røg fra udstødningen
Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 07-03-02 23:40

Nu har jeg så tappet lidt olie så nu skulle det passe!
Men så da motoren stod og kørte lidt efterfølgende, kom der røg ud af
udstødningen (underligt va`? )
Nå, men der kom altså mere end der plejede, synes jeg da!
Nu er det så:
Er der noget jeg skal bekymre mig om? vejret er jo ikke så varmt så det
kunne jo godt, mest af alt, være kondens vand.
det skal siges at den nye olie er 5W xx og den gamle formodentlig var 10W
xx. Olien er blevet skiftet for ca 150 km siden. så den har altså kørt med
lidt for meget olie på i lidt tid....
røgen lugter ikke unormal og forsvinder rimelig hurtig i den "blå luft" og
motorgangen er stabil.

på forhånd tak

--
jacob -en lettere pyldret mc ejer

Fra : Hans Paulin

Dato : 08-03-02 00:35

"Jacob Stegelmann" <stegelmann(@)privat.dk> skrev i en meddelelse

> Men så da motoren stod og kørte lidt efterfølgende, kom der røg ud af
> udstødningen (underligt va`? )
> vejret er jo ikke så varmt så det
> kunne jo godt, mest af alt, være kondens vand.

Kondensvand er hvidligt, olietåge blåligt...

> røgen lugter ikke unormal

....normalt kan man lugte, hvis det er olie...

>... og forsvinder rimelig hurtig i den "blå luft" og
> motorgangen er stabil.

Vanddamp m.m., ville jeg satse på

> jacob -en lettere pyldret mc ejer

....velkommen i klubben af pyldrede mc ejere
Hans

....hvis Suzuki har en kedelig lyd de
første 3 min. efter jeg er kommet hjem
fra en tur...?!

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 08-03-02 00:43

> [...]
> lidt for meget olie på i lidt tid....
> røgen lugter ikke unormal og forsvinder rimelig hurtig i den "blå luft" og

H2O må være synderen. Men så skal det hurtigt holde op. Hvis det er olierøg
er du ikke i tvivl, det hørmer som bare...
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 08-03-02 09:05

hvis du har hældt en 5w50 eller lign olie må du forberede dig på at den kan
finde på at bruge lidt olie. Min cbr gik fra at bruge ingenting til at sluge
en liter på 2kkm....det holdt dog op igen da der kom 15w50 på.

Lasse

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 08-03-02 11:42

"Lasse Lundberg" <Lasse@lundberg-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
sluge
> en liter på 2kkm....det holdt dog op igen da der kom 15w50 på.

Jeg kan med stor glæde konstatere at det var luften igåraftes der var lidt
sjov...
for idag var den røgfri som den plejer
nu må vi så se om den spiser lidt olie.

men ihvertfald kan jeg nu tage turen til leo mortensen, idag, uden
bekymringer for motoren

--
Jacob

Fra : Jes Vestervang

Dato : 10-03-02 14:23

Jacob Stegelmann skrev:

> men ihvertfald kan jeg nu tage turen til leo mortensen, idag, uden
> bekymringer for motoren

Heeyy, overhalede du en Renault traktor en lille km fra A13?
....det var nemlig mig der lige nuppede en traktor på arbejde fordi der
havde været nattefrost
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Jacob Stegelmann

Dato : 10-03-02 19:58

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Heeyy, overhalede du en Renault traktor en lille km fra A13?
> ...det var nemlig mig der lige nuppede en traktor på arbejde fordi der
> havde været nattefrost

Loooolll.....
der var jo så mange jeg overhallede.....men vi kørte fra Århus ved tolv
tiden og var hjemme igen ved 16 tiden.
når jeg siger "vi" så er det fordi, vi var to babygixxere der tog turen frem
og tilbage
.....så det må jo være rimeligt let for dig at afgøre om det var mig og en
kammerat der overhalede dig.
forresten hvor ligger A13??? jeg kender ikke deres navne, jeg bruger dem
bare

--
Jacob (2100 fattigere, men et par støvler og en tanktaske rigere)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-03-02 16:44

Jacob Stegelmann skrev:

> Loooolll.....

*høh*

> [...]
> frem og tilbage
> ....så det må jo være rimeligt let for dig at afgøre om det var mig og en

Nå, det var nu kun en enkelt... og det var da vist en XS400 Seca, så det
har nok ikke været dig

> forresten hvor ligger A13??? jeg kender ikke deres navne, jeg bruger dem
> bare

Det er hovedvejen mellem vejle og viborg, den går bl.a. forbi 10 km fra Leo
M.

> Jacob (2100 fattigere, men et par støvler og en tanktaske rigere)

Slet ikke så ringe
--
mvh Jes Vestervang - der bor 3 km fra Leo

Fra : Armand

Dato : 08-03-02 17:57

> [...]
> Men så da motoren stod og kørte lidt efterfølgende, kom der røg ud af
> udstødningen - mere end der plejede, synes jeg da!

- - - Og dét er nok det der er problemet:
Man kan høre og se mange fejl når man frygter at have udsat modellen for
overlast!

--
Armand.