Pil
Fra : lene

Dato : 06-03-02 10:09

Hejsa!

Jeg vil gerne have meget hurtigtvoksende piletræer. Jeg så nogen engang i et
eller andet ugeblad, hvor de beskrev denne specielle pileart som særdeles
hurtigtvoksende, omkring 4 meter pr. år.(Blev brugt til at lave huler med).
Jeg kan ikke huske hvad den hed.
Er der mon nogen her, som kan hjælpe mig?

Regnvejrshilsner fra Lene!

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 06-03-02 11:22

On Wed, 6 Mar 2002 10:08:44 +0100, "lene" <lene@satzone.com> wrote:

> [...]
>hurtigtvoksende, omkring 4 meter pr. år.(Blev brugt til at lave huler med).

Båndpil/energipil (Salix viminalis)
Den bliver pænest hvis den bliver klippet ned med års mellemrum så den
bliver som en slags krat. Den bliver ikke et stort flot træ.. men den
gror stærkt.

http://www.gartneriet.dk

Fra : gerda nicolaisen

Dato : 06-03-02 16:48

On Wed, 6 Mar 2002 10:08:44 +0100, "lene" <lene@satzone.com> wrote:
Hej Lene.
Prøv at gå ind på denne side om pilefletning og salg af stiklinger:
http://Smidie.homepage.dk
Der er labyrinter og hytter flettet af pil.