Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
To interface.
Fra : Fischer

Dato : 06-03-02 11:15

Jeg har nu surfet en hel masse rundt efter et digitalkamera der kan opfylde
mine krav, men jeg har ikke haft succes. Er der nogen der kan hjælpe?

Krav: 2 Megapixel
Interface: Både USB og seriel.

*Fischer

Fra : J@N

Dato : 06-03-02 11:58

Det lyder som et ultimativt krav, så er du parat til at ofre lidt ekstra
udstyr:

Canon S10 S20 G1 har USB forbindelse

og så køber du bare sådan en her til Euro 20,-

Canon IFC-200 PC S serielles Anschlußkabel f.S10/20/G 1

Jan

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 06-03-02 12:23

"Fischer" <express@get2net.dk> wrote in message
> Jeg har nu surfet en hel masse rundt efter et digitalkamera der kan
opfylde
> mine krav, men jeg har ikke haft succes. Er der nogen der kan hjælpe?

Fx Olympus C3040 og C2100 (sidstnævnte er jeg personligt er indehaver af, og
jeg anbefaler det gerne kan det lille trick.

Men du skriver desværre ikke hvorfor du ønsker kameraet skal have begge
muligheder - en anden vej at gå var fx at købe separat udstyr til at stå for
oversættelsen mellem seriel og usb (en "konverter"), så kan du nemlig stadig
vælge det kamera du synes tager de bedste billeder - og så klare den
tekniske del på den anden måde.

// Steffen

Fra : Fischer

Dato : 06-03-02 12:42

> Fx Olympus C3040 og C2100 (sidstnævnte er jeg personligt er indehaver
> af, og jeg anbefaler det gerne kan det lille trick.

C2100 er nok for avanceret.

Det skal bruges af nogle produktionsfolk, så et snapshot vil være fint.

> [...]
stadig
> vælge det kamera du synes tager de bedste billeder - og så klare den

Det skal bruges i både en NT4 maskine (seriel) og en W98 maskine (USB).

Kan man få en USB->seriel konverter?

*Fischer

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 06-03-02 13:48

> Det skal bruges af nogle produktionsfolk, så et snapshot vil være fint.

Dvs brugervenlighed er den vigtigste parameter, derefter at det er "solidt"

> Det skal bruges i både en NT4 maskine (seriel) og en W98 maskine (USB).
> Kan man få en USB->seriel konverter?

Seriel vil også virke på win98, men da alle nyere kameraer har usb, vil jeg
nok blot købe en ekstern læser til ~500kr til serielporten. Så bliver
brugervenlighed til at det skal være nemt at tage hukomelsen ud og putte i
læseren.

Min erfaring med mit ixus er at usb stikket er noget spinkelt, og at jeg
ikke ville bryde mig om at "nogle produktionsfolk" skulle bruge det dagligt.
Så hellere tage korte ud. Det olympus jeg tidligere legede med havde seriel
forbindelse med et lille jackstik - det virkede umiddelbart mere solidt.

--
Anders Majland - Digital Ixus

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 06-03-02 14:13

"Anders Majland wrote:

> [...]
> vil jeg nok blot købe en ekstern læser til ~500kr til serielporten.
> Så bliver brugervenlighed til at det skal være nemt at tage

Det er sådanset en udmærket løsning du foreslår, jeg vil dog lige
tilføje, at seriel overførsel af billeder, er noget der tager tid - lang
tid, så den bedste løsning vil være en USB-læser, og et USB-kort til den
maskine der ikke har USB.

Fra : thl

Dato : 06-03-02 14:30

> [...]
> tilføje, at seriel overførsel af billeder, er noget der tager tid - lang
> tid, så den bedste løsning vil være en USB-læser, og et USB-kort til den

Der så blot et problem,- Windows NT understøtter ikke USB.
Løsningen her er en kortlæser til parallelport.At overføre billeder
serielt er en laaaangsooom affære.
Mvh
Thorbjørn|

Fra : William

Dato : 07-03-02 09:53

> [...]
seriel
> forbindelse med et lille jackstik - det virkede umiddelbart mere solidt.

Bare for at sige at jeg er fuldstænding enig - Canon kunne godt arbejde lidt
med styrken i deres forbindelse til
computeren...Det er mig noget skrøbeligt, men skal ik kunne sige om det
oftere går i stykker: Har ikke oplevet det eller hørt om det. Men det virker
altså skrøbeligt, så jeg er forsigtig :)

William A. Husted, eaid.dk