Andet multimedie
bentjuul 3670
Logo
Fra : Henrik

Dato : 05-03-02 21:09

Hej,

Jeg har tegnet et simpelt logo på et stykke papir, som jeg nu ønsker at få
overført til skærmen som vektorgrafik. Jeg er med på, at det nok skal tegnes
op på ny i f.eks. Illustrator. Jeg har imidlertid aldrig prøvet at bruge
dette program - spørgsmålet er; bliver det mon en stor opgave?

Venlig hilsen

Henrik

Fra : Madsen

Dato : 05-03-02 21:14

Henrik skrev:

> [...]
> har imidlertid aldrig prøvet at bruge dette program -
> spørgsmålet er; bliver det mon en stor opgave?

Kommer helt an på hvor kompliceret et logo du har lavet.
Du kunne også vælge at trace det med et program som Adobe
Streamline, eller noget i den stil.

Madsen.

Fra : Lars

Dato : 05-03-02 21:16

"Henrik" skrev:

> spørgsmålet er; bliver det mon en stor opgave?

Ja. Men dog ikke uoverkommelig.

Har du tegnet logoet på ternet papir? Hvis ikke, så inddel det i fine tern.

Forsøg at lave samme størrelse tern (grid) i programmet. Enten vha. en
indbygget "grid" funktion, eller ved at oprette et "layer" (lag) hvor du
tegner et grid, og derefter oprette et nyt lag hvor du begynder tegning af
logoet.

Du overfører nu logoet trin for trin mens du gør brug af de forskellige
tegnefunktioner. Hvis det er helt nyt for dig, så øv dig en del først. Det
er vigtigt du har styr på de forskellige grundlæggende tegnefunktioner før
du begynder.

Pøj pøj.

- Lars

Fra : P.O.

Dato : 05-03-02 21:30

Henrik mindre-forklarende wrote:
<h@enr.ik> wrote in message

spørgsmålet er; bliver det mon en stor opgave?

Erhm

/Rasmus

Fra : Ammitz

Dato : 06-03-02 15:35

Hvis du bruger lagmenuen skal du state med at scanne logoet, - derpå
lægge det i et lag som du nedtoner. Så laver du et lag ovenpå, og tegner
med de værktøjer du finder bedst egnet til opgaven - nok mest
penneværktøjet. Du gør ligesom når du tager et stykke smørrebrødspapir,
og lægger ovenpå en tegning du vil tegne af.
Ammitz

http://www.kandu.dk/

Fra : Thomas

Dato : 06-03-02 18:38

"Ammitz" <Ammitz.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis du bruger lagmenuen skal du state med at scanne logoet, - derpå
> lægge det i et lag som du nedtoner. Så laver du et lag ovenpå, og tegner

Det gøres lettest ved at lave dit nederste lag til "template" (vælges ved at
klikke på den lille pil i layers paletten).

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet