Andet multimedie
bentjuul 3670
Dansk Standard Farver
Fra : Pelle Haleløs

Dato : 07-03-02 11:13

Hej

Sikkerhedsskiltning skal efterleve farverne i en DS 735.
Er der nogle her, som kender de tilsvarende RGB koder?
Kan jeg finde dem på nettet?
Er de evt. beskrevet i DS 735?

Farverne er:

Rød nr. 5 DS 735, Gul nr. 25 DS 735, Grøn nr. 40 DS 735, Blå nr. 52 DS 735,
Hvid nr. 65 DS 735
Sort nr. 70 DS 735

Pelle

Fra : Jimmy

Dato : 10-03-02 10:21

Hvis tegne programmer eller Publisher eller lign. kan vise både Pantone (er
det ikke Pantone farver du referer til) og RGB, kan du se det i et af disse
programmer.

--

Mvh Jimmy

Fra : Pelle Haleløs

Dato : 11-03-02 16:51

Jeg ved det ikke, da jeg ikke har læst den omtalte standard - det ser ud til
at
det bliver nøvendigt;-(

Jeg er ikke grafiker og aner intet om pantone-farver, jeg håbede bare at det
var paratviden
her i gruppen

Tak for hjælpen alligevel..

Jimmy <pleasereplyingroup@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c8b2459$0$97459$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Madsen

Dato : 12-03-02 13:53

Pelle Haleløs skrev:

> Jeg ved det ikke, da jeg ikke har læst den omtalte standard - det
> ser ud til at det bliver nøvendigt;-(

Til orientering, så ser Jimmy og mange andre ikke dit svar fordi du
indleder det med Sv: Det er en af de grove fejl i den danske udgave af
Outlook Express. Mange Internetudbydere har valgt at sortere sådanne
indlæg fra på deres newsserver.

Enten kan du opgradere til mindst version 5.01 af OE, hvor du så har
mulighed for at ændre det til Re: inde fra programmet af, eller også
kan du køre Henrik K. Hansens fix fra denne side:
<http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/hjaelpeprogrammer.html>
(Sv til Re og et korrekt message-id)
Du kan selvfølgelig også rette det selv hver gang du besvarer et
indlæg, men det er vel nemmere at det bliver gjort automatisk.

Se evt. også:
<http://kommunalbastards.org/oe/>

Madsen.