moms udregning
Fra : dansk

Dato : 05-03-02 22:57

jeg har snakket med min fatter om hvordan man regner moms ud
ok man regner moms på følgende måde.
hvis man køber en brænder fra grossiten til 800 kr uden moms. skal man regne
momsen ud 800*0,25 = 200 kr
200 kr er den kalder man den ingående moms
derefter siger man okay jeg vil have 200 kr for mit dæknings bidrag altså -
løn, el, fragt osv.
det giver 200 plus 800 = 1000 kr.
så skal man til at regen den udgående moms ud 1000*0,25 =250 kr således at
brænderen kommer til at koste 1250 kr for køber incl .moms
derfor skal jeg betale 250-200 kr. = 50 til told og skat.
og en fortjeneste på 150 kr.

er det så nemt. eller er det

er det rigtit forstået eller hvad ?

hilsener jens

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 05-03-02 23:11

"dansk" skrev:

> hvis man køber en brænder fra grossiten til 800 kr uden moms. skal man
regne
> momsen ud 800*0,25 = 200 kr

Korrekt.

> [...]

Korrekt.

> derfor skal jeg betale 250-200 kr. = 50 til told og skat.

Din fortjeneste vil være 1000-800=200 kr.

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes
--
Såfremt bedækningen af hoppen sker ved, at en hingst bedækker hoppen
naturligt, er det Told- og Skattestyrelsens vurdering, at ydelserne er

Fra : The BMA man

Dato : 07-03-02 15:32

On Tue, 5 Mar 2002 22:57:22 +0100, "dansk" <****@ofir.dk> wrote:

Som Kenn også skrev, er mange af dine udregninger rigtige - men til
sidst går det galt.

>derefter siger man okay jeg vil have 200 kr for mit dæknings bidrag altså -
>løn, el, fragt osv.
>det giver 200 plus 800 = 1000 kr.

Og lige her skriver du det jo selv - du har en fortjeneste (på dette
ene produkt) på kr. 200. Og altså ikke de 150 du kommer frem til
senere.

>er det så nemt. eller er det

Nej.
Når du regner din fortjeneste ud, har du overhovedet ikke momsen inde
i billedet. Hvis du endelig vil gøre det bøvlet for dig selv, så er
regnestykket:

Salg i/m      1250
Køb i/m      1000
Diff.      250
Heraf moms   50   som du også selv regnede ud
Overskud   200

Stay loving & keep cool

Brian Madsen

PS. When answering me via email please remove NOSPAM from my email address.