VB og databaser :-)
Fra : Jesper Vels

Dato : 05-03-02 20:06

Hej

Er der nogle der gider at sende nogle eksempler på hvordan man arbejder med
databaser (Access eller Mysql) i VB 5/6?

Gerne et eks på indsætte, rette, slette og søge i en database.

Det skal helst forgår med SQL sætninger, da jeg kender lidt til dem fra php.

Det kan sendes til: jesper@vels.dk

/Jesper Vels

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 05-03-02 22:27

"Jesper Vels" <jesper@vels.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er der nogle der gider at sende nogle eksempler på hvordan man arbejder
med
> databaser (Access eller Mysql) i VB 5/6?

Dim db as Database
Dim rs as Recordset
Dim sSQL as String

Set db = OpenDatabase("mybase.mdb")

sSQL = "SELECT * FROM myTable WHERE Pris > 1000 ORDER BY Navn;"
Set rs = db.OpenRecordset(sSQL,dbOpenDynaset")

sSQL = "UPDATE myTable SET Pris = Pris + 10 WHERE Pris > 1000;"
db.Execute sSQL

sSQL = "INSERT INTO myTable (Navn, Pris) VALUES ('Bil',1000)"
db.Execute sSQL

rs.Close
db.Close
Set rs = Nothing
Set db = Nothing

....med forbehold for diverse slå- og huskefejl...

> Det kan sendes til: jesper@vels.dk

Næe - lad os holde det i gruppen, hvor alle har glælde af det.

Jens Vestergaard
www.railsoft.dk