Info vedr. Gasvarme ovn
Fra : Bryan

Dato : 05-03-02 19:46

Hejsa.
Jeg har lige købt en brugt gasvarmer idag (Den slags til stuen)
Jeg har dog aldrig set denne type før - der er en slags tæppe derinde,
der gløder op (Når der er tilstrækkelig med gas tilførsel)
Mit ? er så:
Skal dette tæppe være tydeligt rødglødende?
For det er den nemlig ikke - kun under opstart.
Når den har stået på laveste blus noget tid, gir den ikke meget varme.
Den hedder Kosan Katamin.

Mvh Bryan

Fra : henole

Dato : 15-03-02 00:51

"Bryan" skrev d. 05-03-02 19:46 dette indlæg :
> [...]
> For det er den nemlig ikke - kun under opstart.
> Når den har stået på laveste blus noget tid, gir den ikke meget varme.

jeg har en lignende varmeovn blot 10cm tyk og bruges kun til camping.
puden skal ikke nødvendigvis være rødglødende,det afhænger af hvor meget
der er lukket op for gastilførslen, hvis der kun er lidt tilførsel, sørg
for at mærke efter en
gang imellem om der er varme, gløderne er jo mest synlige når det er
mørkt.Du må ikke stikke tændstikker ind i puden så den beskadiges.
Bruger du den i et lukket rum vil det nok være en ide om du havde en
gasalarm for hvis man er på lavt blus kan det jo være at man får lukket
for meget ned, men gas siver uden at varme,lukkemekanismer har det jo
med at blive slidt hen af vejen

mvh
ho

http://www.kandu.dk/