Adobe Acrobat ikon i Excel/Word
Fra : Stig Mogensen

Dato : 05-03-02 19:50

Hej,

Jeg har indstalleret Acrobat, og fået mulighed for at gemme direkte som .pdf
fil i office pakken. Da jeg også bruger konvertering til .ps(postscript) fil
meget, ved at printe til fil, med postscriptprinterdriveren hentet fra
Adobe, så er jeg interesseret i at(ihvertilfælde i Excel) at lave sådan et
postscriptikon, således at når jeg trykker på den, så bliver mit
printerområde smidt ud som postscriptfil.
Jeg går ud fra funktionen muligvis skal VBA baseres, men hvordan får jeg
funktionen lagt ind i Excel, og ikke i Excelfilen??

/Stig

Fra : pre

Dato : 06-03-02 08:31

Den forstår jeg ikke! Postscriptprinterdriveren er da som standard sat til
at skrive på (i) en fil, så det du måske skal bruge er en printervælger.
Selv har jeg en PDFprinter der udskriver normalt, og en PSTdriver der
skriver til fil, den første vælger jeg fra Filer menuen, den anden i
printboksen. Og det er Adobe-installationer.
Excels Tilpas Funktioner er i princippet som Words. En printervælger i VBA
er en bagatel.

pre