Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Godt digital kamera?
Fra : Benny Dein

Dato : 07-03-02 22:03

Jeg har i dag et rimeligt digital kamera, Canon Powershot A50.

Jeg vil gerne investere i et andet brugt, hvor det jeg fokuserer på er
følgende:

Opløsning: 2 - 3 MPixel
Optisk zoom
God blitz, evt. med mulighed for ekstern blitz (hvis det kan fås)

Mit nuværende kamere har et svagt punkt mht. blitzen idet det sidder så tæt
på linsen, at det nemt giver røde øjne. Findes der et kamera, evt. af lidt
ældre årgang, som opfylder ovenstående krav og som ikke giver røde øjne?

Tak for evt. svar.

Mvh. Benny

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 07-03-02 22:48

Benny Dein wrote:

> [...]
> så tæt på linsen, at det nemt giver røde øjne. Findes der et kamera,
> evt. af lidt ældre årgang, som opfylder ovenstående krav og som ikke

Mit gamle digicam har heller ikke en mulighed for tilslutning af en
extern blitz, jeg har løst problemet ved delvis at afblænde den
indbyggede blitz, og så har jeg købt en lille slaveudløser, det er en
fotocelle der reagerer på glimtet fra den indbyggede blitz, og som
udløser den externe blitz.

Det lyder lidt Storm P.-agtigt, men det virker effektivt...:)

Fra : Simon Walther-Larsen

Dato : 07-03-02 22:51

On Thu, 7 Mar 2002 22:03:23 +0100, "Benny Dein" <fornavn@efternavn.dk>
wrote:

> [...]
>ældre årgang, som opfylder ovenstående krav og som ikke giver røde øjne?

Hej Benny !
Jeg er selv på udkig efter et brugt digitalkamera. Jeg har desværre
ikke de 3000,-, som Poul Nielsen gerne vil have for sit
Olympus C-2040 Zoom i dk.marked.privat.foto.

Det er ellers et kamera, som for ros på http://www.megapixel.net

Held og lykke med jagten, og skulle du finde på at sælge dit Canon, er
jeg da interesseret.

--------
Med venlig hilsen

Simon Walther-Larsen

Fjern xxx i emailadresse ved besvarelse hertil.

Fra : Benny Dein

Dato : 08-03-02 19:18

Hvad vil du gi'

Der er taske, 2 opladelige batt., lader, 8MB CF kort + usb kortlæser

Fin stand.

Fra : Simon Walther-Larsen

Dato : 08-03-02 20:11

On Fri, 8 Mar 2002 19:17:56 +0100, "Benny Dein" <fornavn@efternavn.dk>
wrote:

>Hvad vil du gi'
>
>Der er taske, 2 opladelige batt., lader, 8MB CF kort + usb kortlæser
>
>Fin stand.

Hej Benny !

Ville egentlig have svaret dig på mail, da dette jo ikke er en
markeds-gruppe, men noget siger mig at fornavn@efternavn.dk ikke er
din rigtige adresse :=)

Skulle man købe kameraet på ebay.com, skulle man slippe ca. 930,- plus
det løse.

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=1337443290#DESC

Da der er kortlæser med til dit kamera, vil jeg give 1100,-

--------

Fra : William

Dato : 08-03-02 11:56

> Opløsning: 2 - 3 MPixel
> Optisk zoom
> God blitz, evt. med mulighed for ekstern blitz (hvis det kan fås)

Hvorfor ikke undersøge om Powershot G1 ville være noget? Der får du i al
fald muligheden for at bruge ekstern flash, 3x optisk zoom og et sted
omkring de 3 Megapixel...3,1 vist?! Find det brugt, jeg tror der er mange
der sælger G1 fordi de vil have fingre i G2-modellen. Bare et forslag..

William

Fra : Benny Dein

Dato : 08-03-02 19:19

Tak for de gode råd.