Honda CB 450S vs Kawa GPZ500s
Fra : Kim Hansen

Dato : 06-03-02 19:31

Først tak for svarende omkring mine spørgsmål om CB 450S tidligere.

Nu har jeg så været lidt mere rundt og kigge og har fået øje på GPZ500s fra
Kawasaki og syntes faktisk den ligner mig mere end en CB450S ;), men er det
en maskine som er værd at vælge fremfor en CB450S ? jeg har set en '93 til
38.000,- som har kørt 40.000 km. og er der noget specielt jeg skal være
opmærksom på med en GPZ500S, og ca. hvor mange km. er der tilbage i en
GPZ500 med 40-50.000 km. på "klokken"?
Jeg er selvf. ikke ude på at starte en krig mellem Honda og Kawa folk men er
bare blevet lidt lun på en GPZ'r og tror derfor jeg vil blive gladere for en
GPZ også selvom en sådan er 10-15.000,- dyere end en CB450S men vil lige
rådføre mig med jer :).

Mvh. Kim Hansen (ham der er kommet i tvivl!)

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 06-03-02 21:40

"Jeg er selvf. ikke ude på at starte en krig mellem Honda og Kawa folk"
Det har du lige gjort

Jeg kender ikke meget til GPZ, men har egentlig aldrig hørt noget skidt.

Jeg ville egentlig bare sige at hvis du bevæger dig op i nærheden af 40kkr
bliver udvalget også noget større. Til den pris der det muligt både at finde
en XJ600 (som jo har 4 cyl., et plus hvis du spørger mig) eller en nyere
GS500 og en række andre.

Det hele afhænger dels af din fysiske størrelse, brug, antal km/år, pris på
forsikring m.m. Ja, det er et svært valg. Men det bliver helt sikkert sjovt
når du først har fået MC'en.

Vi ses derude.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Armand

Dato : 06-03-02 22:03

Kim Hansen <kim@translator-lykke.dk> skrev i en
> [...]
er det
> en maskine som er værd at vælge fremfor en CB450S ?

GPZ 500 S er betragteligt:
- Nyere!
- Højere ydende!
- Bedre kørende!
- Og (alene vurderet ud fra vandkølingen:) mere holdbar!

Ryg på!

--
Armand.

Fra : m.poll

Dato : 06-03-02 23:01

Hej Kim

Jeg kan på det varmeste anbefale en GPZ 500S, Den er stabil og kører fint.
Det eneste umiddlebare problem er kronrørslejerne. De er ikke for gode, men
mon ikke de er blevet skiftet hvis det er en 93 du har kig på.
Jeg havde en 95 i et par år, uden at der var de store problemer, det eneste
jeg fik skiftet var kronrørslejerne. Den ene bremsecaliper havde en tendens
til at hænge lidt, men det blevet klaret med at skille dem af og rense dem.
Jeg skiftede også forrørene på udstødningen da de var meget rustne.
Så hvis den er pæn og velholdt kan du godt købe den.

Med venlig hilsen
Martin
Aprilia SL 1000
Ex GPZ 500 S i pisgul
www.martinpoll.dk

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 06-03-02 23:22

> [...]
> rådføre mig med jer :).
>
> Mvh. Kim Hansen (ham der er kommet i tvivl!)

Havde jeg valget mellem en CB450S eller en GPZ500S, ville jeg helt klart
vælge Kawa`en bl.a af de grunde Armand nævner.

Der er hos min lokale forhandeler Roberts MC ( www.robertsmc.dk )
2 stk til salg, en årg. 88 til 34.800 kr.- og en årg. 92 til 41.800 kr.-

Prøv også www.mc-basen.dk der er så vidt jeg husker også en del til salg
både fra private og forhandler.

Dan
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERNMIG" fra adr. ved svar

Fra : Steen Gruby

Dato : 06-03-02 23:59

On Wed, 6 Mar 2002 19:30:52 +0100, "Kim Hansen"
<kim@translator-lykke.dk> wrote:

Hej Kim.

> [...]
>GPZ også selvom en sådan er 10-15.000,- dyere end en CB450S men vil lige

En af NG'ens tidligere flittige skribenter, Rasmus, havde en GPZ500.
Det jeg har set ham lave med den garanterer for at den er velkørende.
Efter kort tid på en bane gik den konsekvent med fodhvilerne i jorden
i hvert sving, uden at den havde stabilitetsproblemer.
Der var ikke de store problemer med den - Så vidt jeg husker var
Rasmus's vedligeholdelsesbudget indenfor det særdeles rimelige.
Efter at have fulgt den et par år ville jeg ikke have betænkeligheder
ved at eje sådan en.
Jeg kender ikke ret meget til CB450, men den min tidligere kollega
havde var vist ret stabil.
Men jeg har ikke set den kørt som Rasmus's GPZ500 blev, så jeg tør
ikke rigtig sammenligne dem direkte.
Men med det jeg har in mende, tror jeg at jeg ville vælge Kawa'en.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 07-03-02 22:30

Hejsa

Ja, jeg har også en Gpz'er der står og venter på at komme ud igen. det er en
'96'er som sidste sommer fik nye kronrørslejer, og den kører fint.
Jeg er yderst tilfreds med cyklen, om end jeg ikke har kørt på så meget
forskelligt. - den er let, og nem at have med at gøre. En enkelt ting,
modellen blev opdateret i '94 (mener jeg det var) med bla. skive bagtil, og
ny kåbe. Det er så vidt jeg ved forskellen, så hvis du kan finde en '94'er
eller nyere er det nok værd at tage med, eftersom skiver er lidt sjovere end
tromler (IMHO.)

Mvh
Kristoffer