spørgsmål på en ældre herre: VFR750F 1986
Fra : Lasse Madsen

Dato : 07-03-02 21:17

Hej igen ...

Først vil jeg gerne takke alle de mennesker der daglig lægger stor tid og
flittighed i at besvare andres spørgsmål især fordi jeg allerede har spurgt
på en anden mc inden for en uge.

Jeg har muligheden for at erhverve en Honda VFR750F fra 1986 (ca 60.000km)
til 50.000kr men da min økonomi ikke tillader de vilde reparationer osv. vil
jeg gerne høre om sådan en VFR motor er noget holdbart kram eller minder om
Suzuki's GSXR 400 der brækker ned "konstant" hvis ellers den motor er
velholdt hvor langt mon den så har igen?

Er der nogen som har erfaringer med denne mc gode som negative ... ?

M.v.h.
L. Madsen

Fra : Bo Thomsen

Dato : 07-03-02 22:23

> Jeg har muligheden for at erhverve en Honda VFR750F fra 1986 (ca 60.000km)
> til 50.000kr
ok pris. og km.

> hvis ellers den motor er
> velholdt hvor langt mon den så har igen?
tja jeg gætter på at den kan køre 100.000 mere uden den store
reperation. jeg har endnu ikk hørt om en vfr der var slidt op.
hvis den er vedligholdt med olie, og er bleven varm inden der
"ræses".
jeg har min på 3 sæson og den har rundet 90.000 km.
og havde kørt 50 da jeg købte den.
det eneste jeg har skiftet i "motoren" er koblings plader/fjedre.

> Er der nogen som har erfaringer med denne mc gode som negative ... ?
jep - begge dele.

kig på www.vfr.dk
- om klubben
- medlemslisten og find så ejere af "g" mod. og klik så står der sikkert
noget
mvh
bo thomsen, vfr750f-g

Fra : Lasse Madsen

Dato : 08-03-02 00:43

Hej Bo

Tak for dit svar ...
Jeg har lige et til som jeg glemte:

Hvad koster sådan en prakt maskine i vægt afgift årligt ?

Jeg syntes det lyder FANTASTISK at dens motor er så robust ... det er næsten
helt uvirkeligt

M.v.h.
L. Madsen

Fra : Michael K. S.

Dato : 08-03-02 01:15

On Fri, 8 Mar 2002 00:42:30 +0100, "Lasse Madsen"
<Lasse.madsen@elektronik.dk> wrote:

>Hvad koster sådan en prakt maskine i vægt afgift årligt ?

Det samme som alle andre motorcykler (u. 600 kg) ca. 560 kr./år

>Jeg syntes det lyder FANTASTISK at dens motor er så robust ... det er næsten
>helt uvirkeligt

Egentlig ikke,for cyklen opstod som et resultat af en noget speciel
situation for Honda og VFR'-serien er nok en af de mest
"overengineered" serier der nogensinde er bygget - Den _skulle_ bare
holde,og det gjorde den så også.Først med den nye model VFR800 har
Honda turdet gå tilbage til kædetrukne knastaksler og har droppet det
dyre tandhjulstårnprincip...

Et vedholdende rygte vil have at hele V4-projektet var en
underskudsforretning for Honda isoleret set,men i større perspektiv
blev en succes.Interessant er det også at Honda tilsyneladende er på
vej tilbage i større stil med V4 og V5-modeller...

-M

Fra : Armand

Dato : 08-03-02 17:35

Michael K. S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en

Fra : Zorilla

Dato : 08-03-02 08:58

> Jeg syntes det lyder FANTASTISK at dens motor er så robust ... det er
næsten
> helt uvirkeligt

Jeg kan da lige supplere, bare så du ikke tror det er rent opspind
Jeg har selv indtil et par år siden haft en VFR750 fra '87. Da jeg solgte
den havde den 120.000 km på bagen unden problemer overhovedet. Det var
stærkt medvirkende til at jeg igen valgte en VFR og nu kører rundt på
800'eren.
Da min "gamle" maskine serviceres på samme værksted som den nye, ved jeg at
den nu har kørt næsten 140.000 og stadig ingen problemer har. Så jo, solid
motor der er noget om snakken.

mvh
Peter

Fra : Bo Thomsen

Dato : 09-03-02 00:13

hej lasse
> Tak for dit svar ...
det var så lidt, hvis ikk min egen stod
i garagen til jeg har tid til service før sæson-start
så ku du da nok få lov til at prøve den, det er rart
at have prøvet flere af den samme slags. jeg
har prøvet en magen til min ( ca. 200 nr. adskiller dem fra
hinnanden i stel-nr'eret ) og der var en stor forskel.
de kørte begge godt men forskelligt.
mvh
bo thomsen

Fra : Erik Dons

Dato : 08-03-02 10:13

Jeg har kørt 150.000 Km. på min VFR fra 86 uden de store problemer, dog var
jeg nød til at offer en ny kastaksel sidste år til 2000 Kr.
men det er vist også det eneste, jeg har skiftft udover alm. sliddele.Olie
bruger den ikke, og den lyder som ny i motoren.
Det har altid kørt perfekt, men kan selvfølgelig ikke være med en helt ny
750, hvis ham der sidder på den kan finde ud af at give gas. Det værste er
at den køre med 16 / 18 " hjul, så ikke alle de nye dæk kan skaffes.
Jeg har brugt min både til turing og sjov, og den har altid fået gas.

Du går ikke fejl af sådan en maskine.men den er jo ikke ny.

MVH

Erik Dons

Fra : Armand

Dato : 08-03-02 17:39

Erik Dons <erik.dons@mail.tele.dk> skrev i en
> [...]
> var jeg nød til at offer en ny kastaksel sidste år til 2000 Kr.
> men det er vist også det eneste, jeg har skiftft ...den lyder som ny i

- - - Og er lige netop dén Honda som jeg nødtvungent har måttet rose for
sin soliditet her i gruppen

--
Armand.
(jævnlig låner)