kalkpletter i brusekabinen
Fra : mimi

Dato : 08-03-02 08:23

Hejsa
Er der nogen der ved hvad jeg kan bruge til at fjerne de kalkpletter vandet
laver på glasdøren ind til brusekabinen? Almindelig vinduespudsemiddel
virker ikke.
vh Mimi

Fra : kat

Dato : 08-03-02 10:49

"mimi" skrev:
> Hejsa
> Er der nogen der ved hvad jeg kan bruge til at fjerne de kalkpletter
vandet
> laver på glasdøren ind til brusekabinen?

Du har vel noget toiletrens? Det plejer at virke glimrende!
Og gør dig så lige en tjeneste og køb noget Ajax Shower Power, så
slipper du for at tænke på kalkpletter!
Og, nej, jeg arbejder ikke for Ajax og har heller ingen aktier, men
har fundet en kæmpe hjælp i ovennævnet middel. Jeg renser aldrig
fliser/amatur for kalk mere
---

/kat
---
www.symbiose.subnet.dk
Fysisk og psykisk sundhed
Forkæl dig selv eller din nærmeste

Fra : Mari

Dato : 08-03-02 22:31

"kat" <katras@REMOVETHISofir.dk> skrev i en meddelelse news:3c88890d$0$80931$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Du har vel noget toiletrens? Det plejer at virke glimrende!

Må absolut ikke anbefales - idet toiletrens og sæbe IKKE
må komme i forbindelse med hinanden. Det er giftigt at
indånde - se på emballagen.

Hvis glasset et plant - så køb en af de "barberblad"-skrabere
man bruger til at fjerne overflødig maling med, når man f.eks.
har malet lidt ind på en vinduesrude. Ved ikke hvad den hedder
- men bladet er skarpt som et barberblad. Det fjerner alt kalk,
når du bruger den som skraber - uden at ridse eller forurene.

Mh

Fra : Maeng / Tjornehoj

Dato : 10-03-02 15:19

"mimi" <a@a.aa> wrote in message
> [...]
vandet
> laver på glasdøren ind til brusekabinen? Almindelig vinduespudsemiddel

Eddike - vask over med eddike (det opløser kalk) - lad det sidde - vaske
over med vand ...

Og jvf. grønne oplsyninger - eller hvad søren det hedder er det det
miljøvenligste afkalkningmiddel sammen med fortyndet eddikesyre eller citron
syre - SÅ god og grøn arbejdslyst!!

Gitte Tj.