Andet multimedie
bentjuul 3670
Problemer med PS 6.0, Mac og scanninger.
Fra : Madsen

Dato : 27-01-01 18:02

Hej,

Idag har jeg fået en mail fra en som beklager sig over, at hun har
lidt problemer med at scanne via Photoshop 6.0.
Det er en G4 hun har og scanneren er en Microtek Scanmaker III
med medfølgende ScanWizard program. Versionen af ScanWizard
kender jeg dog pt. ikke.
Hun skriver følgende: "...dog er min scanner blevet underlig efter
PhotoShop 6.0, selvom jeg scanner i 300 ppi og 100% str. bliver
scanningerne i f.eks. str. 598 x 798 cm i 12 ppi !!!???"

Er der nogen der har oplevet dette før?
Jeg har søgt både på Adobes KnowledgeBase og også i deres
User to User Forum, men jeg kan ikke finde noget vedrørende
dette. Er der nogen der har prøvet det, eller har en teori om hvor
problemet kan ligge?

Det er OS9.0 hun kører med.

(Dette indlæg er x-postet til dk.edb.grafik og dk.edb.mac, med
opfølning til dk.edb.grafik.)

--
Mvh Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Madsen

Dato : 27-01-01 18:07

"Madsen" <madsens@whomail.dk> skrev:

> opfølning til dk.edb.grafik.)

Ja flot!! Her skulle have stået opfølgning! ;)

--
Mvh Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : storm

Dato : 30-01-01 20:34

"Madsen" <madsens@whomail.dk> skrev i

> Hun skriver følgende: "...dog er min scanner blevet underlig efter
> PhotoShop 6.0, selvom jeg scanner i 300 ppi og 100% str. bliver
> scanningerne i f.eks. str. 598 x 798 cm i 12 ppi !!!???"

Der er jo ikke til at holde ud, at Madsen ikke får svar, når han for én
gangs skyld selv spørger!
Desværre er der nok ikke rigtig nogen der kan?

Batch-funktionerne er jo lettere tilgængelige i Photoshop 6.0 - hun er ikke
uforvarende kommet til at slå en bathc-funktion til på sine scanninger?

Jeg er lige ved at sætte mine Photoshop Colorsettings efter en artikel i
bladet "Digital Design" #22, januar 2001.
Anbefalet, hvis man ikke rigtig er klar over hvad det er for meldinger PS
6.0 kommer med.

Artiklen henviser til www.pixl.dk, her er http://www.pixl.dk/links.htm nogle
link man kan følge for problemløsning, men du har nok selv været rundt
tingene.

Nina

Fra : Madsen

Dato : 30-01-01 20:47

"storm" <klaura@post12.tele.dk> skrev:

> Batch-funktionerne er jo lettere tilgængelige i Photoshop 6.0 - hun er ikke
> uforvarende kommet til at slå en bathc-funktion til på sine scanninger?

Tak for svaret :)
Jeg smider det videre til hende.

--
Mvh Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Madsen

Dato : 12-02-01 22:36

> [...]

> PhotoShop 6.0, selvom jeg scanner i 300 ppi og 100% str. bliver
> scanningerne i f.eks. str. 598 x 798 cm i 12 ppi !!!???"

Det viste sig så at være et forkert Twain plugin der var installeret.
Da det rigtige ScanWizard PPC 3.24 plugin blev smidt ind i dyret,
så virkede det hele igen. :)

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)