Kursus
Fra : Torben Olsen

Dato : 05-03-02 21:51

Hvor finder jeg erhvervskursuser?

Jeg er specielt interesseret i følgende områder:

- Forhandlingsteknik
- Mødeteknik
- Navision Finacials
- MS Powerpoint

Håber at høre fra jer. Helst pr. email. (to@it.dk)

Med venlig hilsen,

Torben Olsen

Fra : Michael Døj

Dato : 06-03-02 00:01

> Hvor finder jeg erhvervskursuser?
>
> Jeg er specielt interesseret i følgende områder:

> [...]

Davs, svaret på dit spørgsmål afhænger en hel del
af hvor du bor og/eller hvor mobil du er.

De fleste handelsskoler udbyder arbejdsmarkedskurser,
som er en ganske bred samlebetegnelse for det, der også
kaldes "opkvalificeringskurser".

Det er kurser, som reelt udbydes af Arbejdsministeriet
og afholdes på div. erhvervsrelaterede skoler.

Kurserne er gratis for "studerende" i målgruppen, med
den begrundelse, at det er en statslig forpligtelse af sikre
en løbende kompetanceudvikling af den danske arbejdsstyrke.

Om du falder inden for målgruppens definitioner
afhænger af dit tidligere uddannelses- og jobforløb.

Skulle du ikke falde inden for målgruppen er kurserne
generelt prissat relativt lavt. (Fra en virksomheds synspunkt).

Prøv evt. at kontakte en lokal handelsskole.

De kurser du selv nævner har jeg eksempelvis set
udbudt på Esbjerg Handelsskole, (www.ehs.dk).

Håber dette kan hjælpe dig videre!
Med venlig hilsen / Best regards
Michael Døj
6700 Esbjerg

Fra : Henrik Olesen

Dato : 06-03-02 17:39

> Hvor finder jeg erhvervskursuser?
>
> Jeg er specielt interesseret i følgende områder:
>
> - Forhandlingsteknik
> - Mødeteknik

Jeg ved de findes som valgfag på handelshøjskolerne, men jeg ved ikke hvilke
adgangskrav der er for at kunne følge et valgfag. Men hvis du ikke behøver
papir på det, så kan du jo bare deltage da forelæsningerne er offentlige :)

Mvh Henrik

www.startfirma.dk