Andet multimedie
bentjuul 3670
newbie til gif animationer
Fra : Rysz

Dato : 06-03-02 23:02

Hejsa NG

Jeg vil gerne have et stort @ til at dreje rundt.

Men jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg skal gøre

Jeg har anskaffet PSP 7 og Ulead gif animator.

Men jeg kan ikke finde noget hvor man kan dreje emnet
om sig selv ??

Er det bare mig der er dum eller hva´ ??

På forhånd tak

Jan rysz

Fra : R.O.

Dato : 06-03-02 23:23

"Rysz" <rysz@mail.dk> wrote in message

> [...]
>
> Jeg har anskaffet PSP 7 og Ulead gif animator.
>
> Men jeg kan ikke finde noget hvor man kan dreje emnet

Google er en gave fra de højere uopnåelige krafter! 3 seks her fra =>
http://www.ulead.com/learning/ga.htm

/R.O.

Fra : R.O.

Dato : 07-03-02 00:49

"R.O." <punisherolsen[REMOVE]@hotmail.com> wrote in message

> Google er en gave fra de højere uopnåelige krafter! 3 seks her fra =>
> http://www.ulead.com/learning/ga.htm

Ehm. Det var så lige det med det 3d; noget som animator åbenbart ikke
varetager ligeså brugervenligt som de andre.

Hvis det kun drejer sig om at animere et @ aka. <af> ville jeg -via Google
selvfølgelig- finde en freeware gif et sted derude...der må sgu være et ton
af dem (inkl. de der gyselige line breakers).

/R.O.

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 06-03-02 23:29

> [...]
>
> Men jeg kan ikke finde noget hvor man kan dreje emnet
> om sig selv ??
>
> Er det bare mig der er dum eller hva´ ??

Hej.
Hvis jeg forstår dig ret er det et 3d-@ du vil ha' til at dreje rundt.

Til det skal du bruge en eller anden form for 3d-program, Ulead har lavet et
rigtig godt program der hedder Ulead 3d til sådan noget. Det kan gemme som
en masse ting, bl.a. gif.

Hilsen
Lisbeth
--
~~~~~No outfit is complete without a few cat hairs~~~~~
http://cutiecats.dk

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 07-03-02 02:37

On Wed, 6 Mar 2002 23:02:25 +0100, "Rysz" <rysz@mail.dk> wrote:

> [...]
> Jeg har anskaffet PSP 7 og Ulead gif animator.
> Men jeg kan ikke finde noget hvor man kan dreje emnet

Åh gud, ikke flere animerede giffer på 'nettet! :(

Nå, men hvis det absolut er det du vil ha', så prøv Xara3d - meget
simpelt at bruge og giver jævnt pæne resultater på meget kort tid. En
trial-version kan downloades (kun 1MB!) fra
http://www.xara.com/products/xara3d hvor yderligere info også kan
findes.

Men... inden du kaster dig over det vil jeg råde dig til at kigge på
nogle større websites og tælle hvor mange animerede giffer du finder
udover bannere. INGEN! Lav et tekstlink i stedet, det er langt pænere
og folk skal nok få øje på det hvis de vil skrive til dig.

Nu ved jeg ikke hvad du vil lave, men jeg har en lille drøm om engang
at kunne få udryddet alle de grimme roterende og blinkende dimser, der
findes på de fleste private "hjemmesider" [*1] og i mange tilfælde
også på firma"hjemmesider" [*1]. Åh... og animerede baggrunde! :(

Jeg håber ikke du eller andre tager dette ilde op, men jeg synes det
er synd at nogen skal bruge mange timer på at lave noget der er grimt,
når man kan få et pænere resultat ved at lytte til et par råd. :) Nu
har jeg givet et råd til hvordan du kan lave din GIF og fortalt at du
bør undgå det. Så er det op til dig hvad du vil.

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen

[*1] - Det hedder et website!

Fra : Rysz

Dato : 07-03-02 08:57

Jeg takker for rådet og ja....jeg kan godt følge dig !!

Alle disse snurende tingester er til at blive tosset af.....men !

Det jeg skal bruge @´et til, er en angiver til indkomne email.....der kun
skal køre på min egen PC...

Og blandt andet derfor er de i forvejen lavede gif´s der ligger på nettet
ikke gode nok ( læs: for små )

Jan Rysz

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 07-03-02 21:38

On Thu, 7 Mar 2002 08:56:32 +0100, "Rysz" <rysz@mail.dk> wrote:

> Jeg takker for rådet og ja....jeg kan godt følge dig !!
> Alle disse snurende tingester er til at blive tosset af.....men !

> [...]

Hej Jan.

Pyha, det var rart at høre! :)

Xara3D er som sagt et oplagt valg, og den kan/kunne rendere direkte
til GIF format. Det er nu noget tid siden jeg prøvede det, men jeg
kunne ikke forestille mig at det har udviklet sig i negativ retning.

Dengang tog det mig kun få minutter at lave en lille animation med et
roterende logo - og det var helt uden evner indenfor 3D. Prøv det.

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen