Er dette lovligt?
Fra : JohnPeder

Dato : 07-03-02 17:34

hejsa, mit lille firma tjener penge i use, ved at sælge banenr reklamer
osv. indtægterne bliver sendt direkte til min bank. jeg overvejer at
flytte til usa eller til en dejlig trope ø, og derfor har jeg tænkt over
følgende: er det lovligt at sende disse indtægter til en bank på fx.
antigua (1% skat), med målet at jeg vil flytte væk fra dk på et
tidspunk, så kan pengene stå der og trække renter og jeg vil kunne rejse
derhen og hæve dem, og enten blive boende på stedet eller fx. flytte til
USA?
Måske skulle jeg oprette et "firma" på øen og udbetale lidt løn til mig
selv som jeg betaler dk skat af og så lade resten stå?

mhv
John

http://www.kandu.dk/

Fra : Jacob

Dato : 07-03-02 19:05

"JohnPeder" <JohnPeder.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Måske skulle jeg oprette et "firma" på øen og udbetale lidt løn til mig
> selv som jeg betaler dk skat af og så lade resten stå?

Jeg er ikke ekspert på omårdet, men jeg vil tro at man skal have en noget
større firma inden man begynder at starte skuffeselskaber i udlandet. Det er
lidt svært at give gode råd hvis du ikke vil give flere oplysninger, men
spørg din revisor han kan nok give bedre råd end vi kan her i gruppen.

--
Jacob

Fra : Poul Christensen

Dato : 11-03-02 12:11

Hej

> [...]
> lidt svært at give gode råd hvis du ikke vil give flere oplysninger, men
> spørg din revisor han kan nok give bedre råd end vi kan her i gruppen.

Hej.

Du skal nok oprette et firma på Antigua først, og derefter kan du lovligt
placere pengene der og lade dem stå og vente på dig.

Men i princippet er der da ingen grænse for selskabers størrelse, når de vil
lave selskaber i udlandet. De store selskaber har ikke patent på at være
"smarte" og udnytte lovgivningen fuldt ud - at der så er en tendens til, at
de fredes mere end de små, er en anden sag, men i princippet er loven da ens
for alle.

Held og lykke med det.

Venlig hilsen

Poul

Fra : JohnPeder

Dato : 12-03-02 00:25

"Poul Christensen" skrev d. 11-03-02 12:11 dette indlæg :

> [...]
til, at
> de fredes mere end de små, er en anden sag, men i princippet er loven

Hej Poul tak for dit indlæg, Når du skriver at jeg skal oprette et firma
på Antigua først mener du så et "firma" som er tilstede på øen? eller
"blot" en fond/konto?
Det hele er meget indviklet, men jeg håber at finde ud af en smart
løsning.

Med venlig hilsen

John

http://www.kandu.dk/

Fra : Poul Christensen

Dato : 19-03-02 20:25

> [...]
> "blot" en fond/konto?
> Det hele er meget indviklet, men jeg håber at finde ud af en smart

Hej John.

Hvis du vil gøre det helt strait i forhold til dansk ret, vil jeg tro, at du
skal lave et rigtigt firma på Antigua og lade det levere tjenester og varer
til USA og modtage indtægterne for disse.

Men jeg skal understrege, at jeg på ingen måde er ekspert i hverken
skatteret eller økonomi - det sidste bevises tydeligt af mine
aktieinvesteringer - så jeg udtaler mig udelukkende på grundlag af min
"sunde fornuft".

Men selv i Danmark bliver indkomst, der f.eks. bliver stående i en
virksomhed, jo beskattet lempeligere, mens det står i virksomheden. Det er
først, når man henter pengene ud til personlig brug, at væsenet hugger til.

Det samme princip må så gøre sig gældende, uanset hvor du vælger at placere
din virksomhed. At der så stort set er nul skat på Antigua er så til gavn
for virksomheden indtil videre og bliver så til gavn for dig, når du selv
flytter til øen (husk at poste din adresse her i gruppen - jeg forstår
dit valg efter at have kigget her:

http://www.antigua-barbuda.org/index.html

Men fortsat held og lykke.

Venlig hilsen

Poul

Fra : Erik G Christensen

Dato : 07-03-02 21:40

JohnPeder wrote:

> Måske skulle jeg oprette et "firma" på øen og udbetale lidt løn til mig
> selv som jeg betaler dk skat af og så lade resten stå?

Er du i tvivl, så lad være.
Alt her i verden koster, og nok mere end du tjener ?

Som du ikke oplyser om ?

--
Regards Erik G. Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 08-03-02 11:52

> hejsa, mit lille firma tjener penge i use, ved at sælge banenr reklamer
> osv. indtægterne bliver sendt direkte til min bank. jeg overvejer at
> flytte til usa

Man flytter altså ikke bare til USA. At få et green card er i bogstaveligste
forstand nemlig som at vinde i lotteriet, stort set umuligt.

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Anders Mork

Dato : 10-03-02 18:23

> [...]
> tidspunk, så kan pengene stå der og trække renter og jeg vil kunne rejse
> derhen og hæve dem, og enten blive boende på stedet eller fx. flytte til

Nej, penge tjent af en person der er bosiddende i DK vil DK have
beskatningsretten til og saa er den ikke ret meget laengere.

Om det danske skattevaesen ville opdage det, hvis du arrangerede som du selv
beskriver det er en anden sag, men lovligt er det ikke.

> Måske skulle jeg oprette et "firma" på øen og udbetale lidt løn til mig
> selv som jeg betaler dk skat af og så lade resten stå?

Teknisk set er det, der er afgoerende om DK har en dobbeltbeskatningsaftale
med Antigua eller lignende skattely. Det har DK ikke og saa er man lidt paa
herrens mark, idet DK stadig i princippet vil have beskatningsretten til din
indtjening, men maaske ikke vil vaere i stand til at vinde en retssag om
emnet. Hvis det danske skattevaesen kunne bevise at selskabet paa Antigua
var lavet udelukkende med det formaal at undrage sig skat i DK, ville de
ganske sikkert kunne hente pengene hjem eller saette dig bag laas og slaa i
DK.

England derimod har en anderledes venlig skattelovgivning. Er man f.eks.
dansker og bosat i England for en periode, vil ens kapitalindkomst af
kapitalgevinster opnaaet udenfor Englands graenser ikke blive beskattet i
England, saa laenge pengene bliver udenfor England. I England ville den
model du foreslaar derfor vaere om ikke helt 100% lovlig, saa sandsynligvis
rimeligt sikker.

Men, var det ikke en ide bruge mere energi paa at skabe forretningen end paa
at undgaa evt. beskatning? Har man et Aps. i DK slipper man jo med kun 32% i
beskatning af overskuddet og det er da til at leve med. Samtidig kan alle
'relevante' omkostninger til virksomhedens drift traekkes fra det
regnskabsmaessige overskud der betales skat af.

../Anders

Fra : MetteFlorida

Dato : 31-08-02 04:45

Hej John!
Hvis du valgte USA, skulle du oprette et firma i USA (det koster kun
omkring $300) og goere det til din base for al indtaegt. Det ville ikke
betyde noget at du arbejder ud fra Danmark - du kan vaere hvor som helst
i verden hvis bare din forretningsadresse og din bank-konto er i USA.
Paa den maade vil du blive beskattet i USA. Lovene er en smule
anderledes, men i dit tilfaelde lyder det som om de ville vaere til din
fordel.
Med venlig hilsen, Mette.

http://www.kandu.dk/