Andet multimedie
Illustrator 9.0 - Print
Fra : Finn Nissen

Dato : 07-03-02 21:43

Hej NG

Jeg forsøger som en desperat at printe en A4 side i fuld farve, men .....
Den printer med margener. Hmm, hvor dummer jeg mig..?
Har sat side til 21 * 29,7.
Printer er en Lexmark 3200 med 2 patroner ( Black + color ).
Har prøvet print setup og dokument setup, men , men....

--
Mvh.

Finn Nissen

Fra : Madsen

Dato : 07-03-02 23:02

Finn Nissen skrev:

> Jeg forsøger som en desperat at printe en A4 side i fuld
> farve, men ..... Den printer med margener. Hmm, hvor dummer
> jeg mig..? Har sat side til 21 * 29,7.

Din printer kan sikkert ikke gå til kant på en A4. Det er ikke alle
printere der kan det.

Madsen.

Fra : Finn Nissen

Dato : 07-03-02 23:41

Jo, jeg kan ændre papirstørrelse til en anden og få den med i den ene side,
men ikke i den anden. Findes der en setup i Illustrator, hvor margener kan
defineres..? Så kan den nemlig godt gå til kant.

--
Mvh.

Finn Nissen

Fra : Madsen

Dato : 07-03-02 23:59

Finn Nissen skrev:

> Jo, jeg kan ændre papirstørrelse til en anden og få den med i
> den ene side, men ikke i den anden. Findes der en setup i
> Illustrator, hvor margener kan defineres..? Så kan den nemlig
> godt gå til kant.

Det er muligt jeg tager fejl, men mig bekendt så burde det du
printer ud gå til kant på papiret hvis din printer kan gå til
kant og hvis du har lavet noget grafik i Illustrator som er 21
x 29,7 cm. i ydre mål.
Hvis Illustrator viser dig en stiplet kasse som ligger indenfor
kanten på selve A4-arket, altså sådan her:
<http://www.wol.dk/~hijklm/illustrator/a4.gif> - så er det din
printer der fortæller Illustrator at printeren ikke kan gå til
kant. Som du ser, så kan min ikke gå helt til kant på et A4.
Den indvendige stiplede linie er det den maks. kan gå til.
Den udvendige ramme er størrelsen på selve A4-arket.

Er du 100 % sikker på at din printer kan gå helt til kant på et
A4-ark?

Madsen.

Fra : Finn Nissen

Dato : 08-03-02 00:12

Du har ret..
Jeg har en kasse inden i arket.
Hvis jeg laver papirtype om til "legal" kan den dog godt printe helt ud i
den ene side. Jeg håbede at der var en mulighed for at ændre margener så...

--
Mvh.

Finn Nissen

finn.nissen@mail1.stofanet.dk