kantine tilladelse og fornyelse af sådan e~
Fra : Jon Bendtsen

Dato : 08-03-02 00:23

Her på studiet har vi en lille selvbetjenings kantine med
diverse cola automater, samt brød + pålæg + kaffe, hvor man
bare smider pengene i en kasse.

Der hænger en tilladelse fra 1987 eller sådan noget.
Skal sådan noget fornyes, eller hvad ??

JonB

Fra : Peter Brodersen

Dato : 08-03-02 03:37

On Thu, 7 Mar 2002 23:23:18 +0000 (UTC), bendtsen@diku.dk (Jon
Bendtsen) wrote:

>Der hænger en tilladelse fra 1987 eller sådan noget.

En tilladelse fra hvem?

--
- Peter Brodersen

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 08-03-02 13:21

In article <GrVh8.4003$Bo.35950@news010.worldonline.dk>, Peter Brodersen wrote:

> En tilladelse fra hvem?

En fungerende politimester. Der står noget med øl og bordvin på
sedlen.

JonB

Fra : Peter Brodersen

Dato : 09-03-02 01:09

On Fri, 8 Mar 2002 12:21:28 +0000 (UTC), bendtsen@diku.dk (Jon
Bendtsen) wrote:

>En fungerende politimester. Der står noget med øl og bordvin på
>sedlen.

Hvad står der mere præcist?

--
- Peter Brodersen

Fra : Henning Makholm

Dato : 11-03-02 09:44

Scripsit Peter Brodersen <professionel@nerd.dk>
> On Fri, 8 Mar 2002 12:21:28 +0000 (UTC), bendtsen@diku.dk

> Hvad står der mere præcist?

TILLADELSE til MARKETENDERIVIRKSOMHED (KANTINE-)

I medfør af restaurationsloven meddeles der Kantineforeningen
tilladelse til i de dertil indrettede lokaler i Datalogiske Institut
[...] at drive marketenderivirksomhed med servering af øl og bordvin,
for personer, der er beskæftiget i virksomheden,
for personer, der besøger nogen af de beskæftigede samt
for chauffører, bude o.lign. med ærinde i virksomheden

Som leder af den daglige drift (marketender) godkendes Stig Skelboe [1].

For udøvelse af tilladelsen gælder de på bagsiden anførte vilkår [2].

Tilladelsen kan tilbagekaldes hvis reglerne for marketenderivirksomhed
tilsidesættes eller der jævnlig forekommer spiritusmisbrug.

Det strafferetlige ansvar for marketenderiets drift påhviler såvel
marketenderitilladelsens indehaver som marketenderen.

Politidirektøren i København, den 17. juni 1987.

[1] Stig er tilfældigvis p.t. institutleder, men det har han ikke
været lige siden 1987. Måske har han engang været i
kantinebestyrelsen?

[2] Bagsiden er ikke tilgængelig uden at være mere voldelig mod
glasrammen end jeg har lyst til at være.

--
Henning Makholm "Det er sympatisk du håner dig selv. Fuldt
berettiget. Men det gør dig ikke til en kristen."

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 11-03-02 13:33

In article <yahpu2bze7q.fsf@tyr.diku.dk>, Henning Makholm wrote:

> [2] Bagsiden er ikke tilgængelig uden at være mere voldelig mod
> glasrammen end jeg har lyst til at være.

Det var vi til kantine middagen fornylig. Der stod nogle regler,
blandt andet at der skulle lukkes ved arbejdstid ophør, samt
hvem der måtte bruge kantinen, hvornår der måtte sælges øl/bordvin,
samt noget med at kantinelederens løn ikke må afhænge af mængden
af spiritussalg. + sikkert noget mere jeg har glemt.

JonB