HJÆLP !
Fra : Buhl

Dato : 06-03-02 15:23

Jeg er "kommet til" at sætte opløsningen / refresh raten for højt på min
G3 - hvordan starter jeg op i failsafe mode således jeg kan få billede på
monitoren igen????

mvh.

Buhl

Fra : Jesper

Dato : 06-03-02 15:36

in article a658sn$brv$1@sunsite.dk, Buhl at buhl@REMOVEcs.auc.dk wrote on
06/03/02 15:23:

> [...]
> G3 - hvordan starter jeg op i failsafe mode således jeg kan få billede på

Prøv at starte op med skiftetast nede.
--
Jesper
OS X does not crash.. operators do

Fra : Maciek

Dato : 06-03-02 15:40

tast æble+alt+p+r når du starter computeren. Vent til du hører *bim* 2
gange, slip tasterne.
(resetter pram og din skærm starter normalt op igen)

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-03-02 15:42

Hej Buhl

Start og zap PRAM ved at holde COM+ALT+P+R nede og lad startlyden komme 4-5
gange, slip tastkombinationen og hold så SHIFT nede, så vil maskinen starte
op helt uden udvidelser og starte i standard mode.

Åbn så mappen 'Indstillinger', slet 'Finder indst.', 'System indst.', 'Mac
OS indst.' og 'Skærm indst.'. Vælg 'Start igen' fra menuen 'Speciel', - og
det skulle gerne være klaret, - alt forudsat, du kører OS 8 eller 9. - Hvis
det er OS X, så må andre vise vej...

Du burde også kunne starte fra en Mac OS 9 CD og så slette de samme
indstillinger.

Buhl wrote:

> Jeg er "kommet til" at sætte opløsningen / refresh raten for højt på min
> G3 - hvordan starter jeg op i failsafe mode således jeg kan få billede på
> monitoren igen????

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Text Processor in The World
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Morten Reippuert

Dato : 06-03-02 20:42

In article <a658sn$brv$1@sunsite.dk>, "Buhl" <buhl@REMOVEcs.auc.dk>
wrote:

> Jeg er "kommet til" at sætte opløsningen / refresh raten for højt på min
> G3 - hvordan starter jeg op i failsafe mode således jeg kan få billede på
> monitoren igen????

zap PRAM (eller NVARM)
Start med skifte tasten ned og brug kontrolpanelet "Skærm" fra din Mac
OS 8.x CD til at vælge en gyldig opløsning.

Det er muligt at det kontrolpannelet allerede er instaleret på HD'en i
en undermappe af "Apple Ekstra Arkiver"

Fra : Buhl

Dato : 07-03-02 00:15

Takker mange gange for svarene :)