Mug på badeværelsesfliser
Fra : PHK

Dato : 07-03-02 16:26

Hvad bruger man til at fjerne mug på badeværelsesfliser?

--
_
|_|

Fra : Pia J/Kurt K

Dato : 09-03-02 00:19

Du kan bruge et prodúkt der hedder Rodalon, kan vist både købes hos Matas og
i byggemarkeder. Det virkede for mig, så god fornøjelse.

Pia

Fra : Per A. Hansen

Dato : 09-03-02 19:05

Pia J/Kurt K <pbkk@get2net.dk> skrev i en
> Du kan bruge et prodúkt der hedder Rodalon, kan vist både købes hos Matas
og
> i byggemarkeder. Det virkede for mig, så god fornøjelse.

Rodalon er et bakteriedræbende stof.
Mon ikke man kunne bruge Atamon?

Per A. Hansen

Fra : Emil

Dato : 09-03-02 23:51

On Sat, 9 Mar 2002, Per A. Hansen wrote:

>Rodalon er et bakteriedræbende stof.
>Mon ikke man kunne bruge Atamon?

Jo, hvis man også vil sprøjte karamel (sukker), aromastoffer og
mælkesyre ud på badeværelset, så virker det måske.

Rodalon indeholder kun et aktivt stof, og det desinfektionrer,
dræber bakterier og svampe, og fjerner mug og dårlig lugt.

Men måske har du et skjult budskab med anbefaling.* af Atamon?
Jeg vil egentligt gerne høre om din begrundelse, fordi det også
interesserer mange andre med samme/lignende problem.

m.v.h. Emil

Fra : Per A. Hansen

Dato : 11-03-02 19:11

Emil <emilsen@image.dk> skrev i en

> Jo, hvis man også vil sprøjte karamel (sukker), aromastoffer og
> mælkesyre ud på badeværelset, så virker det måske.

Nej det virker ikke - tværtimod-

> [...]
> Jeg vil egentligt gerne høre om din begrundelse, fordi det også
> interesserer mange andre med samme/lignende problem.

Der er ingen skjult budskab ud over at Atamon = benzoesyre er et stof
de fleste har på hylderne - og at det er et svampe/mugmiddel.

Per A. Hansen

Fra : Emil

Dato : 14-03-02 00:52

On Mon, 11 Mar 2002, Per A. Hansen wrote:

>Emil skrev

>Nej det virker ikke - tværtimod-

Det er derfor jeg ikke bryder mig om Atamon på badeværelser. Det
indeholder jo netop også de stoffer jeg har nævnt ovenfor.
Atamon er beregnet til madvarer.

m.v.h. Emil

Fra : Pgr

Dato : 10-03-02 13:19

"PHK" <phk@esenet.dk> skrev i en meddelelse news:a680pv$25q$1@sunsite.dk...
> Hvad bruger man til at fjerne mug på badeværelsesfliser?
> _
> |_|

Jeg har brugt Atamon til at fjerne mug fra en trævæg samt en malet
murstensvæg (sommerhus). Det virker fortrinligt og koster jo næsten
ingenting. Muggen kommer dog igen - sikkert fordi det ikke er smart at have
en brusevæg af træ... men så får det bare en tur til.

Mvh.
Karina

Fra : henole

Dato : 15-03-02 00:38

"PHK" skrev d. 07-03-02 16:26 dette indlæg :
> Hvad bruger man til at fjerne mug på badeværelsesfliser?
>
> --
> _
> |_|
> hej phk
mug på badeværelsesfliser fjerner du med varmt vand tilsat lidt
evt.brunsæbe,og alt efter hvor greelt det er, 10-20% KLOR, eller KLORIN,
en stiv børste og så forsvinder det
> mvh.
ho

http://www.kandu.dk/