Efterbehandling af klarlak
Fra : Viffer

Dato : 05-03-02 20:19

Hej NG

Jeg har lige fået mine kåbedele hjem fra maleren, hvor de har fået en gang
klarlak (det er blevet rigtigt flot med en fin 'dybde' i lakken).
Så var det jeg tænkte, at jeg ville give dem en gang voks inden de blev
monteret, men er der noget om at lakken først skal hærde i et antal dage
eller mere inden man må give lakken voks?

Ellers ville jeg kunne vokse og montere kåben i aften og være klar til komme
ud og køre i morgen.
Ja........, jeg ved godt at vejrudsigten for i morgen er ret våd, men det
kunne jo være der blev et hul mellem regnbygerne.

Hans Erik
CBRXX

Fra : Troels Sørensen

Dato : 05-03-02 20:42

"Viffer" <viffer@newmail.dk> wrote in message
> [...]
> Ja........, jeg ved godt at vejrudsigten for i morgen er ret våd, men det
> kunne jo være der blev et hul mellem regnbygerne.

Jeg vil da anbefale at du ikke gør noget ved lakken den første uges tid
(heller ikke vask), så den rigtig kan gennemhærde...

Hvor længe (timer) siden er det at den er malet... lakken kan være "våd"
(blød) i ca ½-1 dags tid, derfor pas på ved montering...

Forresten ja klarlak giver en ret god effekt, specielt ved mange lag... det
kan poleres MEGET blankt

MVH Troels