Hjælp til tv-out!
Fra : Anders Kaas

Dato : 05-03-02 16:20

Hej!

Jeg har lige købt et PalitDaytona GeForce3 Ti-200...

Og jeg kan ikke få mit tv-out til at virke ordenligt....

Hver gang jeg slår den over på Tv-out, skifter den da også....men til
sort/hvid tv-out.

Og jeg kan kun køre tv-out med de drivere der fulgte med til kortet.....og
altså ikke de nyeste Detonator drivere.

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Fra : Jonas Hoffmann

Dato : 07-03-02 09:08

Det er ikke dine driver der fejler noget, det er det kabel du bruger fra
Grafikkortes TV-Out over i dit TV....

Hvad er det for et kabel??? (Y/C lille rund stik med 4-5 ben)

/jonas
www.jedb.dk

Fra : Søren Christensen

Dato : 07-03-02 11:06

> Hver gang jeg slår den over på Tv-out, skifter den da også....men til
> sort/hvid tv-out.

Det er nok fordi dit tv ikke understøtter super-vhs. Når jeg selv film over
fjerneren via tv-out kan jeg også godt få sort/hvid billede frem hvis mit tv
står på alm. vhs, og derefter skal jeg så slå over på s-vhs kanalen for at
få farver på.

/Søren

Fra : Ronni Povlsen

Dato : 07-03-02 15:03

Hejsa!

Jeg har selv samme konfiguration og har haft de samme problemer...

Det med sort/hvid kan du løse ved at bruge en s-vhs indgang på dit tv, hvis
du har sådan en indgang. Ellers skal du bruge en af de scart-stik hvor der
sidder en lille converter i. De stik som kan købes i Bilka og Merlin osv.,
har ikke den lille converter indbygget i, og derfor får du kun sort/hvid
billede på dit tv. Der var nogle indslag om det her i gruppen for en måneds
tid siden, og der stod også, hvor dette stik kunne købes.
Mht. driverne, så har jeg kun fundet Detonator 21.83 som understøtter tv-out
på kortet. Det er ret skod, at tv-out ikke virker på kortet med de nyere
drivere. Men der er et forma, som laver et program til tv-out -
www.tvtool.de Prøv at kig der!

Venlig hilsen
Ronni Povlsen