Sende SMS fra Visual Basic
Fra : Flemming Klug

Dato : 06-03-02 14:41

Hej NG.

Skulle der mon være nogen af jer der har prøvet at sende SMS beskeder til
mobiltelefon fra VB. Hvad skal der til for at det kan lykkes ?

På forhånd tak

Flemming Klug
fklug@mail.dk

Fra : Frowner

Dato : 06-03-02 15:28

Ja jeg har da engang lavet en sms bomber, tror det var noget med 1 eller 2
sms'er i sekundet...

Du skal bare sende en e-mail:
tror jeg:
nummer@sms.tdm.dk

Fra : OleJ

Dato : 07-03-02 08:53

Hej Flemming

Det er faktisk meget nemt...alle mobiltelefoner har en email adresse, som du
kan bruge til at sende SMS via email. Den som Frowner angiver duer kun til
TDC telefoner (eller Telmore som bruger deres net). Men alle andre udbydere
har lignende mail adresser til deres telefoner/abonnenter...det er bare at
finde ud af hvilket domæne de bruger til det, og så sætte nummeret ind før
"@"

//OleJ

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 08-03-02 15:46

OleJ <olj@sol.dk> skrev i en
> [...]
er bare at
> finde ud af hvilket domæne de bruger til det, og så sætte

Jeg mener at det nærmest er blevet umuligt at sende på den måde
efter man har indført nummerportabilittet.
Før kunne man se på nummerserien hvor det hørte hjemme, men det
kan man jo ikke mere.

Ole Gaarde Kristensen
- Fornærm aldrig 7 personer hvis du kun har en seksløber -

Fra : Gul

Dato : 08-03-02 20:56

har lavet et lille program der sender via ovennævnte email adresse, og det
virker til alle selskaber jeg har prøvet (Telia, TDC, Telmore, Sonofon og
Orange) Tror måske at det netop virker efter nummer portabiliteten er
indført.. Har desværre mistet kildekoden, har kun en exe tilbage ..

Fra : Rayman

Dato : 09-03-02 10:07

Jeg havde engang en OCX som kunne. Den ringer op (via modem) til TDC's
server, og herfra kan man så sende operatør logoer og sms'er og alt mulig
andet (slet telefonbog:)). Den virker uanset nummerportabilitet, men den
koste selvfølgelig lidt tlf. regning.

Mvh. Rayman

Fra : Gul

Dato : 09-03-02 16:06

Og kræver modem Duer ikke på kabelmodem og ADSL.

Fra : Niels Henriksen

Dato : 17-03-02 18:06

"Rayman" <rayman_dk@email.com> wrote in message
> [...]
> andet (slet telefonbog:)). Den virker uanset nummerportabilitet, men den

Er det noget du stadig har?

Niels

Fra : Rayman

Dato : 18-03-02 12:09

Desværre.... Det var en "30 day Trial", og den røg ud derefter...

Mvh. Rayman

Fra : DennisP

Dato : 17-03-02 20:07

Ang. problemet med nummerportabilitet. Kunne man så ikke sende den
pågældende sms til samtlige udbydere (der er trods alt ik så mange),
hvis man skulle være i tvivl om hvor den skal hen?

Mvh og sable mig ik ned, da det bare er en tanke
Dennis C