnnggggggg tur i morgen )))))))))))))
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Håber at du får en hyggelig tur


--
Hilsen
Dennis Pedersen ( Desværre arbejdsramt i morgen )
XJ 600 S




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408670
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste