skidt i kaburatorer?
Fra : S.G

Dato : 06-03-02 21:48

hmm rf´eren blev kørt til Odense igår aftes i helt tør vejr hele vejen..
Den går ret ujævt i bunden, men drejer man håndtaget går den rent fra cirka
4-5k rpm og op..
Har givet den kaburator sprit, det hjalp ikke rigtig, så jeg går udfra det
er skidt, snams i kaburatorerne, da den har stået med afmonteret tank her i
vinters...
Jeg skiftede tændrør inden afgang, og cyklen gik upåklageligt i starten af
november da den blev sat ind
Kan det bekræftes?

Sebastian, Odenes
RF400R

Fra : Rasmus Hauch

Dato : 06-03-02 23:00

> Har givet den kaburator sprit, det hjalp ikke rigtig >

Har du prøvet at fylde noget frisk benzin på?
Rasmus ZX9R-C

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 06-03-02 23:27

"S.G"
skrev
SNIP
> Jeg skiftede tændrør inden afgang, og cyklen gik upåklageligt i starten af
> november da den blev sat ind
> Kan det bekræftes?
*****************************
Hmmm, det kan jeg ikke bekræfte

Umiddelbart lyder det som dengang jeg havde vand i mine karburatorer.
Det blev konstateret ved at løsne bundskruen i karburatorerne og tappe
benzinen ud i en frysepose. Herved kunne man se små vand perler/bobler i
bunden af posen.

--

/Jens S., Esbjerg
GSX 600 F & GN 125

Fra : Armand

Dato : 07-03-02 16:50

Jens S., Esbjerg <jesvFJERN-FRA-F-TIL-SNABELA@jubiipost.dk> skrev i en

> [...]
> Det blev konstateret ved at løsne bundskruen i karburatorerne og tappe
> benzinen ud i en frysepose. Herved kunne man se små vand perler/bobler

Jup!
Og skulle det være snavs der er problemet, så kommer dét også med ud den
vej!

Frysepose?
Holder så'en ka'l virkelig til bensin :-/
I så fald er det et af de gode tip til mit erfaringsregister

--
Armand.

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 07-03-02 23:01

"Armand"
skrev
SNIP
> Frysepose?
> Holder så'en ka'l virkelig til bensin :-/
> I så fald er det et af de gode tip til mit erfaringsregister
***************
Hmm Armand - tjek lige dit erfaringsregister
Jeg tror at for ca. 1 år siden var du også skeptisk, idet du mente at
plastikken blev opløst af benzinen .......
Da der er tale om noget der tager måske max. 5 minutter når plastikken knapt
at finde ud af, at det er benzin der er i posen.
Fordelen ved posen er helt klart, at man kan få den ind under
karburatorerne. Da jeg køber syltetøj i 750 gr. størrelsen, er de ikke lige
så nemme at bakse med

Vi må lige diskutere plastikposernes brugbarhed over en is ved Karoline på
et tidspunkt !

--

/Jens S., Esbjerg
GSX 600 F (stadig i 20 gr. varme) & GN 125

Fra : Ole Baun

Dato : 07-03-02 23:35

"Jens S., Esbjerg" <jesvFJERN-FRA-F-TIL-SNABELA@jubiipost.dk> skrev i en
meddelelse news:3c87e3e4$0$12840$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> at finde ud af, at det er benzin der er i posen.
>
> Vi må lige diskutere plastikposernes brugbarhed over en is ved Karoline på

Det kunne jo også være at der var en der har en frysepose, en sjat benzin,
et stopur, (og / eller en kalender) så vi kunne få spændingen udløst.

Ole Baun

Fra : iMok

Dato : 08-03-02 01:14

d. 7-3-2002 23:34 skrev Ole om fryseposer:

> Det kunne jo også være at der var en der har en frysepose, en sjat benzin,
> et stopur, (og / eller en kalender) så vi kunne få spændingen udløst.

Ok, nu kan jeg ikke dy mig :)

http://www.cheeseracing.org/

Intet med mc'er eller benzin, bare lidt med plastikposer og tid... Xp

-imko

Fra : Armand

Dato : 08-03-02 17:48

> [...]
> Jeg tror at for ca. 1 år siden var du også skeptisk, idet du mente at
> plastikken blev opløst af benzinen .......

Jamen, når nu det kræver indtil flere installationer at få sådant til at
hænge på harddisken (forøvrigt bedste bevis på at det sjældent er noget
jeg blot har hørt en enkelt gang at jeg udbreder mig om!)

> Vi må lige diskutere plastikposernes brugbarhed over en is ved
Karoline på
> et tidspunkt !

Jup!
Jeg må se at låne en model med let tilgængelig bensinhane til
lejligheden

Hvornår ér første Karoline-møde forøvrigt?
(der er foreslået en D.F.M.-fest i Fredericia aftenen inden!)

--
Armand

Fra : PHK

Dato : 09-03-02 18:24

> [...]
> Jeg tror at for ca. 1 år siden var du også skeptisk, idet du mente at
> plastikken blev opløst af benzinen .......

Pas på hvis du bruger et cola-krus fra McDonald.

De kan sgu ikke engang holde til at have Cola i i længere tid :)

--
_
|_|

Fra : Armand

Dato : 10-03-02 00:14

PHK <phk@esenet.dk> skrev i en news:a6dv48$cn2$4@sunsite.dk...

> Pas på hvis du bruger et cola-krus fra McDonald.
> De kan sgu ikke engang holde til at have Cola i i længere tid :)

Mac-D, er ikke skabt til at sidde og hænge over cola'erne!
Det er også derfor de hælde så meget is i krusene: Hvis ikke at man er
lidt koncentreret som kunde bliver cola'en tynd

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-02 23:36

"S.G" <diller@mbox301.get2net.dk> wrote in message
> hmm rf´eren blev kørt til Odense igår aftes i helt tør vejr hele vejen..
> Den går ret ujævt i bunden, men drejer man håndtaget går den rent fra
cirka
> 4-5k rpm og op..

En halv liter sprit i tanken.
Og skru' så vand tømnings boltene ud - som sidder i bunden af
kaburatoren/erne - tøm vandet fra og skru' dem i igen.
Tag en lommelygte og lys ned i tanken - og se efter vand - nogle små bobler
der flyder rundt på bunden af tanken - formentlig nede omkring hanen - da
den tit sidder nederst i tanken.
sug vandet op med et lille rør på 30 - 40 cm og en diameter på 2 - 3 mm. -
monteret med en passende slange i enden, som du kan suge i ...

Mvh
Allan Rasmussen

Fra : Armand

Dato : 07-03-02 16:58

Allan Rasmussen <luise (a) mail.tele.dk> skrev i en
> [...]
mm. -
> monteret med en passende slange i enden, som du kan suge i ...

- - - Eller også blot afmontere slangen og tømme en god mængde bensin ud
v.h.a. PRI eller reserve-pos.!
Tømmer man ud i f.eks et syltetøjsglas, eller en frysepose (TM by: Jens
S), kan man evt. fjerne vandet derfra (evt. med sprit alene?) og
genbruge det udtømte (dér vil en frysepose være meget praktisk i forhold
til hæld/spilde problemet med et syltetøjsglas: Klip det nederste hjørne
fint af og lad bensinen pisse tilbage!)!

--
Armand.