sortering af TfileListBox
Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 06-03-02 01:07

Jeg har anvendt en sådan til at vise indholdet af en mappe. På min
udviklingsmaskine vises indholdet usorteret, som filerne er lagt ind i
mappen. - det er det jeg ønsker.
På driftsmaskinen vises de sorteret ! - hvorfor?

Det har tilsyneladende ikke noget med pref-visning i explorer at gøre.

finn

--
--- CykelSmeden.... edb på gadeplan

Hvis intet er anført, taler jeg om RH 7.1
og når jeg spørger, er det bare fordi jeg ved for lidt!

Fra : Yngve Damgaard

Dato : 06-03-02 10:31

Hej
Når en Tfilelistbox metoden update kaldes (dette sker også fra andre
metoder i Tfilelistbox)
så sorteres listen efter filnavn, jeg ved ikke hvordan man ændrer dette, men
en anden løsning
kune være at overføre filerne til en TListBox i rækkefølgen lastaccessstime
vha. findfirst osv.

Yngve

Eksempel:
procedure GetUnsortedFileList;
var
SearchRec: TSearchRec;
DosDate : word;
DosTime : word;
begin
if FindFirst('c:\temp\*.*', faAnyFile, SearchRec)=0 then
repeat
if not FileTimeToDosDateTime(
SearchRec.FindData.ftLastAccessTime,DosDate, DosTime) then
exit
else
form1.listbox1.Items.AddObject(SearchRec.Name, TObject(DosTime or
(DosDate shl 16)));
until FindNext(SearchRec) <> 0;
FindClose(SearchRec);
end;

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 07-03-02 01:43

"Yngve Damgaard" <yngve@yyy.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> exit
> else
> form1.listbox1.Items.AddObject(SearchRec.Name, TObject(DosTime or

Tak! for en smukt instruktivt svar.
-så det svar fik mig til at tænke en ekstra gang over hvad det var jeg
ville -og det er jo aldrig så galt.

jeg løste det med i stedet for at steppe igennem listen, lavede

filelistbox.itemindex := random (filelistbox.items.count) ;

Så nu kommer de 5 abbanumre aldrig egter hinanden mere

That's KISS :>)

greetings finn