Nyt hardware?
Fra : Lars Willum Christia~

Dato : 05-03-02 23:12

Hej gruppe.

Jeg vil bare høre om I mener, at jeg snart bør tænke på at skifte mit
grafikkort ud, så jeg kan nå at spare lidt penge sammen?

Soltek SL-75KAV Bundkort
AMD Athlon 1,2 Ghz
Asus V7700 Geforce 2 GTS 32 mb ddr ram
30 Gb IBM harddisk 7200 Rpm
384 mb pc133 ram

Mvh. Lars.

Fra : TBC

Dato : 06-03-02 04:32

"Lars Willum Christiansen" <liladomo@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg vil bare høre om I mener, at jeg snart bør tænke på at skifte mit
> grafikkort ud, så jeg kan nå at spare lidt penge sammen?

Når du skal til at spille Unreal 2 er der ingen vej uden om. Med dit system
vil selv et Geforce 4 Ti4600 være bottleneck endog i 640x480. Som dit system
er vil dit GF2 allerede nu være dét i en stor del af de nyere spil, særligt
hvis du spiller i de højere opløsninger.

ps. hold dig væk fra Geforce 4 MX

TBC

Fra : Lars Willum Christia~

Dato : 06-03-02 13:49

Hva. med i 1024x768. Jeg spiller MOHAA, RTCW og AvsP2

Mvh. Lars.

Fra : TBC

Dato : 06-03-02 19:15

"Lars Willum Christiansen" <liladomo@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hva. med i 1024x768. Jeg spiller MOHAA, RTCW og AvsP2

1024 x 768 er ikke så voldsom en opløsning. Og jeg har personligt aldrig set
benchmarks på Avp 2.

Det vigtiste vil dog altid være din egen oplevelse. Jeg sidder med at GF3
Ti500 og kan se at det i MOHAA med alle grafiksettings sat til Max faktisk
lader sig mærke at volumertric smoke, i hvertfald i 1280 opløsningen (men nu
er jeg også vanskelig får jeg altid at vide). Jeg mener iøvrigt at MOHAA er
bygget over Quake 3 engine, hvorfor du formentligt kan scalere nogenlunde
med Q3 benchmarks: http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1583&p=9

Der er benschmarks til RTCW (demo) med forskellige grafikkort her:
http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1583&p=11

Men i den forbindelse er det vigtige at dit samlede system har en sustained
framerate på over 60 ihvertfald og også gerne over 75. Om den er f. eks110
eller 285 er egentligt ligemeget, eftersom det menneskelige øje afligevel
ikke ville kunne se forskel.

TBC