Stil til scooter.
Fra : S.Jensen.

Dato : 05-03-02 00:22

Hvordan finder man ud af, om man er ved at købe et stjålet stil til en
scooter (Aprilla Rally), når sælger ikke har papir på den! Det er blevet
væk, siger han, men han vil gerne skrive en kvittering. Men går sådan en
kvittering i retten, hvis det viser sig, at være et stjålet scooter-stil?
Hvis det ikke er et stjålet scooter-stil, hvor kan man så få papirer på det?
Er det hos Politiet eller ens Forsikring?
Hilsen Susanne og Dennis.

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 05-03-02 16:49

"S.Jensen." <sogd@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
det?
> Er det hos Politiet eller ens Forsikring?

Scooter-Stil? Hvad er det?

Du kan jo ringe til Politiet og spørge om den er efterlyst af evt. rette
ejermand. Hvis ikke, er den nok ikke stjålet. Er scooteren forholdsvis ny
(under et år) bør forretningnen have en kopi af kvitteringen, som du MÅSKE
kan få en kopi af, hvis de kan finde den. Ellers er der ik andet at gøre end
at stole på sælger. Men såfremt han skriver under på at have solgt jer
scooteren, er du køber i god tro, og han vil derfor stå med problemerne hvis
der skulle ske noget.

Venlig Hilsen Thomas

Fra : bill gates

Dato : 05-03-02 16:58

"Thomas Buus Andersen" <t-buus@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> at stole på sælger. Men såfremt han skriver under på at have solgt jer
> scooteren, er du køber i god tro, og han vil derfor stå med problemerne

Ja jeg ville nok også lige ringe til Politiet med dens stelnummer. og bede
om den tidligeres ejers adr. eller tlf. så man kunne kontakte denne hvis den
er brugt, og få noget dokumentation fra vedkommende.

Bendt G

Fra : RpR

Dato : 07-03-02 22:48

> [...]
den
> er brugt, og få noget dokumentation fra vedkommende.

Bare ring til motorkontoret og oplys stelnummer? Så er den prut slået.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Deaster

Dato : 08-03-02 12:28

> [...]
det?
> Er det hos Politiet eller ens Forsikring?

Hvad i alverden er et scooter-stil ?

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Lars Andersen

Dato : 11-03-02 10:47

Ja ring til motorkontoret og spørg. Og kan de ikke se at det er stjålet,
så skriv en kvittering med stelnummeret på og hvad det er du har
købt(Altså et stel), som han så skriver under på.

Fra : Gichael

Dato : 15-03-02 10:27

En skrevet kvitering fra person til person er ligeså god som en fra
forhandleren!

Mvh Michael

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 19-03-02 10:56

> En skrevet kvitering fra person til person er ligeså god som en fra
> forhandleren!

Men er det en hælervare er en kvitering ikke en skid værd. Du slipper måske
for straf for hæleri ved at være i god tro, men det stjælne går retur til
den retsmæssige ejer. Du kan derefter selv forsøge at få dit
"tilgodehavende" tilbage fra tyven/hæleren du købte stellet fra....

*/A