Må jeg det...??
Fra : Egon Wille

Dato : 06-03-02 18:27

Hej alle,
lige én på spørgeren...!!!
Må jeg stifte et nyt firma, mens et ApS jeg har har haft er under
tvangsopløsning...??

Og så lige én mere - nu vi er i gang.
Kan mit holdingselskab (et ApS) stifte et alm. firma, der ikke er ApS eller
A/S - altså i virkeligheden et enkeltmandsfirma..????
Hvis jeg stifter firmaet som enkeltmandsfirma selv, kan jeg jo ikke få det
ind under holdingselskabet senere - med de
skattemæssige fordele der er i det.
mvh, egon

Fra : Peder Porse

Dato : 06-03-02 22:58

Hvis du ikke selv e rerklæret konkurs kan du godt stifte andre
selskaber, hvís du i 'øvrigt kan skaffe stiftelseskapitalen.

Men alle dine mulige konstruktioner tyder da lidt på manglende solvens
eller hvad det nu er. -men det er ------måske helt forkert tænkt.?
pp

Fra : Egon Wille

Dato : 06-03-02 23:00

Nu er der jo ike tale om stiftelse af et nyt ApS
- derfor ingen stiftelseskapital.
Det er ikke et spørgsmål om solvens.