Eicon Diva T/A ISDN Modem og Windows XP
Fra : kran

Dato : 05-03-02 19:14

Jeg vil gerne høre fra andre som har oplevet lignende problemer, eller som
har et løsningsforslag.

Jeg har fået ny computer med Windows XP, og nu kæmper jeg med at få mit
Eicon Diva T/A ISDN modem til at fungere.

Jeg har prøvet både . . .

Den driver Windows XP installerer

Den driver der ligger på CD-rom´en jeg fik sammen med modemet ( Version 2,
release 0.3 - står der på CD´en )

Den opdatering der kan download´es på nettet ( Version 2.2 - dimmdv2r2.exe )

Firmware er Version 2.2

Jeg har kun fået det til at virke med den driver Windows XP installerer, og
når det først er on-line kører det sådan set også fint. Men det er altså
ikke uden problemer, for det første virkede det ikke straks - og så kan jeg
ikke konfigurere terminal adapteren. Hvis jeg går ind i Kontrolpanel >
Telefon & Modemindstillinger > Modemer > Egenskaber > Diagnosticering >
Undersøg modem - får jeg meddelelsen "Modemet svarede ikke. Kontroller, at
det er tilsluttet korrekt . . . o.s.v. "

Jeg prøvede så ( ved hjælp af en vejledning fra Tele Danmarks hjemmeside )
at konfigurere terminal adapteren via Hyper Terminal. Hvis man vælger at
kommunikere direkte via COM1 - og indtaster
" at @ menu " får man en intern menu i modem´et, hvor man kan konfigurere
terminal adapteren. Hvis man ændrer konfigurationen, og gemmer ændringer -
tilbyder menu´en at "resette" diva´en for at gøre ændringerne aktive.

Efter denne "reset" virker modem´et, men kun til næste genstart af Windows
XP. Det er som om Windows XP har svært ved at kommunikere med modem´et efter
opstart eller genstart - måske sender Windows XP et eller andet til modem´et
som blokerer det. ( Det har ikke været tilstrækkeligt at tage strømmen fra
modem´et et øjeblik ).

Måske kan man indtaste en initierings streng ( AT kommando ? ) i . . .

Kontrolpanel > Telefon & Modemindstillinger > Modemer > Egenskaber >
Avanceret > Yderligere initialiseringskommandoer ?

MVH
Kristian

Fra : lars b. nielsen

Dato : 06-03-02 21:44

"kran" <kran@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har fået ny computer med Windows XP, og nu kæmper jeg med at få mit
> Eicon Diva T/A ISDN modem til at fungere.

Jeg har også forsøgt med icon diva og win xp

jeg køre med den driver som xp instalere. Jeg har bare det problem at hvis
en har en telefonsamtale og jeg kobler op på internettet bliver
telefonsamtalen afbrudt.

Fra : kran

Dato : 06-03-02 21:52

> [...]
>
> jeg køre med den driver som xp instalere. Jeg har bare det problem at hvis
> en har en telefonsamtale og jeg kobler op på internettet bliver

Er det det eneste problem du har - jeg mener, kan du få kontakt med modem´et
efter gen-start uden noget vrøvl, og kan du konfigurere terminal adapteren
via kontrolpanel ?

MVH
Kristian

Fra : Erik G Christensen

Dato : 06-03-02 22:49

"lars b. nielsen" wrote:

> [...]
>
> jeg køre med den driver som xp instalere. Jeg har bare det problem at hvis
> en har en telefonsamtale og jeg kobler op på internettet bliver

Du skal finde din modemdriver fil, og fjerne alle ATZx commandoer,
de resetter modemmet, og dermed aktuelle opkoblinger.

--
Regards Erik G. Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Jesper Stougaard Knu~

Dato : 11-04-02 19:55

Hej

Jeg har haft lignede problemer - dog med Windows 2000.
Problemer er, at der ikke findes noget opsætningprogram til modemet til XP
og 2000

I skal bruge den driver, der følger med Windows XP / 2000.

Det der sker er, at hvis den opsætning I har lavet med at@menu ikke er den
samme som I sætter op i Windows driveren, overskriver modem opsætningen,
hver gang der kaldes op.

Der forårsaget problemer med at modem afbryder forbindelse under samtale,
m.m.

Det I skal gøre er først at opsætte profilen i modemet med at@menu
Herefter opsætter i Windows driveren til det tilsvarende.
I vil sige, at det har I allerede gjort, men I har med garanti overset det
vigtigste sted i driveren. Knappen "Change Default Preferences..." på
"Advanced" fanen under Properties for Eicon modemet?!

På General fanen skal I lave samme opsætning under "Data Connection
Preferences", som I har sat modemet op med under opkaldsforbindelsen.

Dvs. hvis I har sat opkaldsforbindelsen op til:

Maximum speed (bps) 115200
Modem protocol PPP (128K)

skal der stå den samme "Change Default Preferences"

Port Speed 115200
Data protocol PPP (128K)

Hvis er ikke står det samme vil Windows XP/2000 uploaded den opsætningen af
opkaldsforbindelsen til modemet hver gang der klades op, og de problemer I
har skitseret opstår.

Håber det kan være til hjælp.

Ellers er I velkomne til at kontakte mig direkte på jsk@orwtech.dk

Jesper

Fra : Kim Schroeder

Dato : 11-04-02 22:24

Hvad skal der stå under ISDN i egenskaber ?
Det er muligt at indtaste nogle numre her?

I øvrigt - hvis jeg forsøger mig med at opsætte Diva'en
så den kan bruges under XP ved at hekse med det ene og det
andet - kan jeg så forvente at den stadigt virker hvis jeg sætter
den over på min gamle maskine igen som kører Win 98 SE?

Og..er der en rar sjæl der kan poste linket til TDC hvor der
står hvordan man hekser med Diva'en under Win XP?

Kim

Fra : Jesper Stougaard Knu~

Dato : 12-04-02 17:42

Hej Kim

Under ISDN i egenskaber skal dit (dine) telefonnr. stå.

Til win98 skal du bruge opsætningprogrammet du fik med modemet.

Du får ikke meget hjælp hos TDC. Prøv i stedet hos www.eicon.com
Jeg har kontaktet dem i tidernes morgen, med de samme problemer og fik dette
svar:

------- start: eicon support -------

When using the inbuilt drivers in Windows 2000, you need to configure the
data protocol two places otherwise the modem will reset on dial out. That is
the behaviour you have notice, resulting in your telephone conversations
being cut off.

You need to make sure the data protocol match in the Modem Properties. Go to
the Tab called Advanced and press Change default preferences. Set the Data
protocol to the wished connection.

Now check the setting in your Connection and Dial up connection. Choose
properties and press configure set the Data protocol to the corresponding
value in the modem properties.

Now the modem should not perform a reset on dial out.

This is also described in this link.
http://www.eicon.com/support/helpweb/dtaen/dta65.htm

I would recommend that you do not install the Terminal adapters program that
originally came with the modem. You an access the same interface through
Hyper Terminal using the AT@MEMU command.

http://www.eicon.com/support/helpweb/dtadk/dta15.htm

------- end: eicon support -------

Prøv at kigge lidt på disse links. Det hjalp mig.

/Jesper

Fra : [3320] Jacob

Dato : 23-04-02 12:27

Jeg og andre har haft det problem med Eicon DIVA TA og Win XP, at et
igangværende telefonopkald på linie 1 afbrydes, når man logger på eller af
vha. linie 2.

Her er et link fra TDC på dansk, der muligvis kan hjælpe, det hjalp
ihvertfald mig.

http://www.teledanmark.dk/html/privat/internet/isdn/isdn2/eicon-diva/diva_af
bryder_telefon-w2k.html

Med venlig hilsen