Beklædning
Fra : Hans Thulin

Dato : 05-03-02 18:12

Da den nye sesson er over os må det være tid til jeg endelig får anskaffet
mig en MC (Gixxxer 600).
I den forbindelse har jeg lige nogle spørgsmål ang. beklædning:

*Rukka er det ikke godt nok MÆRKET når det kommer til Gore-Tex?

*Jeg overvejer en Rukka Armatech jakke - Nogen som har erfaringer med denne
?

*Hvad med støvler, hvad skal jeg være opmærksom på der ??

*Handsker ??

*Erfaringer med Shoei z-One eller X-Ceed hjelme ??? Eller er Arai the way to
go ?

Jeg ved godt at jeg naturligvis skal gå efter det som jeg føler mig mest
tilpads i og alt det der, men alligevel kan det være godt med andres besyv
:)

Fra : Thomas Hjort

Dato : 05-03-02 18:30

Rukka= bløde skaller
De fleste andre mærker = hårde skaller

Det er en smagssag hvad man bedst kan lide. Jeg er mere til de hårde. Men
eftersigende skulle de bløde være lige så sikre. Undtagen måske imod skarpe
genstande.

Mvh Thomas Hjort, med dainese jakke og rukka bukser

SV650S

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 05-03-02 18:23

"Hans Thulin" <noway@microsoft.com> writes:

> *Erfaringer med Shoei z-One eller X-Ceed hjelme ??? Eller er Arai
> the way to go ?

Prøv dem på! - X-ceed er alt for rund for mit hoved, mens Z-One sidder
nærmest perfekt. YMMV.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen <khp@vitesse.com> Opinions are mine...

Fra : Neser

Dato : 05-03-02 19:15

> *Erfaringer med Shoei z-One eller X-Ceed hjelme ??? Eller er Arai the way
> go ?
Z-One er for lille omkring panden på mig, så jeg skaffede mig en Raid, men
som der er nævnt før, køb den der passer dit hoved!

--
- Neser
Neser@neser.dk

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 05-03-02 21:36

> *Rukka er det ikke godt nok MÆRKET når det kommer til Gore-Tex?
> *Jeg overvejer en Rukka Armatech jakke - Nogen som har erfaringer med
denne

Hvis du kigger en måned tilbage var der en del snak om hvor Rukka var på
tilbud (gamle modeller). Jeg er selv på min anden jakke efter at have testet
den førstes egenskaber på asfalt med 50-60km/t i december. Det klarede
albuer skulder mm godt, dog kan det ikke anbefales at køre med et stor bundt
nøgler i lommen - det var det der ødelagde jakken ... Min første Rukka
jakke var fra 1998 og den skiftede jeg så i 2001. Den var brugt stort set
dagligt (incl vinterkørsel og et par skiferier) og var stadig 100% vandtæt.
Så det blev Rukka igen og denne gang en R-tech på tilbud da det udgik i 2002
kollektionen. Men man betaler meget for navnet - både for goretex og for
rukka

/A

Fra : Jakob Barfod

Dato : 07-03-02 13:07

"Hans Thulin" <noway@microsoft.com> wrote in message
> *Jeg overvejer en Rukka Armatech jakke - Nogen som har erfaringer med
denne ?

Hvis du kan nøjes med et par udgående Rukka-modeller, er der gode penge at
spare hos Louis.de:

http://www.louis.de/_325/shop/art_detail.php3?artnr_gr=205203&origin=beiheft
er&coupon=072&page=0

og

http://www.louis.de/_325/shop/art_detail.php3?artnr_gr=205739&origin=beiheft
er&coupon=072&page=1

I øverste eksempel er prisen ? 349,-, hvilket svarer til ca. kr. 2.620. Jeg
har lige set den samme jakke hos Aagesen til kr. 3.998,-, så besparelsen er
da til at tage og føle på.

--
Jakob