Kan det betale sig at købe hjelm i Tysklan~
Fra : Glavind

Dato : 05-03-02 22:38

Hej.
Skal til at have ny hjelm, er det evt. billigere i Tyskland.
Mvh
Glavind

Fra : Neser

Dato : 06-03-02 15:56

> Skal til at have ny hjelm, er det evt. billigere i Tyskland.

Det kommer an på hvilken hjelm du skal have.
Min Shoei Raid i sort kunne jeg spare ca. 400 kr. på og hvis jeg skulle have
haft en mere speciel model af samme mærke/model, kunne jeg ha' sparet ca.
1000 kr., men kig på følgende hjemmesider og sammenlign med en dansk
forhandler. (du kan evt. også prøve hjelmen i DK og så få den sendt fra
Tyskland!)

http://www.hein-gericke.de
http://www.louis.de

--
- Neser
Neser@neser.dk

Fra : Armand

Dato : 06-03-02 21:20

Glavind <glavind@cyberdude.com> skrev i en
> Hej.
> Skal til at have ny hjelm, er det evt. billigere i Tyskland.

Ja!
Men i mine øjne er den største force ved at tage syd for grænsen,at der
oftest
er større udvalg hos "de tre store tyske kæder" (for ikke at nævne "GOTO
Helmstudio"!), og det er ikke kun et spørgsmål om hvilke størrelse der
passer dig blandt det ene (eller måske to :-/ ) mærke en typisk dansk
forhandler har på
hylden: De enkelte hjelmfabrikater svinger meget i indre form og det
kan være at en billig AGV passer dig(!) bedre end den dyreste Shoei :-/
Derfor er det et stort plus at kunne teste så mange mærker som muligt
under beslutningsfasen!

GOTO Helstudio ligger mig bekendt med Hamborg som nærmeste filial; men
deres udvalg er absolut værd at gøre en udflugt ud af. Foruden et stort
antal fabrikater i alle størrelser, er der slutteligt samtlige
kvalitets- (á plast, glasfiber eller kunfiber!), farve- og
visir-varianter at vælge imellem!

Endelig er der altid flere hjelme på tilbud hos "de tre store" - Gå ind
på deres hjemmesider og check for "sonder-angebote"!

--
Armand.

Fra : Asger Steffensen

Dato : 06-03-02 22:38

> [...]
> antal fabrikater i alle størrelser, er der slutteligt samtlige
> kvalitets- (á plast, glasfiber eller kunfiber!), farve- og

Jeg købte min Schubert Concept hos Helmstudio i Kiel (kan ikke lige huske at
den også hed Goto, men det gjorde den sikkert). Den kostede i øvrigt ca. kr.
2400,- altså omkring 500,- mindre end i DK.
http://www.goto-helmstudio.de

Asger
ZX-10

Fra : Armand

Dato : 07-03-02 17:01

Asger Steffensen <ast@get2net.dk> skrev i en

> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg købte min Schubert Concept hos Helmstudio i Kiel
> http://www.goto-helmstudio.de

Heeey!

I Kiel ligge hver af de "tre store" inden for samme #km, så dér er noget
at kigge på en lang lørdag!

--
Armand.

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 07-03-02 20:38

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

>I Kiel ligge hver af de "tre store" inden for samme #km, så dér er noget
>at kigge på en lang lørdag!

Det ser ud til, at Louis åbner en ny butik i Kiel "lige om lidt". I
deres nyhedsbrev står:

--
..: Kåre Nejmann :.
Suzuki GSX250 '81

Fra : Martin Sørensen

Dato : 07-03-02 22:48

> Det ser ud til, at Louis åbner en ny butik i Kiel "lige om lidt". I
> deres nyhedsbrev står:
Shop

Der står nu Köln, og der er en del længere ned..

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 08-03-02 08:51

"Martin Sørensen" <mosFJERN@laxity.dk> wrote:

>Der står nu Köln,
Doh!
Jeg skal vist have justeret den indre læse/staveplade. Det er godt det
snart er weekend.

--
..: Kåre Nejmann :.
Suzuki GSX250 '81 - nogle dage endnu...

Fra : Asger Steffensen

Dato : 07-03-02 22:48

"Kåre Nejmann" <post@kan.dk> skrev i en meddelelse
newsgf8us50crt69m1nu2mtroi4dc00hc7a1@4ax.com...

> Det ser ud til, at Louis åbner en ny butik i Kiel "lige om lidt". I
> deres nyhedsbrev står:

Shop
Service

Øøøhhh, Kiel og Köln... Der er vist ca. 492 km mellem de to byer...

Asger
ZX-10

Fra : Jakob Barfod

Dato : 12-03-02 10:35

"Asger Steffensen" <ast@get2net.dk> wrote in message
> [...]
kr.
> 2400,- altså omkring 500,- mindre end i DK.

A propos, så har Louis.de netop nu 15% rabat på selvsamme hjelm:

http://www.louis.de/newsletter.php?topic=artnr&term=204700

Inklusiv forsendelse til DK løber den op i ca. kr 2275,-

--
Jakob

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 13-03-02 12:43

> A propos, så har Louis.de netop nu 15% rabat på selvsamme hjelm:

Og de har nogle rester af Nolan N100 til under 1000kr (bestemte størrelse og
farver)

/A