erfaring med klarlakering af stål
Fra : Kasper Raal

Dato : 08-03-02 00:57

er der nogle der har erfaring med at give stål klarlak
skal man bruge en speciel skibslak eller holder alm. lak

Fra : Kasper Raal

Dato : 09-03-02 12:23

Er jeg røget i alles killfilter, eller er der ikke nogen som sidder
inde med erfaring om subject.
Jeg har spurgt en del, dem der mener at vide noget, siger at det ikke
kan lade sig gøre at lakere blank stål.
Jeg har den drøm at mit rørstel skal stå i rå stål, men rust er jo en
ubamhjertig fjende, så det skal jo beskyttes, og olieinsmøring vil jo
blive lidt omstændigt.......

Fra : Claus Rittig

Dato : 09-03-02 14:38

"Kasper Raal" <raal@orangenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har den drøm at mit rørstel skal stå i rå stål, men rust er jo en
> ubamhjertig fjende, så det skal jo beskyttes, og olieinsmøring vil jo

Jeg tror du er løbet ind i manglende erfaring her.
Jeg kender en gut som polerede sin ståltank (XT550) og lakerede den med
klarlak, det så faktisk godt ud. Men den rustede alligevel under lakken
efter nogen tid, så hans metode var nok ikke "vandtæt".

Rittig

Fra : Armand

Dato : 09-03-02 23:35

> [...]
> Jeg har den drøm at mit rørstel skal stå i rå stål, men rust er jo en
> ubamhjertig fjende, så det skal jo beskyttes, og olieinsmøring vil jo

Hæ!
Blot fordi man ikke øjeblikkeligt får rejst en ny religionskrig herinde,
betyder det
ikke at man ikke bliver læst
Jeg tror at du har fanget folkeviddet på det gale ben med dit spørgsmål!
Jeg spurgte lige ud i rummet (fruen er maler, men arbejder nu bag disken
i en farvehandel!), men fik endda dér et lidt vigende svar, hvoraf jeg
mener at
kunne lede at der ligger et behov for grundmaling af stål og dét er et
argument der smadrer din ide om klar lak direkte på stålet!

Nysgerrighed:
Hvilken model er det at det er så vigtigt at presentere stellet sådan
på?
Skulle du ikke investere i én med aluminiums-stel istedet

--
Armand.
(der som smed, godt kan følge ønsket om råt stål-look; men da jeg p.t.

Fra : Kasper Raal

Dato : 10-03-02 11:55

Jo ser du tiden går og der skal sku snart til at ske noget vi har jo
passeret den 1. marts. derfor min iver

Modellen er en Suzuki Bandit, og det kunne da være rat hvis den var
lavet i syrefast rustfrit stil eller alu.

Men om alt er kunne jeg godt tænke at den stod i stållook, men jeg må
efterhånden snart se det i øjnene at det ummiddelbart ikke kan lade
sig gøre, medmindre jeg vedvarende ind i fremtiden lakerer den.

måske jeg skulle arbejde på at galvanisere stellet og så give det lak.

Fra : Kasper Raal

Dato : 10-03-02 23:00

>måske jeg skulle arbejde på at galvanisere stellet og så give det lak.

eller bare forkrome det....

Jeg vil se om jeg kan finde en forkromer/forzinker og høre hvad han
skal have for jobbet.........

Fra : TA

Dato : 16-03-02 03:52

"Kasper Raal" <raal@orangenet.dk> wrote in message

> [...]
> Jeg har den drøm at mit rørstel skal stå i rå stål, men rust er jo en
> ubamhjertig fjende, så det skal jo beskyttes, og olieinsmøring vil jo

Har ingen erfaring med klarlakering af stål, men prøv evt at se på
<http://www.por15.com>, som bla fremstiller en klar rustbeskyttende
maling og en klar top-coat (Glisten PC).

Malingen forhandles i DK på <http://www.por15.dk>.

--
TA