Kalk i toilet
Fra : Kim K

Dato : 07-03-02 15:48

i toilettet det er som groet fast i rimelig store lejer. jeg har afprøvet
med af sætte vat fast-dyppet i eddikesyre. men stadig intet resultat. gode
råd modtages med kyshånd

mvh Kim K

ps jeg bor på kollegie, så jeg kan ikke udskifte det osv.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 07-03-02 21:09

Kim K <5th@ofir.dk> skrev i en
> [...]
> råd modtages med kyshånd
>
> mvh Kim K
>
> ps jeg bor på kollegie, så jeg kan ikke udskifte det osv.

Saltsyre! Hvis du vil undgå lugten (altså fra syren) så sæt folie over.
Dette fjernes bagefter, med mindre rensningen foretages nytårsaften.

Spøg til side. Husk at der ikke må kommes vand i syren, da dette kan
forårsage stødkogning, men gerne omvendt. Vil du vaske op ad siderne med ren
syre, så husk at nogle børster ikke kan tåle syre. Brug evt. vat/papir, det
stænker heller ikke.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 07-03-02 21:09

Fra : rick

Dato : 07-03-02 23:28

"Kim K" <5th@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> råd modtages med kyshånd
>
> mvh Kim K
>
> ps jeg bor på kollegie, så jeg kan ikke udskifte det osv.

Hej Kim,

Eddikesyre burde virkelig kunne tage det. Er du sikker på, du har blandet
det rigtigt? 1 del eddikesyre - 4 dele vand. Hvor længe har du sat det til
at virke? Prøv evt. et helt døgns tid - hvis du da ellers kan holde dig så
længe, så måske bare natten over... Måske er det ikke kun kalk, men også
krystaliseret urin osv - prøv så evt. bare med en kraftig wc-rens hele
natten over og "skub" vandet ud ad låsen med en wc-børste inden. Måske
skulle du prøve det et par gange og skrubbe godt ind imellem.

Hilsen rick...

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 08-03-02 10:31

hvis du er ved at flytte fra kollegiet (hvilket folk normalt er når de skal
fjerne kalken...been there done that en skruetrækker ridser det nemt og
hurtigt af så inspektøren ikke har noget at klage over....lorten er bare at
emaljen også riskere at blive ridset...but who cares

eller beklæd lukommet med papir...og brug saltsyre uden at fortynde det med
vand ! ......lad det stå natten over

Lasse
Kampsax kollegiet Lyngby (klart det bedste)
PoP Kollegiet Bagsvær/Lyngby (sikken et skod kollegie)

Fra : Dan Andersen

Dato : 09-03-02 11:23

Det er muligt at saltsyre kan løse problemet, men saltsyredampe er hamrende
giftige for lungerne og så ødelægger det emaljen på toilettet. Desuden
ødelægger tærer dampene overfladen på alt metal, de kommer i nærheden af..
BTW: Hvem tror du skal betale fornyelse af toilettet, når man fraflytter??
Det bliver lagt ovenpå huslejen - orv. hvor er det solidarisk kun at tænke
på sig selv..

Fra : Torbjørn Bendsen

Dato : 08-03-02 11:18

"Kim K" <5th@ofir.dk> wrote in message

> [...]
> råd modtages med kyshånd
>
> mvh Kim K
>
> ps jeg bor på kollegie, så jeg kan ikke udskifte det osv.

Hej.Du går ned i den lokale Fakta og køber en ltr -kalk (det hedder det)
hælder en 1/2 ltr i wcét og lader det stå natten over og skrubber lidt
med toiletbørsten,
dette gentages nogle nætter i træk så skal det nok forsvinde.
God fornøjelse

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 08-03-02 20:53

Torbjørn Bendsen skrev:
> [...]
> med toiletbørsten,
> dette gentages nogle nætter i træk så skal det nok forsvinde.

Du kan så sove om dagen, men mon ikke dine interesser ligger på et mere
almindeligt plan?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen