Garanti på ny vare?
Fra : Unique

Dato : 05-03-02 12:20

Jeg har en computer som har været til rep. adskillige gange, men da firmaet
ikke længere kan skaffe reservedele giver de mig en ny computer af anden
type - brugt vel at mærke, men til gengæld også noget bedre. Forpligtiger
firmaet sig til at give garanti på den nye computer, og i så fald hvor lang
tid? Jeg har fået et brev jeg skal underskrive som bekræfter byttet, men der
er ikke nævnt noget om garanti?

Mvh
Dan Frederiksen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-03-02 14:04

Unique skrev:

> [...]
>firmaet sig til at give garanti på den nye computer, og i så fald hvor lang

Præcis samme garanti og tidsramme som der blev aftalt i
forbindelse med købet (men de må naturligvis gerne gøre den
bedre). Det *daterede* bevis du får for at varen er byttet sammen
med det oprindelige garantibevis, er dokumentation nok.

I fald du skulle mene "reklamationsret", og ikke en garanti,
gælder det samme.

>Jeg har fået et brev jeg skal underskrive som bekræfter byttet, men der
>er ikke nævnt noget om garanti?

Det kan måske være en idé at få det afklaret med firmaet, men det
er ikke nødvendigt.

--
Bertel

Fra : Bosse.m

Dato : 05-03-02 22:50

http://www.kandu.dk/

Fra : Bosse.m

Dato : 05-03-02 23:02

Forpligtiger

besvarelse hejsa bertel
Det nye prudukt du får skal have en til svarene værdi som den gamle (som
ny pris ) og den skal være tilsvarende til den gamle og der har du
også 1 år´s garenti på og hvis det skal være helt rigtig ja så kan du
for lange en pc magen til den gamle du hade velog mærket en ny hvis det
er det du vil have og ikke kun en brugt en hilsen Bosse.m