Einbuchprobleme bei D2
Fra : Rainer Schöbe

Dato : 07-03-02 13:11

Hallo!

Ich habe hier zwei ausländische SIM-Karten, die fürs International Roaming
freigeschaltet sind und in allen deutschen Netzen funktionieren. Seit etwa
einer Woche kann ich jedoch beobachten, daß beide SIM-Karten Probleme haben,
sich bei D2 einzubuchen. Mehrfache manuelle Einbuchversuche werden mit
"Nicht erlaubt" quittiert, wobei dies nicht an einer einzigen BTS liegt und
dies Problem eigentlich zu jeder Tages- und Nachtzeit auftritt. Nach
teilweise über 50 Einbuchversuchen gelingt es dann doch, und ich habe "D2"
im Display stehen. Anrufe zu der jeweiligen Rufnummer werden nach über zehn
Sekunden Ruhe mit einem Besetztzeichen beendet, und auch SMS werden nicht
zugestellt. Ganz selten geht ein Anruf durch, doch wird dann die Rufnummer
des Anrufenden nicht übermittelt.

Kurzfristig ist ganz normales Einbuchen bei D2 möglich. Dann ist der Anruf
nach spätestens fünf Sekunden da, die Rufnummer wird übermittelt, und die
SMS, sowohl alte als auch ganz neue, werden zugestellt - und zwar mehrfach.

All diese Probleme treten bei Wahl von D1, E-Plus oder VIAG Interkom nicht
auf. Ich bin auch nicht auf die Wahl von D2 angewiesen. Mich würde einfach
einmal interessieren, wie dieses Phänomen zu erklären ist. Ob diese Probleme
auch bei hauseigenen SIM-Karten von D2 auftreten, kann ich leider nicht
sagen.

Bei den ausländischen SIM-Karten handelt es sich übrigens um eine des
dänischen Netzbetreibers "TDC Mobil" und eine des spanischen Netzbetreibers
"Airtel", wobei auf der letzteren ironischerweise das Vodafone-Netz D2
unlöschbar in der Vorzugsliste steht!

Vielen Dank für Eure Hilfe!

--
Rainer Schöbe
using "E-Plus Professional Data HSCSD"

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 07-03-02 13:14

Undskyld!

Den forkerte newsgroup!

Fra : Anders Berg

Dato : 07-03-02 13:56

"Rainer Schöbe" <exciter@eplus-online.de> wrote in message

> Undskyld!
>
> Den forkerte newsgroup!

Spade!! Så skriv den da på DANSK!!!!!!

Anders

Fra : John Hinge

Dato : 07-03-02 15:59

On 07 mar 2002 Anders Berg was heard to say:

> "Rainer Schöbe" <exciter@eplus-online.de> wrote in message

> Spade!! Så skriv den da på DANSK!!!!!!

Anders, hvis du kiggede nærmere efter, så opdagede Rainer at han
havde sendt til den forkerte gruppe efter cirka 3-4 minutter, og
sendte en undskyldning til gruppen, hvilket du endda ikke kan ha
undgået at se, eftersom din råben er sendt som svar på Rainers
undskyldning, som faktisk *blev* postet på dansk.
At Rainer måske burde ha slettet sit fejlindlæg er hvad det er,
det kan jo være den server han bruger ikke tillader sletning.
Men der er ikke nogen grund til at fare op på den måde du gør.
Vi skal alle sammen være her, specielt de af os som faktisk siger
pænt undskyld for en lille smutter. Desuden var hans indlæg for
såvidt on topic i en .teknik.telefoni.mobil, bare ikke dk. :)

Jeg sætter FUT og krydsposter til dk.admin.netikette fordi en
diskussion om hvordan man på en pæn måde belærer folk om deres
fejl hører hjemme der, og ikke her i mobil gruppen.

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs

Fra : John K

Dato : 07-03-02 20:55

> Spade!! Så skriv den da på DANSK!!!!!!

Den største spade her er da vist dig - fjols.

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 07-03-02 23:17

Hej

"Anders Berg" <vipberg@hotmail.com> wrote:

>"Rainer Schöbe" <exciter@eplus-online.de> wrote in message

>Spade!! Så skriv den da på DANSK!!!!!!

Det var dog svært som du tar' på vej ! har du ikke fået din restinil
idag ?

For det første så er der intet forkert i at skrive på et fremmed sprog i
en Dansk NG. For det andet så skriver Rainer jævnligt i denne NG, og
på et aldeles perfekt Dansk ! ( Altid et plus at ha' en undenlandsk
bruger her som kender de lokale forhold omkring mobiltelefoni i D.)

--
M.v.h. Ole®

Fra : Claus Rolsted

Dato : 07-03-02 14:24

"Rainer Schöbe" <exciter@eplus-online.de> skrev i en meddelelse

> Undskyld!
>
> Den forkerte newsgroup!

Sikke god du er til tysk......
Vist ikke bare gymnasieniveau, nicht war?
--

mvh. Claus Rolsted
Vespa ET2 - kommer sommer, kommer mc-kort

Fra : Anders Berg

Dato : 07-03-02 13:55

Hallo hallo.

Prøv at oprette den i Tyskland. Det er jo en længere roman du har
skrevet der!!

Anders