problemer med udgivelse af min 1. hjemmesi~
Fra : Thomas køhler

Dato : 04-03-02 20:49

Hej jeg har prøvet at lægge min første hjemmeside ud på nettet
men når jeg så eftrfølgende vil teste den ser den underlig ud....
for det første starter den ikke op med det samme men starter
først når jeg klikker på en mappe hvorfor ?
for det andet virker nogle af mine interne links ikke bla fra
resultater til samlet målscore (excelark) ?
jeg har lavet min side om 5 gange og prøvet hver gang at lægge
den ud men det er noget juks hver gang så jeg er lidt desperat
:>)
jeg håber i kan hjælpe

siden hedder http://hjem.get2net.dk/hui96

mvh

Thomas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Riishøj

Dato : 04-03-02 20:55

Thomas køhler wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> [...]
> jeg har lavet min side om 5 gange og prøvet hver gang at lægge
> den ud men det er noget juks hver gang så jeg er lidt desperat

Prøv at omdøbe din startside til index.htm

mvh. riishøj

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-03-02 21:40

Mon, 4 Mar 2002 19:49:26 +0000 (UTC), skrev Thomas køhler
<tkohler@get2net.dk>:

> [...]
>for det første starter den ikke op med det samme men starter
>først når jeg klikker på en mappe hvorfor ?

Fordin din indexfil ligger i mappen hui96, så adressen til din
hjemmeside bliver <http://hjem.get2net.dk/hui96/hui96/>.

Indexfilen bør ligge uden for mappen og så linker du til filerne
i mappen hui96.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : thomas Køhler

Dato : 05-03-02 20:11

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:

> [...]
> hjemmeside bliver <http://hjem.get2net.dk/hui96/hui96/>.
>
> Indexfilen bør ligge uden for mappen og så linker du til filerne
Hej igen tusind tak for de mange svar og det med æøå er bare for dumt
....at jeg ikke tænkte på det..... godt at der er nogle der kan
hjælpe en stakkel som mig. Men jeg kan ikke helt forstå det med at
jeg skal ligge min index.htm fil uden for hui96 mappen... hvordan gør
man det ???
undskyld hvis det virker som et tåbeligt spørgsmål

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-03-02 21:13

Tue, 5 Mar 2002 19:11:23 +0000 (UTC), skrev thomas Køhler
<tkohler@get2net.dk>:

> [...]
>hjælpe en stakkel som mig. Men jeg kan ikke helt forstå det med at
>jeg skal ligge min index.htm fil uden for hui96 mappen... hvordan gør

Den skal ligge i roden af dit websted og ikke i en mappe, for
serveren ved ellers ikke, hvor den skal søge efter den.

Du burde vel kunne klare det med at flytte indexfilen ud af din
hui96-mappe og så ud i roden af dit websted på computeren.

Såfremt du bruger FP til at uploade med skulle den selv ændre
links.

Ellers må du lave et nyt websted og så kopiere din filer derover,
så de ikke ligger i en mappe, eller igen indexfilen i en mappe og
så siderne inde i mappe og så manuelt rette links så de referere
til mappen.

Fra : Gudrun

Dato : 05-03-02 06:52

Den side du vil have vist som forside skal du huske at kalde index.htm
ellers kan den ikke ses!

Knus Gudrun

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-03-02 22:30

Mon, 4 Mar 2002 21:51:50 -0800, skrev "Gudrun"
<great_gudrun@hotmail.com>:

>Den side du vil have vist som forside skal du huske at kalde index.htm
>ellers kan den ikke ses!

Vil du godt rette tidszonen i din Windows til dansk tid i stedet
for den amerikanske, du bruger nu.

Læs også gerne <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>
- tak.

Fra : Rita

Dato : 04-03-02 22:37

"Thomas køhler" <tkohler@get2net.dk> skrev

> først når jeg klikker på en mappe hvorfor ?

Som andre også har skrevet, du skal kalde forsiden for:
index, hvis den skal genkendes som en forside.

> for det andet virker nogle af mine interne links ikke

Man kan ikke åbne siderne: Træningstider og Gæstebog
fordi du har brugt bogstavet æ i navnene. Man må ikke bruge
bogstaverne æøå.

--
Hilsen Rita
http://www.ritaolesen.dk